بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل

بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل

کاربران در حال حاضر به دو دسته با دو تفکر کاملا متفاوت تقسیم شده‌اند؛ عده‌ای تصور می‌کنند که کاربردهای ساعت های هوشمند و به طور کلی، گجت های پوشیدنی، هنوز به حدی از نرسیده‌ است که جزو اولویت‌های آنها برای خرید یک محصول الکترونیکی قرار بگیرند و به بخشی از زندگی روزمره‌ی آنها تبدیل شوند. دسته‌ی دوم که تعداد کمتری نیز دارند، آن افرادی هستند که تصور می‌کنند تا همین حالا هم عرصه‌ی گجت های پوشیدنی و به خصوص اسمارت واچ ها، به میزان قابل قبولی رشد کرده است و انجام بسیاری از کارها و وظایف روزانه با استفاده از این گجت ها بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تر خواهد بود.

اگر شما نیز در دسته‌ی دوم قرار داشته باشید، احتمال این که یکی از ساعت های هوشمند اپل واچ و یا سامسونگ گیر را خریداری کرده باشید، بسیار بالا است. آن دسته از کاربرانی که در دنیای ساعت های هوشمند نیز پلتفرم اندروید را انتخاب کرده‌اند، حتما با سیستم عامل اندروید ویر آشنا هستند. اهالی ماونتن ویو این سیستم عامل را به طور اختصاصی برای گجت‌های پوشیدنی عرضه‌کرده اند و حالا بعد از گذشت چندین ماه از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی اول، نوبت به کامل‌ترین پلتفرم مخصوص گجت های پوشیدنی اندرویدی یعنی اندروید ویر 2.0  (Android Wear 2.0) رسیده است.

این نسخه با وجود این که هنوز هم نمی‌تواند خانواده‌ی اندروید ویر را به یک سری نرم افزاری مهم و ثابت تبدیل کند، اما دارای قابلیت‌های جدید بسیار زیادی است و بهترین تلاش گوگل برای افزایش راحتی و لذت کار کردن با گجت‌های پوشیدنی اندرویدی به شمار می‌رود. علاوه بر ساده شدن رابط کاربری و افزوده شدن چندین و چند قابلیت نرم افزاری جدید، مهمترین تفاوت در نسخه‌ی دوم اندروید ویر این است که حالا شما می‌توانید بیشتر از قبل به طور مستقل از ساعت‌های هوشمند و دست‌بندهای سلامتی اندرویدی خود لذت ببرید و دیگر لازم نیست که حتی برای کوچک‌ترین تنظیمات و قابلیت‌ها هم، به تلفن همراه هوشمند خود مراجعه داشته باشید.

بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل

دو ساعت هوشمند ال جی واچ اسپورت (LG Watch Sport) و ال جی واچ استایل (LG Watch Style) اولین محصولاتی هستند که به طور رسمی به این نسخه از اندروید ویر مجهز شده و وارد بازار شده‌اند. مدل اول دارای قیمت ۳۴۹ دلاری است و افراد دارای توان اقتصادی پایین‌تر می‌توانند مدل استایل را خریداری نمایند. این دو اسمارت واچ جدید و زیبا به نوعی طرح‌ریزی شده‌اند تا قابلیت نمایش تمام امکانات کاربردی و جدید اندروید ویر 2.0 بر روی آنها وجود داشته باشد؛ از قابلیت‌ استفاده از سیستم پرداخت موبایلی اندروید پی گرفته تا ارتباط از طریق شبکه‌ی اینترنتی ال تی ای و پشتیبانی از دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت.

بنابراین اگر به دنبال محصولاتی هستید که به شکل یک کامپیوتر کامل بر روی مچ دستتان قرار بگیرند و عملکرد قدرتمندی را بدون نیاز به اتصال گوشی همراه در اختیارتان بگذارند، در حال حاضر ال جی واچ اسپورت و واج استایل دو گزینه‌ای به شمار می‌روند که از تمام محصولات مشابه بازار به نیاز شما نزدیک‌تر هستند؛ حالا برای این که جزییات مربوط به امکانات این دو اسمارت واچ مجهز به اندروید ویر 2.0 و قابلیت‌های کاربردی نسل جدید سیستم عامل گوگل برای محصولات پوشیدنی را بدانید، در ادامه به بررسی کامل قابلیت‌های نرم افزاری این دو محصول خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید:

