ریست فکتوری موبایل

آموزش نحوه ریست فکتوری موبایل؛ بازیابی تنظیمات کارخانه ای در اندروید و آی او اس

در زمانی که یک کاربر به مشکلات اساسی در گوشی خود برخورد کرده و یا سرعت عملکرد دستگاه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، ریست فکتوری موبایل یا همان بازیابی تنظیمات کارخانه ای ساده‌ترین، سریع‌ترین و کاربردی‌ترین راهکار به نظر می‌رسد. در واقع با ریست فکتوری گوشی و حتی یک تبلت اندرویدی و یا آی او اس (آیپد)، پیکربندی و تنظیمات دستگاه به همان حالتی برمی‌گردند که آن را به تازگی خریداری کرده و بعد از بیرون آوردن از جعبه روشن می‌کنید، بدون اینکه هیچگونه تغییری در تنظیمات پیشفرض کارخانه اعمال شده باشد.

هرگز فراموش نکنید ریست فکتوری موبایل به پاک‌ شدن کامل حافظه دستگاه منجر می‌شود که احتمالا از دست دادن برخی اطلاعات مهم را در پی خواهد داشت. همچنین در نظر داشته باشید اگر تنها هدف شما از بازیابی تنظیمات کارخانه ای گوشی خلاص شدن از دست برخی اطلاعات است، همواره دسته‌ای از داده‌ها وجود دارند که حتی با این کار نیز به طور کامل حذف نشده و قابل بازیافت هستند. پس بهتر است به این منظور به دنبال راهکارهایی غیر از ریست فکتوری موبایل بروید. بهترین ایده این است که پیش از شروع کار حتما از محتویات دستگاه بکاپ تهیه کنید.

البته پاک شدن همه چیز در ریست فکتوری موبایل ، سیستم عامل را نیز شامل نمی‌شود، به این معنی که بعد از اتمام فرآیند قرار نیست تا به نسخه پیشین سیستم عامل دستگاه خود بازگردید.

ریست فکتوری موبایل اندرویدی

ریست فکتوری موبایل

  • از طریق منوی برنامه‌ها و یا میانبرهای موجود در صفحه هوم، «تنظیمات» (Settings) سیستم را (همانند عکس بالا) باز کنید.
  • تا رسیدن به قسمت «بکاپ و ریست» (Backup & Reset) در منو به جستجو بپردازید.
  • این گزینه را برای ورود به آن لمس کنید. در صفحه داخلی، گزینه «ریست دیتا فکتوری» (Factory data reset) را مشاهده می‌کنید. برای ادامه سایر مراحل ریست فکتوری موبایل وارد این گزینه شوید.
  • در نهایت، این اخطار داده می‌شود که تمامی تنظیمات و حساب‌های کاربری از دستگاه حذف خواهند شد. بعد از انتخاب گزینه «پاک‌کردن گوشی» (Erase Phone) می‌بایست تا زمان تکمیل فرآیند منتظر بمانید.

ریست فکتوری موبایل

ریست فکتوری آیفون

ریست فکتوری موبایل

  • همانند تصویر بالا، به تنظیمات سیستم از طریق صفحه هوم وارد شوید.
  • اکنون در صفحه تنظیمات، می‌بایست گزینه «عمومی» (General) را پیدا کرده و به آن وارد شوید.
  • بعد از ورود به تنظیمات عمومی، به دنبال گزینه «ریست» (Reset) بگردید.
  • بعد از وارد شدن به گزینه ریست فکتوری موبایل، با چند گزینه‌ای دیگر مواجه خواهید شد. اگر تصمیم دارید تا همه چیز را پاک کرده و کار را از ابتدا آغاز کنید، می‌بایست گزینه «حذف تمامی محتواها و تنظیمات» (Erase All Content & Settings) را برگزینید. اگر ترجیح می‌دهید تا اطلاعات خود را حفظ کرده و فقط تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه برگردانید، گزینه «ریست تمامی تنظیمات» (Reset All Settings) برای شما مناسب است.

اگر تاکنون درباره ریست فکتوری موبایل یا تبلت مطالبی را خوانده و یا شنیده بودید، اکنون با نحوه انجام سریع آن نیز آشنا شده‌اید. اگر اخیرا گوشی اندرویدی و یا آیفون خود را ریست فکتوری کرده‌اید، مشکلات و دلایلی که شما را به انجام این کار وادار کرده‌اند را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یعنی آموزش فوق حرفه ای تون توی حلق تمام سیستم آموزشی فوق پیشرفته دنیا!!!!
    بابا اینا چیه دیگه .اینو که همه بلدن.یه چی بنویسین که حرفه ای ها بلدن ما نمیدونیم.یه چیزی که مرسوم نباشه.عزیز این که نشد تولید محتوا….
    ولی ممنونم از به روز بودن سایتتون.همینجور زنده زنده پوست زومیت رو کندین….

    • دوست عزیز از عنوان مطلب کاملا واضح و مشخصه که محتوی اون چیه، پس اگر شما تمام روش های ریست فکتوری موبایل رو بلدید چرا وارد مطلب شدید ؟ اینکه شخص شما این کار رو بلد هستید دلیل نمیشه که همه بلد باشن کما اینکه آموزش ترجمه هست و سایت مبدا هم که یکی از سایت های معتبر خارجی هستش این آموزش رو گذاشته و این نشون میده نه تنها در ایران بلکه در سایر کشور ها هم بسیاری از کاربران به چنین آموزش های به نظر پیش پا افتاده ای نیاز دارن.