مقایسه ابعاد گلکسی اس 6 ، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 8 سامسونگ

مقایسه ابعاد گلکسی اس 6 ، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 8 سامسونگ

گفته می‌شود که سامسونگ در رویدادی که در تاریخ ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۶) در شهر نیویورک آمریکا برگزار خواهد شد، از نسل بعدی پرچمداران سری اس خود یعنی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) رونمایی می‌کند. این سری در دو مدل متفاوت با نام های احتمالی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس عرضه خواهد شد که هرکدام دارای ابعاد متفاوتی هستند.

سامسونگ احتمالا قصد دارد این دو محصول را با نمایشگرهایی که دارای ابعاد معادل ۵.۷ یا ۵.۸ و ۶.۱ یا ۶.۲ اینچی هستند، روانه‌ی بازار کنند. این نمایشگرها با وجود این که از نسل قبلی گلکسی اس بزرگتر هستند، اما حاشیه‌های کمتری از طرفین بدنه خواهند داشت و به همین سبب پیش‌بینی می‌شود که ابعاد گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن با وجود نمایشگر بزرگتر، تفاوت چندانی با اس ۷ و مدل اج آن نداشته باشد.

سامسونگ قصد دارد از طراحی خمیده‌ی مشابه گلکسی اس ۷ اج در این سری از گوشی‌‌های هوشمند جدید خود استفاده کند و حتی شایعاتی وجود دارند مبنی بر این که هر دو مدل سری گلکسی اس 8 دارای نمایشگری خمیده خواهند بود و در واقع هیچ مدلی با نمایشگر صفحه تخت تولید نخواهد شد. به دلیل این اطلاعات ضد و نقیض و گزارش‌های متعددی که درباره‌ی ابعاد نمایشگر و بدنه‌ی سری اس ۸ شنیده می‌شود، ممکن است که درباره‌ی ابعاد آنها سردرگم شده باشید و ندانید که دقیقا قرار است اسمارت فون‌های پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۱۷ را با چه ابعادی خریداری کنید.

مقایسه ابعاد گلکسی اس 6 ، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 8 سامسونگ

به همین دلیل ما در گجت نیوز تصمیم گرفته‌ایم که در یک جدول کامل، تمام مدل‌های سری گلکسی اس سامسونگ در سه نسل گذشته شامل گلکسی اس ۶، گلکسی ۷ و نهایتا گلکسی اس 8 را برای شما عزیزان در کنار هم قرار دهیم. در این مقایسه شما می‌توانید ابعاد قطعی نمایشگر و بدنه‌ی تمام مدل‌های سری اس ۶ و اس ۷ را در کنار ابعاد احتمالی گزارش شده درباره‌ی اس 8 در کنار هم مشاهده کنید و تفاوت آنها را به روشنی متوجه شوید.

این اطلاعات را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید، اما قبل از این که به سراغ مقایسه‌ی آنها بروید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که ابعاد بدنه و نمایشگر گلکسی اس 8 و مدل پلاس (یا پرو) بر مبنای اطلاعات فاش شده از این دو محصول نوشته شده و ممکن است که در صورت عملی نشدن هرکدام از تغییرات جدید نظیر خمیده بودن نمایشگر، حذف شدن دکمه‌ی هوم فیزیکی و حاشیه‌های بسیار اندک نمایشگر از طرفین، این اعداد دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شوند؛ حالا بعد از ذکر این نکات، به سراغ مقایسه‌ی اصلی می‌رویم:

جدول مقایسه ابعاد اس 6 و اس 7 با گلکسی اس 8

گلکسی اس 8 پلاسگلکسی اس 8گلکسی اس ۷ اجگلکسی اس ۷گلکسی اس ۶ اج پلاسگلکسی اس ۶ اجگلکسی اس ۶
ابعاد (طول در عرض در ضخامت)۱۵۲.۴ در ۷۸.۵ در ۷.۹ میلی‌متر۱۴۰.۱ در ۷۲.۲ در ۷.۳ میلی‌متر۱۵۰.۹ در ۷۲.۶ در ۷.۷ میلی‌متر۱۴۲.۴ در ۶۹.۶ در ۷.۹ میلی‌متر۱۵۴.۴ در ۷۵.۸ در ۶.۹ میلی‌متر۱۴۲.۱ در ۷۰.۱ در ۷ میلی‌متر۱۴۳.۴ در ۷۰.۵ در ۶.۸ میلی‌متر
اندازه‌ی نمایشگر۶.۱ یا ۶.۲ اینچ۵.۷ یا ۵.۸ اینچ۵.۵ اینچ۵.۱ اینچ۵.۷ اینچ۵.۱ اینچ۵.۱ اینچ
نوع طراحی نمایشگرخمیده از دو طرفخمیده از دو طرفخمیده از دو طرفصفحه تختخمیده از دو طرفخمیده از دو طرفصفحه تخت

حالا که تمام اطلاعات را در جدول مشاهده می‌کنیم، صحبت درباره‌ی تفاوت‌های این سه نسل بسیار آسان‌تر است. با توجه به این اطلاعات، گلکسی اس 8 با وجود این که کمترین ابعاد در میان تمام اسمارت فون‌های داخل جدول را دارد، اما نمایشگری بزرگتر از تمام مدل‌های صفحه تخت پرچمداران گلکسی اس سامسونگ دارد و این نکته‌ی بسیار جذابی برای آن دسته از طرفدارانی است که علاقه‌مند هستند در عین حالی که گوشی آنها نمایشگر بزرگی دارد، اما ابعاد بدنه‌ی آن نیز به قدری بزرگ نباشد که حمل و نقل گوشی را سخت کند.

نزدیک‌ترین ابعاد نمایشگر به نمایشگر گلکسی اس 8، گلکسی اس ۶ اج پلاس است که البته ابعاد بدنه‌ی بسیار بزرگتری این محصول دارد. در ضمن ضخامت بالاتر اس 8 و احتمالا تفاوت تکنولوژی به کار رفته در ساخت پنل‌های نمایشگر آن، باعث خواهد شد که این گوشی وزن بیشتری از اس ۶ اج پلاس داشته باشد.

مقایسه ابعاد گلکسی اس 6 ، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 8 سامسونگ

نکته‌ی جالب اینجاست که گلکسی اس 8 پلاس نیز دارای ابعاد بدنه‌ای مشابه گلکسی اس ۶ اج پلاس است و با وجود این تشابه، اس 8 پلاس نمایشگری ۶.۱ یا ۶.۲ اینچی خواهد داشت و این پیشرفت فوق‌العاده نسبت به نمایشگر ۵.۱ اینچی به کار رفته در آن مدل قبلی محسوب می‌شود. این تفاوت به لطف حاشیه‌های بسیار اندک نمایشگر اس 8 پلاس از اطراف بدنه و حذف دکمه‌ی هوم فیزیکی محقق خواهد شد و البته به سبب برخورداری از یک باتری‌ بزرگتر و ضخامت بیشتر، احتمال می‌دهیم که وزن این گوشی هوشمند نیز نسبت به اس ۶ اج پلاس، کمی بالاتر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*