بررسی کامل قابلیت های اندروید ویر 2.0 بر روی ساعت های جدید ال جی

بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل

ساعت‌های هوشمند در ابتدا برای این توسعه داده شدند که نیاز کاربران به درآوردن اسمارت فون و نگاه به صفحه‌ی آن را کاهش دهند. اما در ادامه توسعه‌دهندگان متوجه شدند که این محصولات برای نمایش خلاصه‌ای از اطلاعات کاربردی نظیر دنبال کردن و مدیریت تحرکات ورزشی، نمایش آب و هوا، نمایش نوتیفیکیشن‌های دریافت پیام و تماس، اطلاعات تقویم و تصاویر محدود، بسیار کاربردی هستند و استفاده از آنها لذت خاصی دارد.

اندروید ویر 2.0 دقیقا برای این توسعه یافته است که نمایش این اطلاعات جزئی و کاربردی را به شکل بسیار جذاب‌تر و هماهنگ‌تری با صفحه‌ی کوچک این محصولات انجام دهد. قابلیت‌هایی نظیر دنبال کردن حرکات کاربر به طور اتوماتیک، دسترسی آسان‌تر و سریعتر به نوتیفیکیشن‌های دریافتی و حل مشکلاتی نظیر پیچیدگی در انتخاب رابط کاربری (واچ فیس) از جمله ویژگی‌هایی هستند که برای رسیدن به این هدف توسعه داده شده‌اند؛ قابلیت‌هایی که در سیستم عامل واچ او اس ۳.۰ نیز تمرکز مهندسان نرم افزاری اپل بر روی آنها را شاهد بودیم.

حالا علاوه بر این قابلیت‌ها، اندروید ویر 2.0 به امکانات کلیدی جدیدی نیز مجهز شده است که پشتیبانی از فناوری ارتباطی اتصال به شبکه‌ی اینترنت ال تی ای، از مهمترین آنها محسوب می‌شود. به طور مثال در گذشته شما هنگام دویدن و به دلیل این که حمل اسمارت فون برایتان سخت بود، نمی‌توانستید از امکانات آنلاین برخوردار شوید، اما حالا به لطف این آپدیت جدید از سوی گوگل شما می‌توانید با استفاده از ساعت هوشمند و فقط و فقط ساعت هوشمند، خریدهای خود را انجام دهید، نوتیفیکیشن‌های مخصوص نرم افزارهای مختلف را دریافت کنید و یا اطلاعات متنوع را برای دیگران ارسال و از آنها دریافت نمایید.

ساعت هوشمند ال جی واچ اسپورت مجهز به اندروید ویر 2.0

بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل

ال جی واچ اسپورت آن ساعتی است که دقیقا به تمام امکانات سخت افزاری برای پشتیبانی و نمایش این قابلیت‌های نرم افزاری جدید مجهز شده است. سنسور تشخیص ضربان قلب برای اندازه‌گیری نشانه‌های حیاتی کاربر، بلندگوی اختصاصی برای برقراری تماس، چیپست ان اف سی برای پتشیبانی از پرداخت با استفاده از اندروید پی، جی پی اس برای نقشه‌یابی مستقل از گوشی هوشمند و پشتیبانی از اتصال به اینترنت از طریق شبکه‌ی ال تی ای از جمله امکانات انحصاری این مدل به شمار می‌روند.

با در نظرگرفتن این قابلیت‌ها، مدل واچ اسپورت کاملا اندازه‌ی بزرگی دارد و همانطور که از نامگذاری آن مشخص است، به همراه داشتن آن در یک مهمانی رسمی و ست کردن آن با کت و شلوار، کار بسیار دشوار و در اکثر مواقع، آزاردهنده‌ای است. اگر مچ‌های متوسط و ظریفی دارید، حتما قبل از خرید باید نسبت به راحتی و سنگینی این ساعت هوشمند اطمینان حاصل کنید تا بعد از خرید، پشیمان نشوید و استفاده از آن برایتان به یک امر طاقت‌فرسا تبدیل نشود.

