دستگاه واقعیت افزوده شرکت مجیک لیپ

تصویری جدید از دستگاه واقعیت افزوده شرکت مجیک لیپ لو رفت

مجیک لیپ (Magic Leap) نام استارتاپی 4.5 میلیارد دلاری است که توسط شرکت گوگل پشتیبانی شده و روی تکنولوژی مخصوصی برای تقویت بینایی انسان به وسیله شبیه‌سازی دیجیتالی کار می‌کند. حال با توجه به اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، به‌نظر نمونه اولیه از دستگاه واقعیت افزوده شرکت مجیک لیپ تا هفته آینده و پیش از گردهمایی مهم مدیران آماده خواهد شد.

به‌تازگی تصویری از نمونه اولیه این دستگاه از طریق یکی از منابع آگاه برای وب‌سایت بیزنس اینسایدر (Business Insider) و با نام PEQ0 ارسال شده که نمونه اولیه دستگاه واقعیت افزوده شرکت مجیک لیپ را نشان می‌دهد. درواقع “PEQ” عبارتی‌ست که مدیران برای نمونه اولیه از دستگاه واقعیت افزوده شرکت مجیک لیپ استفاده می‌کنند. همچنین به‌گفته این منبع، تصویر پیش رو به اوایل ماه گذشته میلادی مربوط بوده و از آن زمان تاکنون تغییر کرده است. هرچند، مدیران تمایلی به نظر دادن در این زمینه نداشتند.

دستگاه واقعیت افزوده شرکت مجیک لیپ

دستگاه واقعیت افزوده شرکت مجیک لیپ هفته آینده نمایش داده می‌شود

هفته آینده قرار است طی یک گردهمایی خصوصی، نسخه آزمایشی از دستگاه واقعیت افزوده شرکت مجیک لیپ توسط مدیر ارشد اجرایی این شرکت یعنی رونی ابوویتز (Rony Abovitz) با ظاهری کامل‌تر و همراه با یک کمربند به جای کوله پشتی نمایش داده شود.

دسامبر سال گذشته بود ک البوویتز در ایمیلی به کارکنان و در پاسخ به وب‌سایت “The Information” و این سوال که آیا این دستگاه به مرحله‌ای می‌رسد که امکان عرضه آن به بازار وجود داشته باشد یا نه، کمی در رابطه با این پروژه سخن گفت.

ابوویتز طی یادداشتی در ماه دسامبر این‌گونه نوشت:

حدود یک هفته پیش بود که من از “PEQ0b” (سومین نسل از نسخه تولیدشده این دستگاه) استفاده کردم. هنوز چرخه‌های بیشتری (PEQ1-PEQ5) وجود دارد که این دستگاه باید طی کند، اما عملکرد آن فوق‌العاده بود. سال 2014 (تنها 2 سال پیش) بود که تلاش داشتیم تا با همکاری مرکز طراحی “DOCTA”، این محل را توسعه دهیم و بعد از ساخت سری‌های مختلف “WDx”، حالا ما یک کارخانه فعال و سیستم‌های “PEQ” را در اختیار داریم.

ما تنها یک پاسخ به این موضوع داریم: تمامی این موارد را فراموش کنید. روی کاری که هم‌اکنون انجام می‌دهیم تمرکز کرده و به یاد داشته باشید ما محصولی را تولید خواهیم کرد که با سر و صدای بسیار، تا چندین سال در رابطه با آن صحبت خواهد شد.

به‌نظر جلسه هفته آینده مدیران اهمیت بسیار بالایی در توسعه دستگاه واقعیت افزوده شرکت مجیک لیپ داشته و احتمالا به ارائه راهکارهایی برای کوچکتر شدن اندازه این وسیله و آماده‌سازی آن برای عرضه به صورت عمومی منتهی می‌شود.

هرچند، بعید است که به این زودی‌ها محصول جدید شرکت مجیک لیپ روانه بازار شود. اگر به تصویر لو رفته دقت کنید، مردی که این وسیله روی دوشش قرار گرفته یک باتری بزرگ را هم با دست چپ خود نگه داشته است.

تاکنون شرکت مجیک لیپ 1.49 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشته و ارزش فعلی آن نیز 4.5 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. به‌علاوه شرکت‌های “Andreessen Horowitz” ،”Kleiner Perkins”، فیدلیتی (Fidelity)، جی پی مورگان (JPMorgan)، گوگل و علی‌بابا از سرمایه‌گذاران اصلی مجیک لیپ محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*