باتری نسوز جدید

این باتری نسوز با سوراخ یا بریده شدن هم منفجر نمی‌شود + ویدیو

به‌تازگی یکی از پروفسورهای دانشگاه تافتس (Tufts University) با نام مایک زیرمن (Mike Zimmerman) موفق به توسعه یک باتری نسوز جدید شده که حتی با سوراخ یا بریده شدن هم منفجر نمی‌شود. اما چنین چیزی چگونه امکان‌پذیر است؟

بر خلاف باتری‌های لیتیوم یونی که در گوشی های هوشمند استفاده می‌شوند، باتری‌های ساخته‌شده توسط زیرمن امنیت بسیار بالاتری دارند. این باتری‌ها با آسیب دیدن، آتش نگرفته و حتی در صورت نصف شدن هم کار خواهند کرد. در مستند اخیر یکی از شبکه‌های معروف تلویزیونی، این باتری را می‌بینیم که حتی با آسیب دیدن هم نیروی مورد نیاز دستگاه متصل‌شده به آن را تامین می‌کند.

آقای زیمرمن برای ساخت این باتری نسوز جدید ، الکترولیت مایع قابل اشتعال و جداکننده موجود در باتری‌های لیتیوم یونی را با نوع خاصی از پلیمرهای پلاستیکی مقاوم در برابر شعله تعویض کرده تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها، امنیت آنها را نیز به شکل قابل توجهی افزایش دهد. این در حالی‌ست که بسیاری از تکنولوژی های امروزی که برای توسه باتری‌ها به کار گرفته می‌شوند، هزینه تولید بالایی دارند.

هنوز زمان زیادی تا تولید این باتری نسوز جدید باقی مانده است

اگرچه این اختراع جدید مزایای بسیاری دارد، اما زیرمن برای عرضه این باتری باید چالش‌های مختلفی همچون اطمینان‌پذیری و روش اندازه‌گیری مقیاس و ظرفیت آنها را حل کند. همچنین وی اعلام کرده که بهترین کار برای آماده‌سازی این باتری‌ها، همکاری با شرکت‌های بزرگ‌تری است که نسبت به توسعه و فراهم کردن بودجه لازم برای توسعه آنها متعهد باشند.

مایک زیرمن تنها محقق فعال در حوزه باتری‌ها نبوده و کارشناسان زیادی از کشورهای مختلف به دنبال راهی برای افزایش ایمنی و ظرفیت باتری‌ها همراه با کاهش هزینه‌ها هستند. پیشتر نیز شاهد رونمایی باتری های نسوز توسط محققان دانشگاه استنفورد بودیم که به‌نظر عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

تصور می‌کنید با وجود چنین باتری‌هایی، باز هم اخبار مربوط به آتش گرفتن گجت های مختلف همچون پرچمدار سال گذشته سامسونگ را خواهیم شنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*