البته این سایز بزرگ و ابعاد غول‌پیکر، برتری‌هایی را نیز به دنبال خواهد داشت. یک نمایشگر بزرگ و شفاف که با در نظر گرفتن حاشیه‌هایش تقریبا به اندازه‌ی یک ساعت آنالوگ ۴۶ میلی‌متری فضا می‌گیرد، سه دکمه‌ی فیزیکی شامل یک چرخنده‌ی دیجیتالی مخصوص، به راحتی بر روی سطح و لبه‌های این ساعت جای گرفته‌اند. تمام سطح این نمایشگر توسط سنسورهای سنجش میزان نور کنترل می‌شود و حتی در خارج از خانه و در اکثر محیط‌ها با شرایط نوری متفاوت، محتوای صفحه به راحتی قابل خواندن خواهد بود.

بدنه‌ی این مدل از استیل ضد زنگ ساخته شده و یک لایه از شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس ۳ برای افزایش استحکام آن بر روی نمایشگر کشیده شده است. ال جی واچ اسپورت از استاندارد IP68 برخوردار است و به همین دلیل در محیط‌هایی نظیر حمام و اطراف استخر، استفاده از آن مانعی نخواهد داشت؛ البته فکر شنا کردن با این محصول را از سرتان بیرون کنید زیرا ممکن است که با نفوذ آب، سخت افزار آن آسیب دیده و گجت گران‌قیمت‌تان را از دست بدهید.

دو دکمه‌ی سخت افزاری بر روی لبه‌ی این ساعت کاملا قابل برنامه‌ریزی و دریافت وظایف متفاوت هستند، اما در حالت پیش‌فرض، دکمه‌ی بالایی برای راه‌اندازی سریع نرم اقزار Google Fit برای تشخیص و ثبت حرکات ورزشی به کار گرفته می‌شود. دکمه‌ی پایینی نیز در حالت پی‌شفرض برای اجرای سریع محیط اندروید پی و پرداخت موبایلی قابل استفاده خواهد بود.

دکمه‌ی وسطی که به صورت یک چرخنده‌ی دیجیتالی و مشابه ساعت‌های آنالوگ طراحی شده است، بخش اصلی و مهمترین رابط تعاملی شما با ساعت بعد از نمایشگر لمسی آن خواهد بود. با فشردن این دکمه شما لیستی کامل از اپلیکیشن‌‌های کاربردی را مشاهده خواهید کرد و با فشار مجدد، درست مانند دکمه‌ی هوم در گوشی‌های اندرویدی و آیفون، به صفحه‌ی اول (واچ فیس) باز خواهید گشت. درست مشابه چرخنده‌ی دیجیتالی اپل واچ، این دکمه بر روی ال جی واچ اسپورت نیز زحمت تمام نقل و انتقالات شما در بخش‌های مختلف را بر عهده خواهد داشت و از زوم کردن بر روی نقشه و مشاهده‌ی لیست نوتیفیکیشن‌های دریافتی گرفته تا جابه‌جا شدن بین نرم افزارهای مختلف و بالا و پایین رفتن در لیست و بین خطوط مختلف یک متن، از طریق آن انجام خواهد گرفت؛ به دلیل نحوه‌ی طراحی، روان بودن چرخش و کاربردهای فراوانی که این دکمه‌ی کوچک، انجام آنها را برایتان آسان‌تر خواهد کرد، احتمال دارد که حتی آن را در طول روز بیشتر از تاچ اسکرین خود ساعت لمس کنید!

مشخصات فنی ساعت LG Watch Sport

  • نمایشگر ۱.۳۸ اینچی P-OLED با رزولوشن ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسلی
  • سنسور تشخیص نور محیطی
  • بدنه‌ی فولاد ضد زنگ سری 316L
  • پوشش محافظتی گوریلا گلس ۳
  • بند از جنس پلی اورتان ترموپلاستیک
  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ کوالکام کلاک شده در فرکانس ۱.۱ گیگاهرتزی
  • ۷۶۸ مگابایت حافظه‌ی رم
  • ۴ گیگابایت ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی
  • باتری با ظرفیت شارژدهی ۴۳۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • قابلیت اتصال به شبکه‌ی وای فای
  • قابلیت اتصال به بلوتوث
  • پشتیبانی از جی پی اس مستقل
  • ان اف سی برای پشتیبانی از اندروید پی
  • استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • گزینه‌های رنگی تیتانیومی و آبی تیره
  • قیمت ۳۴۹ دلار

