نتایج تست بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 835 گلکسی اس 8 منتشر شد

نتایج تست بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 835 گلکسی اس 8 منتشر شد

پردازنده اسنپدراگون 835 (Snapdragon 835) کوالکام احتمالا قرار است به عنوان مغز متفکر اصلی پرچمدار دنیای گوشی های هوشمند اندرویدی در سال ۲۰۱۷، یعنی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (یا پرو) ایفای نقش کند. احتمالا تمام نسخه‌هایی که از این دو مدل در ایالات متحده‌ی آمریکا و بخش‌هایی از اروپا به فروش می‌روند، به این پردازنده‌ی نسل جدید مجهز خواهند شد و دیگر پرچمداران اندرویدی نیز طی ماه‌های بعد به آن تجهیز خواهند شد.

کوالکام در این نسل از پردازند‌های موبایل خود، تنها بر روی افزایش قدرت تمرکز نداشته است و اتفاقا تلاش کرده است که با بهره‌گیری از پروسه‌ی جدید ساخت چیست ۱۰ نانومتری که توسط سامسونگ توسعه‌ی یافته است، بر روی بهینه‌سازی مصرف باتری و تناسب آن با قدرت پردازشی اهمیت ویژه‌ای قائل شود.

در حال حاضر پردازنده‌های موبایل به سقفی از قدرت رسیده‌اند که به راحتی می‌توانند اکثر نیازهای پردازشی کاربران را هنگام اجرای چند وظیفه‌ی سنگین نظیر بازی‌های گرافیکی و اپلیکیشن‌های پیشرفته برطرف نمایند. پس منطقی است اگر کمپانی‌های سازنده‌ی چیپست نظیر کاری که کوالکام برای پردازنده اسنپدراگون 835 انجام داده است، به فکر بهینه‌سازی مصرف انرژی و تغییرات جزئی دیگر باشند.

البته با وجود این که این تغییرات باعث کاهش مصرف انرژی ذخیره‌ شده در باتری و البته افزایش دمای بدنه به میزان کمتر خواهند شد، اما از سوی دیگر، این افزایش نه چندان زیاد قدرت پردازشی ممکن است آن دسته از کاربرانی که به امتیاز بنچمارک دیوایس خود بسیار اهمیت می‌دهند را کمی ناامید کند. در واقع عده‌ی زیادی از کاربران منتظر هستند که گلکسی اس 8 با پردازنده اسنپدراگون 835 در تست‌های بنچمارکی نظیر انتوتو و گیک بنچ ظاهر شود و با اختلافی خیره‌کننده نسبت به رقبا، در جایگاه اول قرار بگیرد.

اگر شما نیز اینگونه تصویر می‌کردید، شاید با دیدن این نتایج بنچمارک کمی حالتان گرفته شود! در واقع به تازگی یک دیوایس ناشناخته حاوی پردازنده اسنپدراگون 835 و ۴ گیگابایت رم در تست پنچمارک گیک پنچ ظاهر شده است و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، با وجود این که بالاتر از محصولاتی نظیر گلکسی اس ۷ و نوت ۷ در جایگاه اول قرار گرفته، اما نتوانسته است آن اختلاف خارق‌العاده‌ای که عادت داشتیم در نسل‌های جدید سری اسنپدراگون کوالکام شاهد آن باشیم را ایجاد کند.

نتایج تست بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 835 گلکسی اس 8 منتشر شد

تحلیل امتیازات بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 835

پردازنده اسنپدراگون 835 با فرکانس کلاک ۱.۹ گیگاهرتزی، توانسته است امتیاز ۲۰۰۴ را در بخش پردازش تک‌هسته‌ای کسب کند و امتیاز آن در بخش پردازش چندهسته‌ای نیز ۶۲۳۳ بوده است. این درحالی است که رتبه‌ی اول لیست گوشی‌های اندرویدی تا به الان در اختیار گلکسی اس ۷ قرار دارد که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ آن با فرکانس کلاک ۱.۶ گیگاهرتزی، موفق به کسب امتیاز ۱۷۸۵ شده است؛ بنابراین مشاهده می‌کنید که با وجود اختلاف زیاد در فرکانسی که این دو پردازنده در آن کلاک شده‌اند، اما شاهد آن اختلاف مورد نظر در بحث امتیاز حاصل از قدرت پردازشی نیستیم و این ممکن است علاقه‌مندان به تست‌های بنچمارک را کمی آزرده نماید.

البته گلکسی اس ۷ داخل این لیست با پردازنده‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ ذکر شده است که به سبب نزدیکی طراحی و ساختار پردازشی این مدل با اسنپدراگون ۸۲۰ و فرکانس مشابه آنها، تفاوتی بین این دو مدل قائل نشده‌اند.

نتایج تست بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 835 گلکسی اس 8 منتشر شد

در نهایت گلکسی اس 8 مجهز به پردازنده‌ی پردازنده اسنپدراگون 835 ممکن است آن عملکرد ویژه‌ای که از آن انتظار دارید را حداقل در بحث امتیاز بنچمارک کسب نکند. اما نباید فراموش کنیم که خریداران این پرچمدار جدید و جذاب، به ویژگی‌های بسیار مهمی نظیر مصرف بهینه‌تر شارژ باتری، پردازش گرافیکی روان‌تر و سریعتر و تعداد زیادی از قابلیت‌های جدید نظیر پشتیبانی کامل از دنیای واقعیت مجازی دسترسی خواهند داشت. بنابراین هنوز هیچ موضعی درباره‌ی قدرت سخت افزاری نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ نخواهیم گرفت و بهتر است که منتظر عرضه‌ی این محصول به بازار و انتشار تست‌های رسمی آن بمانیم تا بتوانیم قضاوت دقیق‌تری داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لایک به تمامی اطلاعات شما مرسی
    امیدوارم به ردپاهای یوفوها همچنان ادامه بدید هرچند که به این پیج مربود نیست.و چیز دیگه هم این که ما یه غول ژاپنی هم داریم با cpu اسنپدراگون 835 که مال کمپانی اماتوری نیست لااقل با ساخت چندین ساله کنسول هاش ps ابهت جهانی داره،به نظر من اگه بخواد لیدر گوشیا میشه همونطوری که تو ساخت رباتهای دارای هوش مصنوعی و قابل یادگیری شاخه و کلا تو دنیای مدرن حرف اولو میزنه و یا تو ساخت کنسول بازی ps خصوصا ps4 رو دست نداره کشورای مثه آمریکا تو این زمینه باهاش در رقابتن ولی هر ساله کم میارن چون از بند تولد زیر شاخه بودن، به نظره من ساخت دستگاه پلی و همچنین ساخت بازی خیلی خیلی سخت تره تا یه گوشی.شایدم به کمبود بودجه مربود باشه واسه گوشی
    البته فکر کنم yoshino از خجالت اطرافیان در بیاد (:
    اقایان گجت نیوز لطفی بکنید.