گرم کردن موتور خودرو در هوای سرد

گرم کردن موتور خودرو در هوای سرد به روش اصولی

در یکی از سردترین زمستان‌های چند سال اخیر به سر می‌بریم و به طبع گرم کردن موتور خودرو در هوای سرد یکی از دغدغه‌هایی است که همواره صاحبان خودرو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در این قضیه دو نظر مختلف وجود دارد: برخی بر این عقیده‌ هستند که برای گرم کردن موتور خودرو در هوای سرد باید پس از استارت زدن چند دقیقه‌ای به موتور زمان دهیم. برخی دیگر نیز بر این باورند که باید بلافاصله پس از زدن استارت حرکت کرد تا دمای موتور خودرو با فشار وارده افزایش پیدا کند. اما واقعا روش اصولی برای این کار کدام است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا زین پس با خیالی راحت اقدام به گرم کردن موتور اتومبیل خود کنید.

برای دانستن روش اصولی این کار، تنها یک گروه می‌تواند به ما کمک کند و آن هم یک کانال مهندسی در یوتیوب به نام ” Engineering Explained” است که سعی کرده با استدلال و مدرک این راه را به نمایش بگذارد. این گروه از مهندسین برای دانستن بهترین راه جهت گرم کردن موتور خودرو در هوای سرد از دوربین های حرارتی استفاده کرده‌اند تا بتوانند مرحله به مرحله افزایش دمای موتور خودرو را به نمایش بگذارند.

دوربین های به کار رفته در این آزمایش می‌توانند میزان گرمایش هوای ورودی به موتور و همچنین سامانه خنک سازی آن را نیز به نمایش بگذارند. در این ویدیو که می‌توانید آن را در زیر مشاهده کنید، از هیچ اصطلاح تخصصی استفاده نشده است تا کاربران عادی نیز بتوانند به آسانی متوجه منظور آن شوند؛ اما ما در زیر ویدیو قصد داریم خلاصه‌ای از اقدامات صورت گفته و روش اصولی گرم کردن موتور خودرو در هوای سرد را به صورت نوشتاری بازگو کنیم.

ویدیو روش اصولی گرم کردن موتور خودرو در هوای سرد

 

بدون شک هر کسی می‌دانید که روغن برای موتور یک تغذیه بسیار حیاتی است، اما کمتر کسی از نقش آن در گرمایش موتور در فواصل مختلف سرد و گرم آگاهی دارد. به نقل از انجمن مهندسین خودرو حتی یک روغن صفر وات در درجه حرارت 40 – درجه‌ای نیز می‌تواند کار کند و از نظر علم مکانیک چنین معنایی خواهد داشت که شما مجبور نخواهید بود تا گرمای کامل موتور توقف کنید (به استثنای مواقعی که دمای خارجی بسیار سردتر از استانداردهای جهانی باشد).

کارشناسان سازنده این ویدیو معتقدند که بهترین روش برای گرم کردن اصولی موتور یک اتومبیل در فواصل سرد، ابتدا درجا کار کردن 1 الی 2 دقیقه‌ای موتور خودرو و پس از آن حرکت کردن است. اگر بخواهیم به طور عملی این قضیه را توضیح دهیم، کافیست شما در ابتدا استارت زده تا موتور روشن شود، سپس به سراغ پاک کردن شیشه‌ها و چک کردن سایر موارد بروید و پس از آن می‌توانید پشت فرمان نشسته و راه بیافتید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*