ساعت هوشمند ال جی واچ استایل مجهز به اندروید ویر 2.0

بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل

این ساعت در واقع همان محصولی است که دو سال پیش می‌توانستید از هواوی و موتورولا خریداری کنید، اما این بار با یک طراحی مدرن، نمایشگری شفاف‌تر و البته تحت برند ال جی! ساعت هوشمند ال جی واچ استایل با وجود این که به اندروید ویر 2.0 مجهز شده است، اما از قابلیت‌های جذابی نظیر اتصال به ال تی ای، جی پی اس، ان اف سی، سیستم پرداخت موبایلی اندروید پی و سنسور تشخیص و اندازه‌گیری ضربان قلب برخوردار نخواهد بود و بلندگویی نیز برای برقراری و پاسخگویی به تماس بر روی آن وجود ندارد.

اما از سوی دیگر، طراحی ظریف‌تر و قابلیت تعویض آسان‌ بندهای چرمی با انواع بندهای استاندارد ۱۸ میلی‌متری موجود در بازار، این مدل را به محصولی جذاب برای طرفداران ظرافت در طراحی تبدیل می‌کند و به سبب ضخامت و وزن کمتر، احتمالا خانم‌ها و افرادی که مچ دست ظریف‌تری دارند، از به همراه داشتن آن نسبت به مدل واچ اسپورت، راحتی بیشتری را تجربه خواهند کرد.

صفحه نمایش ال جی واچ استایل درست مشابه واچ اسپورت، کاملا دایره‌ای بوده و سنسور تشخیص نور محیط به کاربر امکان می‌دهد که در هر محیطی از داخل خانه گرفته تا خیابان و پارک، به راحتی محتویات روی صفحه را مشاهده کند.

طراحی ال جی واچ استایل به گونه‌ای انجام گرفته که نسبت به طراحی هجومی و جسورانه‌ی مدل واچ اسپورت، جذابیت کمتری دارد و در واقع حس بر دست داشتن یک گجت الکترونیکی ارزان‌قیمت را به کاربر القا می‌کند. حاشیه‌های نمایشگر از طرفین بدنه بسیار زیاد هستند و آن جلوه‌ی مات لبه‌ی بالایی، در کناره‌ها به حالتی آینه‌ای تبدیل می‌شود و آن شیک بودن کلی را از بین می‌برد. دو دکمه‌ی سخت افزاری در بالا و پایین بر روی این مدل حذف شده و تنها همان چرخنده‌ی دیجیتالی مدل واچ اسپورت را بر روی این ساعت نیز مشاهده خواهید کرد.

مشخصات فنی ساعت LG Watch Style

  • نمایشگر ۱.۲ اینچی P-OLED با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسلی
  • سنسور تشخیص نور محیطی
  • بدنه‌ی فولاد ضد زنگ سری 316L
  • پوشش محافظتی گوریلا گلس ۳
  • بند از جنس چرم ایتالیایی
  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ کوالکام کلاک شده در فرکانس ۱.۱ گیگاهرتزی
  • ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم
  • ۴ گیگابایت ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی
  • باتری با ظرفیت شارژدهی ۲۴۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • قابلیت اتصال به شبکه‌ی وای فای
  • قابلیت اتصال به بلوتوث
  • استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • گزینه‌های رنگی تیتانیومی، نقره‌ای و صورتی (رز گلد)
  • قیمت ۲۴۹ دلار (۲۷۹ دلار برای مدل رز گلد)

سرعت اجرای رابط کاربری این ورژن چه وضعیتی دارد؟

بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل

رابط کاربری هر دو ساعت جدید ال جی که به اندروید ویر 2.0 مجهز شده‌اند، به سرعت به فرمان کاربر عکس‌العمل نشان داده و حرکت می‌کند. اما در بحث اپلیکیشن‌های کاربردی و به خصوص آنهایی که برای استفاده‌ی حداکثری از قابلیت‌های این نسخه از پلتفرم پوشیدنی گوگل آپدیت نشده‌اند، کمی تاخیر در عملکرد مشاهده می‌شود. حتی هنگام فراخوانی و استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت که می‌توان آن را برای کنترل لوازم خانه‌ی هوشمند، برقراری تماس، ارسال پیام متنی و یا جستجوی اطلاعات مختلف بر روی اینترنت به کار گرفت، نیز تاخیراتی مشاهده می‌شود و زمانی نسبتا طولانی برای تجزیه و تحلیل و پاسخگویی به درخواست و فرمان کاربر، مورد نیاز خواهد بود.

