کارخانه تولید گیربکس اتوماتیک پانچ

کارخانه تولید گیربکس اتوماتیک پانچ بلژیک با همکاری شرکت ایدرو در زنجان احداث می‌شود

کارخانه تولید گیربکس اتوماتیک پانچ بلژیک با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ایدرو در زنجان احداث می‌شود. این سرمایه‌گذاری با مشارکت 80 درصدی شرکت پانچ (Punch) و 20 درصدی سازمان گسترش انجام شده است. تولید سالانه‌ی این کارخانه حدود 160 هزار دستگاه در سال و میزان تولید داخل آن در مرحله‌ی اول 35 درصد و در قدم‌های بعدی 65 درصد خواهد بود.

منصور معظمی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه تولید گیربکس اتوماتیک پانچ بلژیک در زنجان بیان کرد که کیفیت خودرو در سال 95 نسبت به سال گذشته بهتر شد اما هنوز هم مورد رضایت ما نیست و خودروسازان نیز با تلاش بسیار به دنبال بهبود آن هستند. معظمی در ادامه اعلام کرد که تاکنون چهار قرارداد در صنعت خودرو به امضا رسیده و دو قرارداد دیگر نیز در آستانه‌ی نهایی شدن قرار دارد.

کارخانه تولید گیربکس اتوماتیک پانچوی در خصوص زمان عرضه‌ی خودروهای جدید در ایران گفت:

ایران خودرو در اسفند سال جاری، اولین محصول مشترک حاصل از این قراردادها را وارد بازار می‌کند و شرکت سایپا نیز در بهار 96 محصول جدید خود را عرضه خواهد کرد. همچنین به احتمال زیاد قرارداد با فولکس واگن هم در سال آینده نهایی می‌شود.

کارخانه تولید گیربکس اتوماتیک پانچ بلژیک تنها پروژه این شرکت در ایران نخواهد بود

اورتلاو، مدیرعامل شرکت پانچ بلژیک نیز در این مراسم اظهار کرد که هم‌اکنون فرصت مناسبی برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی در خصوص تولید قطعات خودرویی ایجاد شده است. پروژه‌ی تولید گیربکس اتوماتیک، اولین پروژه‌ی شرکت در ایران به شمار می‌رود اما قطعا آخرین آن‌ها نخواهد بود. وی در ادامه افزود:

ما در اجرای پروژه‌های برقی و هیبریدی جدی هستیم و قراردادی را در این زمینه با مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت سایپا امضا کردیم. اولویت ما، همکاری با قطعه‌سازان ایرانی است و این موقعیت و فرصت بسیار خوبی را برای ما و شریکان ایرانی ما فراهم می‌سازد.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در جریان مراسم کلنگ‌زنی کارخانه تولید گیربکس اتوماتیک پانچ بلژیک از مذاکره با شرکت فیات برای عقد قرارداد خبر داد و تاکید کرد که به محض پایان گفتگوها و نهایی شدن قرارداد، اطلاعات آن منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*