رشد توییتر نسبت به فیسبوک، اسنپ چت و اینستاگرام چگونه بوده است؟

رشد توییتر نسبت به فیسبوک، اسنپ چت و اینستاگرام چگونه بوده است؟

با وجود این که فعالیت‌های دونالد ترامپ که حالا در جایگاه رئیس جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا قرار دارد، باعث افزایش محبوبیت و جلب توجه بیشتری به شبکه‌ی اجتماعی توییتر (Twitter) شده است، اما از حیث کسب درآمد و بازدهی تجاری، این پلتفرم هنوز هم نتوانسته است آمار ثابت و جالب توجهی را از خود برجای بگذارد.

روز پنجشنبه گزارش مالی این کمپانی منتشر شد و همانطور که قبلا هم می‌شد پیش‌بینی کرد، این آمار نشان‌دهنده‌ی رشد محدود حرکت نسبتا کند توییتر به سمت جلو بوده است. البته این آمار زمانی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد که توییتر را با رقبای جهانی‌اش مقایسه کنیم. طبق آماری که به تازگی از سوی موسسه‌ی تحقیقاتی Statista منتشر شده است و تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید، شبکه‌ی اجتماعی توییتر به سرعت محبوب شد و پس از عرضه‌ی اولیه، موفق شد که بیش از چند صد میلیون کاربر را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند.

اما این سرعت رشد در سال‌های اخیر کاملا محدود شده و به شرایطی رسیده است که در طول دو سال گذشته، این شبکه‌ی اجتماعی تنها موفق به جذب ۳۱ میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه شده است. این در حالی است که اسنپ چت به عنوان نزدیک ترین رقیب توییتر، آماری نزدیک به ۲.۵ برابر این مقدار را به ثبت رسانده است و غول‌هایی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، مسنجر فیسبوک و واتس اپ نیز با مقادیری باورنکردنی و غیر قابل دسترسی برای توییتر، از این پلتفرم میکرو بلاگ آنلاین پیشی گرفته‌اند.

آمار رشد تعداد کاربران فعال ماهانه در برترین شبکه‌های اجتماعی

رشد توییتر نسبت به فیسبوک، اسنپ چت و اینستاگرام چگونه بوده است؟

در نمودار بالا می‌توانید تعداد کاربران فعال ماهانه که به این شبکه‌های اجتماعی برتر اضافه شده‌اند را مشاهده کنید؛ آمار به طور متوسط و در حد فاصل سه‌ ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۴ تا بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶ به دست آمده است و البته با توجه به این که آمار دقیقی از کاربران این شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد، ممکن است که تفاوت‌هایی بین این آمار و گزارش‌های ارائه شده توسط دیگر موسسات وجود داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*