عمر باتری ساعت های جدید ال جی چندان تعریفی ندارد

در بحث عمر باتری نیز هر دو مدل عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته‌اند، اما این عملکرد، عالی نبوده است. یکی از افرادی که توانسته است ساعت‌های جدید ال جی را تست کند، اعلام کرده که ال جی واچ استایل او قادر بوده که از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب که او به رخت خواب رفته است، تمام نیازهایش را برطرف کرده و دوام بیاورد؛ البته این آمار در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند و به خصوص آنهایی که دارای سیستم عامل اندروید ویر هستند، چندان جالب به نظر نمی‌رسد و هنوز گزینه‌های بسیار بهتری در بازار این حیث وجود دارند.

در مقایسه با مدل استایل و با همین میزان استفاده، این فرد گزارش بدتری را به ثبت رسانده است و اعلام کرده که ال جی واچ اسپورت مجهز به اندروید ویر 2.0 حتی یک روز کامل را هم دوام نیاورده است و گاهی در ساعت حدود ۵ بعد از ظهر و گاهی حدود هشت شب، شارژ باتری به طور کامل به اتمام رسیده و دیوایس خاموش شده است! نکته‌ی عجیب اینجاست که او از از جی پی اس برای دنبال کردن مسیر دویدن خود نیز استفاده نکرده و این مصرف بالای باتری با توجه به این میزان استفاده، اصلا مناسب به نظر نمی‌رسد. البته گزارش‌های متفاوتی از بیشتر بودن عمر باتری مدل واچ اسپورت نیز منتشر شده است، اما در حالت کلی شما مجبور خواهید بود این دو اسمارت واچ جدید ال جی را هر شب به شارژ بزنید و اگر از قابلیت‌های ویژه‌ی مدل اسپورت نظیر جی پی اس، اتصال به اینترنت ال تی سی و پرداخت موبایلی استفاده کنید، ممکن است حتی این وعده‌های شارژی به بیش از دو بار در روز برسد؛ بنابراین حتما این موضوع را در انتخاب و خرید این دو گجت زیبا در نظر داشته باشید.

امکانات جدید پلتفرم اندروید ویر 2.0 (Android Wear 2.0)

بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل

به طور کلی می‌توان گفت که ساعت‌های هوشمند جدید ال جی قرار است امکانات جدید سیستم عامل اندروید ویر 2.0 را به بهترین شکل ممکن به نمایش دربیاورند و در مقابل، گوگل نیز قرار است برترین پیشرفت‌های نرم افزاری خود در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی را در اختیار کاربران این دو اسمارت واچ جدید قرار دهد. تغییرات ظاهری شامل تغییر اساسی صفحه‌ی اصلی (واچ فیس)، مدیریت بهتر و ردیابی دقیق‌ترین حرکات ورزشی و تحرکات کاربر، مدیریت آسان‌تر و نمایش بهتر نوتیفکیشن‌های دریافتی، پشتیبانی کامل از اندروید پی برای پرداخت موبایلی بدون نیاز به حمل کارت اعتباری و قابلیت نصب اپلیکیشن‌‌های مختلف به صورت مستقیم بر روی ساعت، از مهمترین تغییراتی هستند که در این نسخه از اندروید ویر شاهد آنها خواهیم بود.

در واقع همه چیز بر روی ساده‌تر شدن و آسان‌تر شدن نحوه‌ی نمایش رابط کاربری و دسترسی به قسمت‌های مختلف پایه‌ریزی شده است. در ساعت‌های ال جی واچ استایل و واچ اسپورت که سیستم عامل اندروید ویر 2.0 بر روی آنها نصب شده است، شما با روشن کردن دیوایس می‌توانید صفحه‌ی اول یا همان واچ فیس اصلی را مشاهده کنید. حالا کافی است صفحه را از بالا به سمت پایین بکشید تا قسمت نمایش نوتیفیکیشن‌ها برایتان نمایش داده شود و بتوانید به آسانی آنها را تماشا، مدیریت و حذف نمایید. همین کار را از پایین به بالا انجام دهید تا منوی تنظیمات پیش رویتان قرار بگیرد و به راحتی تنظیمات مختلف ساعت را تغییر دهد. سوایپ کردن از راست به چپ و از چپ به راست نیز به ترتیب برای تعویض واچ فیس و ظاهر رابط کاربری به کار خواهند رفت.

