اپل قصد دارد پورت مخصوصی برای اتصال لوازم جانبی تولید کند

در حال حاضر تمام لوازم جانبی که قرار است به محصولات جدید اپل متصل شوند، از دو نوع پورت استفاده می‌کنند. اولی پورت لایتنینگ است که برای اتصال لوازم جانبی به آیفون‌ های این کمپانی به کار برده می‌شود و دومی هم پورت یو اس بی نوع سی است که برای اتصال انواع اکسسوری به مک بوک پرو های سری جدید اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حالا طبق گزارش جدیدی که از سوی خبرگزاری 9to5Mac منتشر شده است، اپل یک پورت ارتباطی جدید را در دست توسعه قرار داده است و نمونه‌ای اولیه‌ای از این پورت برای کمپانی‌های سازنده‌ی لوازم جانبی و به طور محرمانه به نمایش درآمده است. البته یکی از منابع مطلع و نزدیک به کمپانی در گفت و گویی با بیزینس اینسایدر به آنها اعلام کرده است که اپل قصد ندارد این پورت جدید را در هیچکدام از آیفون‌ها، آیپادها، آیپدها و کامپیوترهای مک خود به کار بگیرد.

این پورت مخصوص در کجا به کار گرفته خواهد شد؟

در واقع این پورت که از آن تحت عنوان “Ultra Accessory Connector” و به طور خلاصه، UAC، نام برده می‌شود، پورت کاملا جدیدی نیست و نمونه‌های مشابهی از آن سال‌ها بر روی گجت‌های الکترونیکی مختلف نظیر پورت UC-E6 بر روی دوربین‌های نیکون وجود داشته است. به گفته‌ی‌ خبرگزاری ورج، این پورت جدید در حکم یک رابط میانی ایفای نقش خواهد کرد و به طور مثال برای اتصال هدفون‌های مختلف به پورت لایتنینگ آی‌دیوایس‌های اپل و یو اس بی نوع سی کامپیوترهای مک از آن به عنوان یک تبدیل استفاده خواهد شد.

گویا سازندگان نیز قرار است روند توسعه و ساخت این پورت را همزمان با اپل دنبال کنند و دانگلهای مخصوصی بسازند که اجازه‌ی اتصال لوازم جانبی دارای پورت UAC را به آیفون‌های اپل بدهد؛ مانند یک کابل تبدیل جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به پورت UAC و یا ساخت یک تبدیل که اجازه‌ی اتصال پورت لایتنینگ به لوازم جانبی دارای UAC را خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*