نام تجاری و لوگو رسمی 5G

معرفی نام تجاری و لوگو رسمی 5G پیش از تبدیل آن به استاندارد جهانی

اگرچه نسل بعدی شبکه داده تلفن همراه هنوز در مراحل آزمایش قرار داشته و به صورت استاندارد رسمی عرضه نشده است، اما به طور محاوره‌ای با عنوان “5G” شناخته می‌شود. براساس اخبار شنیده شده از تلکام تی وی (TelecomTV)، اکنون سازمان 3GPP به عنوان مرجع تعیین‌کننده استانداردهای شبکه‌های تلفن همراه، این نام محاوره‌ای را با معرفی نام تجاری 5G به صورت رسمی درآورده است تا بعد از مدت‌ها شاهد لوگو رسمی 5G باشیم.

البته لوگو رسمی 5G و قراردادن نام تجاری بر روی آن در مقایسه با اتفاق مشابه برای شبکه‌های موبایل 4G / LTE، به مراتب ساده‌تر اتفاق افتاد، چرا که در آن زمان بازاریابی اپراتورها و تغییر مشخصات سرویس‌ها به طور متناوب، صحبت کردن درباره یک استاندارد متداول را با مشکل مواجه می‌کرد.

به عنوان نمونه می‌توان به زمانی اشاره کرد که اپراتور AT&T و تی موبایل در سال 2011 تصمیم گرفتند تا به منظور همانگی با شبکه 4G LTE اپراتور ورایزن، شبکه HSPA+ 3G خود را به “4G” تغییر نام دهند. به عنوان نمونه‌ای دیگر از پیچیدگی شبکه اسم شبکه‌های موبایل می‌توان به انواع شبکه LTE اشاره کرده که نام‌های LTE Advanced و LTE Advanced Pro را نیز شامل می‌شود.

لوگو رسمی 5G نسبت به گذشته تغییر محسوسی در لوگو رسمی 5G مشاهده نمی‌شود

می‌توان به راحتی مشاهده کرد که لوگو رسمی 5G شباهت کاملی با لوگوهای پیشین انواع شبکه LTE داشته و به نحوی انقلاب استانداردهای شبکه‌های موبایل طی گذر زمان را نشان می‌دهد. گفتنی است هنوز چند سال تا پیاده‌سازی عملی استاندارد 5G و متداول‌شدن استفاده از آن بر روی گوشی‌‌ها و گجت‌های رایج در زندگی روزمره باقی مانده است. بر اساس گفته‌های 3GPP فاز نخست این شبکه موبایل حداقل تا پیش از اواخر سال 2018 راه‌اندازی نخواهد شد. هرچه باشد، اکنون شاهد لوگو رسمی 5G هستیم که از پای گذاشتن این استاندارد به دنیای تکنولوژی در آینده‌ای نه چندان دور خبر می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*