برای دستیابی به لیست اپلیکیشن‌‌های کاربردی نصب شده بر روی ساعت، کافی است که یک بار چرخنده‌ی دیجیتالی کنار نمایشگر را فشار و این کار را برای بازگشت به صفحه‌ی اصلی نیز می‌توانید انجام دهید. با گفتن عبارت “OK Google” و یا فشردن و نگه داشتن دکمه‌ی چرخنده‌ی دیجیتالی برای چند ثانیه، دستیار صوتی گوگل فعال خواهد شد و میتوانید انواع و اقسام دستورها را به آن بدهید.

اینها تمام مواردی هستند که برای جابه‌جا شدن و رفتن به بخش‌های مختلف رابط کاربری به آنها نیاز پیدا خواهید کرد و بنابراین می‌توانیم بگوییم که در اندروید ویر 2.0 همه چیز با هم مرتبط‌تر و دست‌یابی به آنها بسیار آسان‌تر شده است. قابلیت تعویض واچ فیس و استفاده از ابزارهای توسعه یافته توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث نظیر اطلاعات مربوط به ارزش سهام، وضعیت آب و هوا، مخاطبان مورد علاقه، مکان‌های عمومی و خدماتی نزدیک به شما و تصاویر مختلف نیز به راحتی امکان‌پذیر است و شما هیچگاه احساس تکراری شدن رابط کاربری گجت محبوبتان را نخواهید داشت.

مدیریت حرکات ورزشی با دقت و سرعت بالا

بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل

با توجه به این که یکی از دلایل اصلی خرید گجت‌های پوشیدنی، افزایش تحرکات ورزشی و دنبال کردن فعالیت‌های کاربران است، گوگل نیز در اندروید ویر 2.0 توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته است. بر روی محصولاتی نظیر ال جی واچ اسپورت که مجهز به جی پی اس هستند، کاربر می‌تواند برای نمایش نقشه، یافتن مکان خود بر روی مسیر و ترکیب آن با نرم افزار Google Fit برای مدیریت‌ هرچه دقیق‌تر و حتی دریافت پیشنهاداتی برای انجام حرفه‌ای‌تر و اصولی انواع فعالیت‌های ورزشی، از اسمارت واچ خود استفاده کند.

نوتیفیکیشن‌ها نیز یکی از قسمت‌های مهمی هستند که با توجه به نمایشگر کوچک ساعت‌های هوشمند، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کنند، در اندروید ویر 2.0 شما می‌توانید نوتیفکیشن‌های دریافتی را به صورت گروه‌بندی شده مخصوص اپلیکیشن‌های مختلف مشاهده کنید و امکان انجام انواع دستورها نظیر پاسخ به یک پیام متنی و یا حذف یک ایمیل نیز از همانجا امکان‌پذیر خواهد بود. گوگل یک قابلیت هوشمند جذاب را نیز در بخش پاسخ سریع برای کاربران این سیستم عامل آماده کرده است که با توجه به زمان آن روز و اپلیکیشنی که نوتیفیکیشن مربوطه برای آن ارسال شده است، پاسخ‌های آماده‌‌ی مناسبی را برای ارسال سریع در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ به طور مثال اگر قصد ارسال یک پیام متنی اس ام اس در ساعات پایانی روز را داشته باشید، پیام کوتاهی تحت عنوان «روز کاریت چطور بود» به شما پیشنهاد خواهد شد. البته اگر می‌خواهید خودتان جواب مخصوصی ارائه دهید، کافی است که از قابلیت‌های جدید بخش نوشتاری این پلتفرم استفاده کنید: یعنی کیبورد با قابلیت دنبال کردن حروف و افزایش سرعت و البته سیستم تشخیص دست‌خط کابر که از قرار معلوم، هر جفت این قابلیت‌ها با دقت بالایی کار می‌کنند و علیرغم ابعاد بسیار کم نمایشگر، نوشتن پیام بر روی آن را به یک امر آسان و لذت‌بخش تبدیل می‌کنند.

بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل

برای انجام خرید تنها به ساعت هوشمند ال جی نیاز دارید

اندروید ویر در گذشته محدودیت بزرگی داشت و آن هم عدم امکان انجام خریدهای الکترونیکی با استفاده از گجت‌های مجهز به این سیستم عامل بود. اما حالا درست مانند کاربران سامسونگ و اپل، دارندگان ال جی واچ استایل و ال جی واچ اسپورت (و در آینده تعداد زیادی از گجت‌های پوشیدنی اندرویدی) قادر خواهند بود از اندروید پی بر روی پلتفرم اندروید ویر 2.0 به آسانی استفاده کنند؛ این به معنای آن است که درست مشابه اپل واچ، شما برای پرداخت از طریق سامانه‌های مخصوص که بر روی فروشگاه‌های مختلف نصب شده و به ان اف سی مجهز هستند، ساعت خود را به آنها نزدیک کرده و با فشردن دکمه‌ی پایینی، اندروید پی را فراخوانی کرده و خرید خود را در عرض چند ثانیه به انجام برسانید.

البته مشکلاتی از جمله تاخیر بسیار زیاد در هنگام باز شدن محیط اندروید پی و دقت نه چندان عالی در ارتباط دیوایس با پایانه‌ی فروش، باعث شده است که این تجربه کمی آسیب ببیند. البته با توجه به این که در حال حاضر تنها محصولات ال جی مجهز به چیپست‌های ان اف سی برای انجام خرید از طریق ساعت هوشمند هستند، انتظار می‌رود که در آینده شاهد افزایش سرعت و آسانی انجام این کار در آپدیت‌های بعدی اندروید ویر 2.0 باشیم؛ به طور کلی تجربه‌ی پرداخت از طریق اندروید پی و یک ساعت هوشمند که بر روی مچتان نصب شده است، می‌تواند یک دلیل جذاب برای خرید این محصولات جدید باشد.

در اندروید ویر 2.0 به گوگل پلی دسترسی خواهید داشت

یکی از برترین تغییراتی که در اندروید ویر 2.0 به پلتفرم پوشیدنی گوگل اضافه شده است، امکان نصب اپلیکیشن‌های کاربردی به طور مستقیم است. پیش از این در ساعت‌های اندرویدی کاربران مجبور بودند از یک اسمارت فون دارای سیستم عامل اندروید برای نصب برنامه بر روی ساعت هوشمند خود استفاده کنند. این موضوع علاوه بر عدم امکان مدیریت کامل اپ‌ها، باعث میشد که کاربران آیفون عملا نتوانند یک ساعت هوشمند اندرویدی بخرند و ناچارا باید به سراغ اپل واچ و یا دیگر گزینه‌های موجود در بازار می‌رفتند.

اما حالا به لطف پیشرفت نرم افزاری اندروید ویر 2.0 ، کاربران ال جی واچ استایل و واچ اسپورت و دیگر محصولاتی که در آینده به این نسخه مجهز می‌شوند، قادر خواهند بود از یک فروشگاه گوگل پلی اختصاصی بر روی گجت خودشان لذت ببرند و از طریق آن به نصب مستقیم برنامه‌های کاربردی، بازی و تم (واچ فیس) اقدام نمایند.

البته برای آن دسته از کاربرانی که کار کردن با فروشگاه نرم افزاری گوگل در یک صفحه‌ی کوچک دایره‌ای را نمی‌پسندند، امکان نصب برنامه‌ها از روی کامپیوتر و به صورت ریموت نیز وجود خواهد داشت. امکان نصب اپلیکیشن بر روی ساعت، می‌تواند به طور کاملا متسقل از برنامه‌هایی صورت بگیرد که بر روی گوشی اندرویدی شما نصب شده‌اند. البته در حال حاضر تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها به این قابلیت مجهز نشده‌اند و بعد از نصب نسخه‌ی مخصوص گوشی، نسخه‌ی مخصوص ساعت آنها نیز به طور خودکار بر روی گجت شما نصب خواهد شد؛ بنابراین در آینده‌ای نزدیک و پس از آپدیت شدن اپلیکیشن‌ها توسط سازندگانشان، می‌توانید از این ویژگی جذاب اندروید ویر 2.0 لذت ببرید.

همچنین این نسخه از اندروید ویر برای کاربران آیفون نیز جذاب‌تر خواهد بود و آنها می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به اپ استور اپل، نرم افزارهای مختلف را بر روی ساعت هوشمندشان نصب نمایند. البته توجه داشته باشید که تعدادی از نرم افزارها نظیر iMessage هنوز به این شیوه قابل نصب نخواهند بود و نیاز به صبر بیشتری است.

