سامسونگ گلکسی تب اس 3 - Galaxy Tab S3 : قیمت، مشخصات و تاریخ عرضه

همه‌ی اطلاعاتی که باید درباره‌ی سامسونگ گلکسی تب اس 3 بدانید

تا به حال دیگر تقریبا مطمئن شده‌ایم که سامسونگ قرار نیست از پرچمداران سری گوشی های گلکسی خود یعنی گلکسی اس 8 و مدل اج (پلاس یا پرو) آن در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2017) که تا کمتر از یک ماه دیگر در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، رونمایی کند. این اتفاق به دلیل تاخیری است که ترس سامسونگ از تکرار مشکلات باتری نوت 7 به وجود آورده و در واقع یک سنت‌شکنی برای کمپانی کره‌ای محسوب می‌شود که هر سال در چنین زمان‌هایی کاربران را با رونمایی از عنوان جدید خود در سری گلکسی اس هیجان‌زده می‌کرد. البته این به معنای آن نیست که غول تکنولوژی کره‌ی جنوبی قصد شرکت در این رویداد مهم را ندارد و محصولات هیجان‌انگیز جدیدی را تحت برند سامسونگ در این دوره مشاهده نخواهیم کرد. به غیر از پرده‌برداری احتمالی از اس 8 (به طور محدود و محرمانه برای شرکای تجاری و سهامداران سامسونگ)، این کمپانی احتمالا از تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3 (Samsung Galaxy Tab S3) خود نیز طی روزهای آینده رونمایی به عمل خواهد آورد.

تب اس 3 در حالی روانه‌ی بازار خواهد شد که ماه‌ها از زمان معرفی و عرضه‌ی گلکسی تب اس 2 می‌گذرد و بسیاری از کاربران این برند کره‌ای بعد از موفقیت آن محصول، منتظر هستند که ببینید سامسونگ در نسل جدید چه برنامه‌هایی برای آنها در نظر گرفته است. سامسونگ گلکسی تب اس 3 از بسیاری جهات قابل بررسی است و از طراحی مدرن و نوآورانه‌ی آن که گفته می‌شود از سبک طراحی خمیده‌ی گلکسی اس ۷ اج برای آن الهام گرفته شده است، تا مشخصات سخت افزاری قدرتمند و سطح بالا، برای آن شمرده می‌شوند. به همین دلیل در این مطلب جامع در گجت نیوز قصد داریم تمام اطلاعاتی که پیرامون این محصول مورد انتظار در دسترس است را جمع‌بندی کنیم و تب اس 3 را از نظر طراحی ظاهری، نمایشگر، مشخصات سخت افزاری و اطلاعات فنی، تاریخ عرضه، قیمت و مدل‌های مختلف در نظر کرفته شده برای آن بررسی کنیم؛ بنابراین اگر شما هم برنامه‌ای برای خرید تبلت جدید سامسونگ دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید تصمیم دقیق‌تری اتخاذ کنید:

طراحی سامسونگ گلکسی تب اس 3

سامسونگ گلکسی تب اس 3 - Galaxy Tab S3 : قیمت، مشخصات و تاریخ عرضه

سامسونگ در گذشته نیز دو مدل از تبلت‌های سری تب اس خود را با دو سایز متفاوت عرضه کرده است. این موضوع در زمان گلکسی تب اس با ابعاد ۸.۴ و ۱۰.۵ اینچی آغاز شد و سامسونگ با تکرار همان تجربه‌ی موفق، گلکسی تب اس ۲ را نیز در دو مدل متفاوت با سایزهای ۸ اینچی و ۹.۷ اینچی تولید کرد. حالا به احتمال زیاد سامسونگ گلکسی تب اس 3 نیز در دو مدل متفاوت و با ابعادی مشابه نسل‌های قبل روانه‌ی بازار خواهد شد؛ مدل کوچکتر احتمالا نمایشگری در ابعاد حول ۸ اینچ خواهد داشت و مدل بزرگتر نیز با ابعادی در حدود ۹.۶ یا ۹.۷ اینچ ساخته خواهد داشت.

