هدفون هیبریدی

هدفون هیبریدی توسط اپل تولید می‌شود؟

هدفون هیبریدی ابزار جدیدی است که حق ثبت اختراع آن به شرکت آمریکایی اپل اعطا شد. هدفون های هیبریدی با قابلیت تبدیل شدن به اسپیکر، مقوله چندان جدیدی نیست و مدت‌هاست که از گوشه و کنار اخبار متعددی در خصوص این دسته از محصولات به گوش می‌رسد.

هرچند تولید‌کنندگان استقبال چندانی برای تولید این محصول از خود نشان نداده‌اند، اما به نظر می‌رسد اگر یک برند معتبر بخواهد پیش‌قدم شده و تولید و استفاده از آن را برای بازار تعریف کند، موفقیت بزرگی به دست بیاورد.

هدفون هیبریدی ؛ اپل پیش قدم شد

گویا اپل قصد دارد در زمینه تولید هدفون هیبریدی پیش‌قدم شود. اخیرا حق ثبت اختراع پتنتی به شرکت اپل اعطا شد که بیانگر ویژگی‌های هدفونی دو کاره بود. بر اساس اطلاعات مربوط به این پتنت این ابزار هیبریدی دارای دو حالت خواهد بود؛ یک حالت «داخل گوشی» و یک حالت «اسپیکری» و نیز دارای امکان سوییچ کردن بین دو حالت خواهد بود.

با شنیدن چنین وصفی از هدفون هیبریدی، اولین سوالی که به ذهن خطور می‌کند، در خصوص ریسک بالای استفاده و ناامن بودن محصول است؛ در صورتی که تصادفا حالت این هدفون از گوشی به اسپیکری تغییر کند، می‌تواند چه آسیب جبران‌ناپذیری به گوش وارد کند؟

اما گویا اپل این موضوع را پیش‌بینی کرده است. این هدفون دارای مکانیزمی است که تشخیص می‌دهد هدفون در حالت گوشی قرار دارد یا خیر و اگر در درون گوش قرار داشته باشد، به صورت خودکار حالت اسپیکری را غیر فعال خواهد کرد.

حدود پنج سال طول کشید تا USPTO حق ثبت اختراع هدفون هیبریدی را به اپل اعطا کند. با این وجود نمی‌توان مدعی شد که ضرورتا کمپانی اپل به تولید و عرضه این محصول خواهد پرداخت. باید منتظر ماند و ببینیم تیم کوک و همکارانش در این زمینه چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*