جیلی امگرند آر وی 7

جیلی امگرند آر وی 7 ؛ هاچ بک چینی 4 ستاره‌ای در خیابان‌های ایران

نسخه هاچ بک جیلی امگرند آر وی 7 (Geely Emgrand RV 7) دارای تفاوت‌هایی نسبت به مدل سدان خود است که می‌توان از مهم‌ترین آن‌ها به شکل ظاهری چراغ‌های پشتی و جلویی، سپرهایی جوان پسندتر و همچنین پنجره پشتی متفاوت اشاره کرد. مطابق دیگر خودروهای ساخت شرکت جیلی، با ورود به کابین نسخه هاچ بک جیلی امگرند آر وی 7 شما با کیفیت ساخت قابل قبولی مواجه خواهید شد. صندلی‌ها متشکل از رویه‌ای با چرم مصنوعی بوده و فرمان آن نیز می‌تواند در یک نگاه رضایت شما را برآورده کند.

جیلی امگرند آر وی 7

البته تفاوت‌های قابل ذکر بین نسخه هاچ بک و سدان جیلی امگرند آر وی 7 شامل آپشن ها و طراحی داخل کابین نخواهد شد. به طور کلی این خودرو ارائه کننده آپشنی جهت تنظیم برقی صندلی جلو بوده و یک نمایشگر موجود بر روی کنسول اصلی خودرو نیز نکات بارز کابین داخلی به حساب می‌آیند؛ هرچند با نگاهی به کلیدهای کنترلی می‌تواند کیفیت معمولی آن‌ها را حس کنید. اما نکته منفی کلیدهای این خودرو تنها به متریال به کار رفته در ساخت آن‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه به جز دکمه های به کار رفته بر روی درب راننده و همچنین شیشه های بالابر بر روی چهار درب، عملا هیچ کلید دیگری که حاوی چراغ باشند را نخواهید دید.

جیلی امگرند آر وی 7

از دیگر مشخصات این کابین باید به جاپایی مناسب برای سرنشین جلو اشاره کرد که افراد قد بلند را نیز با مشکل خاصی روبرو نمی‌سازد؛ اما وقتی به بخش عقب کابین خودرو هاچ بک جیلی می‌رویم فضای جلوپایی دو سرنشین عقب همراه با فضای بالای سر آن ناحیه کمی محدود به نظر می‌رسد. در واقع اگر فرد قدبلندی قصد نشستن بر روی صندلی‌های پشتی را داشته باشد، عملا با مشکل مواجه خواهد شد. با تمام این تفاسیر، دو مدل سدان و هاچ بک امگرند آر وی ۷ را باید نخستین اتومبیل چینی بدانیم که موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه معتبر Euro NCAP شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث افزایش امنیت این خودرو شده، باک بنزین ضد انفجاری آن است که با لایه‌هایی از جنس پلیمر باعث می‌شود هیچ خطری از این ناحیه صاحبان این خودرو را تحدید نکند. علاوه بر این باید به وجود دو ایربگ جلویی، باید به ایربگ‌های جانبی و همچنین پرده‌ای نیز اشاره کرد که می‌تواند جیلی امگرند آر وی 7 را یک خودرو متمایز با سایر رقبای چینی اش در بازار معرفی کند.

مشخصات فنی جیلی امگرند آر وی 7

در بخش موتوری تفاوتی بین مدل هاچ بک و سدان این خودرو وجود نخواهد داشت. این خودرو نیز نظیر مدل سدان خود مجهز به یک پیشرانه 4 سیلند و 16 سوپاپ با حجم 1.8 لیتر است که به گفته شرکت سازنده مبتنی بر یک پیشرانه تولیدی تویوتا آن را طراحی کرده‌اند. پیشرانه این خودرو به لطف سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها، می‌تواند قدرت 138 اسب بخار و گشتاور 172 نیوتون متر را تولید کند. سیستم تعلیق جلو McPherson (مک فرسون) بوده و در عقب نیز از سیستم تعلیق Trailing Arm استفاده شده است. علاوه بر این لاستیک‌هایی با پهنای 215 میلی‌متر با کمک این دو سیستم تعلیق، به راننده اجازه آن را خواهند داد تا رانندگی آسان و بدون دردسری را تجربه کند.

جیلی امگرند آر وی 7

یک مدل سال 2013 الی 2014 جیلی امگرند آر وی 7 را میتوانید با قیمتی حدود 45 الی 55 میلیون تومان خریداری کنید

فرمان این خودرو در شرایط خوبی قرار دارد و تکان زیادی را به راننده تحمیل نمی‌کند. هرچند در این خودرو شاهد حضور دیسک‌های خنک شونده در چهار چرخ، سیستم ترمز ABS و همچنین EBD هستیم، اما نمی‌توان گفت که این ترمزها به بهترین شکل ممکن و با تمام قوا عمل می‌کنند؛ به همین خاطر در هنگان ترمزگیری شدید دماغه خودرو به سمت پایین متمایل شده و بعضی از مواقع از چرخ‌ها صداهایی به گوش می‌رسد. لازم به ذکر است این خودرو همراه با دو مدل گیربکس دستی 5 سرعته و همچنین اتوماتیک 6 سرعته در بازار موجود است که می‌توانید طبق احتیاج و سلیقه خود یکی از آن‌ها را برگزینید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید مدل 2013 الی 2014 این خودرو را با قیمتی بین 45 الی 55 میلیون تومان (بسته به سلامت بدنه و کارکرد) خریداری کنید.

این خودرو دارای مزایا و معایبی است که در زیر به طور تیتروار به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

معایب

  • بازار ضعیف خرید و فروش
  • عدم تهیج بالا در رانندگی
  • لوازم جانبی گران و کمیاب

مزایا

  • نمره قبولی در تجهیزات
  • امنیت خوب
  • ظاهری برتر از هاچ بک‌های ایرانی

تجهیزات

  • کیسه‌های هوای جلو – جانبی – پرده‌ای
  • آنتن جذب شونده داخل شیشه
  • سیستم صوتی با پشتیبانی از پخش دی وی دی و سیستم ردیاب 6.5 اینچی
  • سانروف الکتریکی
  • آینه‌های بیرونی و شیشه‌های برقی
  • پاور ویندوز برای هر 4 شیشه
  • صندلی، فرمان و پنل در چرمی
  • صندلی های تاشو پشتی
  • صندلی الکتریکی و 8 جهته راننده
  • آینه وسط مات شونده

به طور کلی اگر به دنبال خرید یک خودرو هاچ بک با بودجه‌ای بین 40 الی 60 میلیون تومان هستید، می‌توانید به جز جیلی امگرند آر وی 7 به گزینه‌هایی نظیر تویوتا یاریس، هیوندای 130 و همچنین بایک سابرینا نیز فکر کنید. لازم به ذکر است که این گزینه‌ها بر اساس میزان استانداردی از کارکرد و البته سلامت بدنه انتخاب شده‌اند.

جدول مشخصات فنی جیلی امگرند آر وی 7
کلاسهاچ بک متوسط
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1792 سی‌سی
قدرت موتور138 اسب بخار در 6200 دور
گشتاور172 نیوتون متر در 4200 دور
گیربکسدستی 5 سرعته – اتوماتیک 6 سرعته
حجم باک50 لیتر
مصرف ترکیب7.2 لیتر
وزن1280 کیلوگرم
شتاب 0 تا 10012ثانیه (مدل صفر و اتوماتیک)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*