اگر بخواهیم بر مبنای تصاویر و شماتیک‌های فنی منتشر شده از سامسونگ گلکسی تب اس 3 درباره‌ی ظاهر و طراحی احتمالی آن صحبت داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که قرار نیست تفاوت چندان بزرگی را در طراحی این محصول شاهد باشیم. در واقع سامسونگ همان فرم اصلی مستطیلی را برای این مدل نیز به کار خواهد گرفت، با این تفاوت که احتمالا به جای استفاده از پلاستیک، مواد مرغوب‌تری نظیر فلز و آلومینیوم برای ساخت بدنه به کار گرفته می‌شود تا حس متفاوتی از به دست گرفتن آن برای کاربران ایجاد شود.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 - Galaxy Tab S3 : قیمت، مشخصات و تاریخ عرضه

البته طی روزهای اخیر تصاویر زیادی از این تبلت منتشر شده‌ است که نشان می‌دهند حتی به‌کارگیری یک طراحی مشابه گلکسی اس ۷ اج و با نمایشگری خمیده از دو طرف نیز در این محصول بعید نخواهد بود. ترکیبی از شیشه و فلز با یک طراحی مدرن و ظریف، می‌تواند دقیقا همان نکته‌ای باشد که سامسونگ گلکسی تب اس 3 برای موفقیت به آن نیاز خواهد داشت.

سنسور اثر انگشت این محصول احتمالا در دکمه‌ی هوم فیزیکی آن قرار می‌گیرد و یک پورت یو اس بی نوع سی نیز جایگزین پورت‌های قدیمی‌تر خواهد شد. همچنین یکی دیگر از شایعات جذاب پیرامون نسل جدید سری تبلت‌های تب اس سامسونگ این است که احتمالا کمپانی سازنده قصد داشته باشد قلم استایلوس اس پن خود را برای این محصول عرضه کند. در واقع بعد از اتفاقاتی که برای گلکسی نوت ۷ و باتری آن رخ داد، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که سامسونگ به سمت بازنشسته کردن آن محصول خواهد رفت و با تعبیه‌ی قلم استایلوس در سامسونگ گلکسی تب اس 3 که به نوعی مشخصه‌ی اصلی نوت ۷ محسوب می‌شود، ممکن است که این اتفاق عملی شود؛ البته هنوز به طور کامل مشخص نیست که این قلم قرار است به عنوان یکی از اقلام همراه این محصول در جعبه‌ی آن قرار بگیرد و یا سامسونگ قصد دارد آن را به عنوان یک وسیله‌ی جانبی و به صورت جداگانه به فروش برساند.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 - Galaxy Tab S3 : قیمت، مشخصات و تاریخ عرضه

این کمپانی کره‌ای در گذشته نیز محصولاتی نظیر نسخه‌ی ۹.۷ اینچی گلکسی تب A، نسخه‌ی ۱۰.۱ اینچی گلکسی تب، گلکسی تب پرو و گلکسی نوت را با قلم استایلوس روانه‌ی بازار کرده بود و گرفتن این تصمیم از سوی برند کره‌ای نمی‌تواند چندان هم عجیب و بی‌سابقه باشد.

نمایشگر سامسونگ گلکسی تب اس 3

سامسونگ گلکسی تب اس 3 - Galaxy Tab S3 : قیمت، مشخصات و تاریخ عرضه

از آنجا که تبلت‌ها معمولا به دلیل ابعاد بزرگ نمایشگرشان مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند، بنابراین نمایشگر سامسونگ گلکسی تب اس 3 نیز می‌تواند به مهمترین فاکتور آن برای موفقیت در بازار تبدیل شود. با وجود این که نمایشگر تبلت‌های سطح بالای سامسونگ همواره کیفیت قابل توجهی را ارائه می‌دهند، اما مطمئنا یک تغییر بزرگ نظیر خمیده بودن نمایشگر از دو طرف، می‌تواند توجهات زیادی را به سمت این محصول جلب کند.