باگ‌های آزاردهنده‌ای در جدیدترین ورژن اندروید ویر وجود دارد

ساعت هوشمند ال جی واچ اسپرت

در نهایت این کارشناس که بررسی ساعت هوشمند ال جی واچ استایل و واچ اسپورت مجهز به اندروید ویر 2.0 را از نزدیک انجام داده است، باور دارد که این سیستم عامل بیشتر از آن چیزی که باید و شاید، لگ دارد و کندی در حرکت آن دیده می‌شود. در واقع با توجه به این که گوگل ماه‌ها عرضه‌ی نسخه‌ی دوم اندروید ویر را به تاخیر انداخت و چندین نسخه‌ی بتا از آن را در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان خود قرار داد، انتظار می‌رفت که عملکرد روان‌تر و بدون اشکالی را در این ورژن شاهد باشیم که گویا اینگونه نیست و هنگام باز کردن اپ‌های سنگینی نظیر گوگل اسیستنت و اندروید پی، متاسفانه کاربران با تاخیر قابل توجهی مواجه خواهند شد؛ این تاخیر گاهی به قدری زیاد می‌شود که کاربر ممکن است قید استفاده از آن برنامه را بزند و به صفحه‌ی اصلی بازگردد!

شکی وجود ندارد که محیط اندروید ویر 2.0 بسیار زیباتر، خلوت‌تر و ساده‌تر از قبل به نظر می‌رسد و جو دوستانه‌تر و گرم‌تری بر آن حکم‌فرماست. اما مطمئنا با برطرف کردن ایرادات و کند‌ی‌های ناشی از باگ‌های نرم افزاری که حتی بر روی دیوایس‌های قدرتمندی نظیر واچ استایل و واچ اسپورت به چشم می‌آیند، تجربه‌ی بسیار کامل‌تری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و تجربه‌ی استفاده از امکانات مدرن و جدیدی نظیر جی پی اس مستقل، اتصال به اینترنت ال تی ای و سیستم پرداخت موبایلی مبتنی بر اندروید پی، به سطح فراتری ارتقا پیدا خواهد کرد.

اگر در حال حاضر یک اسمارت واچ اندرویدی و یا محصول جذابی نظیر اپل واچ را در اختیار دارید، شاید بتوانیم بگوییم که ال جی واچ استایل و ال جی واچ اسپورت در آن حد جذاب و ویژه‌ نیستند که توجیهی منطقی برای خرید آنها وجود داشته باشد. قابلیت‌های ویژه و سطح بالای اندروید ویر 2.0 ، کاربردهای ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی را به چند سطح بالاتر ارتقا داده است و اگر باگ‌های جزئی و تاخیر آن در هنگام کار و اجرای برنامه‌های مختلف نیز برطرف شود، می‌توانیم شاهد یکی از بهترین پلتفرم‌های نرم افزاری در میان تمام رقبای موجود در بازار باشیم.

در انتها نیز کارشناس وبسایت معتبر theverge نمره‌ای را برای این دو محصول در نظر گرفته است که شما عزیزان گجت نیوزی این نمره را به همراه نقاط قوت و ضعف هر دو مدل از ساعت‌های جدید ال جی در زیر مشاهده خواهید کرد:

ساعت هوشمند ال جی واچ اسپورت

نمره‌: ۷.۱

نقاط قوت:

  • نمایشگر پرنور و شفاف
  • مجموعه ای از امکانات کاربردی
  • رابط کاربری ساده و خلوت
  • دکمه‌های فیزیکی پرکاربرد

نقاط ضعف:

  • عملکرد غیر قابل پیش‌بینی باتری
  • بدنه‌‌ای با ابعاد بسیار بزرگ
  • بند نه چندان راحت
  • باگ‌های نرم افزاری

ساعت هوشمند ال جی واچ استایل

نمره‌: ۷.۱

نقاط قوت:

  • سایز کوچک و راحتی در استفاده
  • بندهای قابل تعویض
  • نمایشگر پرنور و شفاف
  • قیمت پایین‌تر نسبت به مدل اسپورت

نقاط ضعف:

  • طراحی نه چندان ویژه و جذاب
  • عدم برخورداری از ان اف سی برای اندروید پی
  • عدم برخورداری از سنسور تشخیص ضربان قلب
  • باگ‌های متعدد نرم افزاری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*