اندروید ویر 2.0 رسما معرفی شد: با ویژگی‌های سیستم عامل جدید گوگل آشنا شوید

مدت زیادی در انتظار معرفی اندروید ویر 2.0 (Android Wear 2.0) بودیم و حالا نسل جدید این سیستم عامل همراه با ساعت های هوشمند جدید شرکت ال جی پیش روی کاربران قرار گرفته است. بدون شک نسخه جدید اندروید ویر با قابلیت‌های فراوانی که دارد حوزه ساعت های هوشمند را به‌کلی متحول خواهد کرد.

اولین تغییر اساسی در اندروید ویر 2.0 به بهبود عملکرد حالت صفحه نمایش همیشه‌روشن (Always-on Display) مربوط می‌شود. از این پس کاربران می‌توانند این حالت را همراه با اضافه کردن اطلاعات یا دستورهای اپلیکیشن های مختلف، شخصی‌سازی کنند. از نمونه‌های این مورد نیز می‌توان به اضافه کردن تقویم، دنبال‌کننده‌های تغییرات ارزی، اپلیکیشن های تناسب اندام، اوبر (Uber)، مخاطبین برای شماره‌گیری سریع و بیشتر اشاره کرد. به‌علاوه، همانند حالتی که کاربران صفحات مختلف هوم در گوشی خود را عوض می‌کنند، حالا صفحه نمایش های همیشه‌روشن جداگانه‌ای نیز وجود دارد که به سادگی کشیدن انگشت می‌توان آنها را تغییر داد.

عملکرد پلتفرم سلامتی گوگل فیت (Google Fit) هم بهتر از گذشته شده و اپلیکیشن تناسب اندام پیش‌فرض آن، امکان ردیابی و محاسبه سرعت، فاصله، میزان کالری سوزانده‌شده و ضربان قلب در فعالیت‌های مختلف را خواهد داشت. هرچند برای تشخیص مورد آخر، گجت پوشیدنی شما نیز باید به سنسور ضربان قلب مجهز باشد.

اندروید ویر 2.0

با اندروید ویر 2.0 و بدون نیاز به گوشی موبایل، تماس بگیرید

مورد دیگری که می‌تواند اندروید ویر 2.0 را به سیستم عاملی دوست‌داشتنی تبدیل کند، پشتیبانی از سیمکارت و امکان برقراری تماس با مخاطبان بدون نیاز به تلفن همراه است. به‌علاوه حالا فروشگاه گوگل پلی مخصوص این سیستم عامل نیز توسعه پیدا کرده تا کاربران بتوانند برنامه های اندروید ویر مورد نیاز را به صورت مستقیم و از طریق ساعت هوشمند خود دانلود کنند. باید اشاره کنیم که بسیاری از این نرم افزارها نیز با گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل سازگاری کامل دارند.

روش ارسال پیام در اندروید ویر 2.0 نسبت به گذشته نیز ساده‌تر شده و کاربران می‌توانند با بسط دادن پنجره نوتیفیکیشن، پیام خود را تایپ و به مخاطب مورد نظر پاسخ دهند. در این بخش حتی امکان رسم اموجی‌ها و ارسال آنها نیز وجود خواهد داشت. به لطف وجود دستیار مجازی گوگل استیستنت (Google Assistant)، کاربران به سیستم پاسخ‌دهی هوشمند گوگل (Google Smart Reply) هم دسترسی داشته و می‌توانند به جای تایپ کردن، یکی از پیام‌های مناسب را انتخاب کنند.

بهتر است کمی هم در مورد دستیار مجازی گوگل اسیستنت صحبت کنیم. از آنجایی که عموما کاربران برای استفاده از گجت های پوشیدنی از دستان خود استفاده نمی‌کنند، این دستیار صوتی می‌تواند مکمل بسیار خوبی برای برخی از فعالیت‌ها باشد. در حال حاضر گوگل اسیستنت همراه با اندروید ویر 2.0 تنها از زبان‌های انگلیسی و آلمانی پشتیبانی کرده و در ماه‌های آینده، زبان‌های دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

اندروید ویر 2.0

نباید فراموش کنیم که نسخه جدید و ارتقا یافته از یک سیستم نرم افزاری، بدون وجود سخت افزار هیچ فایده‌ای ندارد؛ به همین دلیل ساعتی پیش، ساعت های هوشمند شرکت ال جی همراه با اندروید ویر 2.0 به صورت رسمی معرفی شدند.

لازم به ذکر است کاربران قدیمی برای استفاده از اندروید ویر 2.0 نیازی به خرید ساعت جدید نداشته و طی ماه‌های آینده، آن را به صورت یک به‌روزرسانی نرم افزاری دریافت خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*