همانطور که در بالا گفتیم، سامسونگ گلکسی تب اس 3 احتمالا در مدل با نمایشگرهایی در ابعاد حدود ۸ و ۹ اینچی تولید خواهد شد. اگر شایعات منتشر شده تا به حال در این زمینه حقیقت داشته باشند، مدل بزرگتر دارای نمایشگر فوق‌العاده‌ای با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسلی خواهد بود. مدل کوچکتر نیز همین رزولوشن را در ابعاد کوچک‌تری در اختیار کاربران قرار خواهد داد و این موضوع به لطف نسبت ابعاد ۴:۳ که در مدل‌های ۹.۶ و ۸ اینچی گلکسی تب اس ۲ نیز وجود داشت، امکان‌پذیر می‌شود.

پنل به کار رفته در تولید نمایشگر این تبلت‌ها نیز به احتمال قوی، نسل جدیدی از پنل‌های سوپر آمولد تولید شده توسط بخش تولید نمایشگرهای کمپانی سامسونگ خواهد بود.

مشخصات سخت افزاری سامسونگ گلکسی تب اس 3

سامسونگ گلکسی تب اس 3 - Galaxy Tab S3 : قیمت، مشخصات و تاریخ عرضه

به لطف گزارش‌های متعددی که از مشخصات سخت افزاری تبلت جدید سامسونگ منتشر شده است، تقریبا اطلاعات کاملی در این زمینه داریم که احتمال واقعی بودن آنها نیز با توجه به اعتبار منابع، بسیار بالا است. یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به عنوان مغز متفکر اصلی سامسونگ گلکسی تب اس 3 ایفای نقش خواهد کرد و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی (بسته به مدلی که کاربر انتخاب میکند) نیز دیگر مشخصات اصلی آن را تشکیل خواهند داد.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 با توجه به این که مشخصات سخت افزاری سطح بالایی مشابه پرچمداران سری اس سامسونگ را خواهد داشت، از یک باتری غول‌پیکر نیز بهره خواهد برد تا بتواند همان عملکرد عالی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را در اختیار خریداران قرار دهد. همچنین با توجه به رویه‌ای که این کمپانی کره‌ای در چند سال اخیر در پیش گرفته است، احتمال دارد که نسخه‌هایی از این تبلت نیز با پردازنده‌ی اگزینوس ۷۴۲۰ تولید شده و روانه‌ی بازارهای آسیایی شوند. البته احتمال این موضوع کم است و احتمال به‌کارگیری پردازنده‌های اسنپدراگون تولید شده توسط کوالکام در تمام دیوایس های این سری بالاتر است.

به طور کلی و با جمع‌بندی گزارشاتی که تا به اینجا دریافت کرده‌ایم، از باتری با ظرفیت شارژدهی ۵۸۷۰ میلی‌آمپر ساعتی، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی بر روی پنل پشتی، دوربین ۲.۱ مگاپیکسلی برای تصویربرداری سلفی و چت ویدیویی، پردازنده‌ی اگزینوس هشت هسته‌ای سامسونگ (یا اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام) که در فرکانس ۱.۹ گیگاهرتزی کلاک شده است، سنسور اثر انگشت، پشتیبانی از شبکه‌ی ارتباطی ال تی ای، ۳ گیگابایت حافظه‌‌ی رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی با قابلیت ارتقا از طریق کارت‌های حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی نیز به عنوان مشخصات احتمالی سامسونگ گلکسی تب اس 3 نام برده می‌شود.

سیستم عامل و قابلیت‌های نرم افزاری تب اس 3

اگر به دنبال کلمه‌ی اندروید نوقا در این پاراگراف می‌گردید، باید به اطلاعتان برسانیم که خوشبختانه سامسونگ قصد دارد نسل جدید تبلت‌های سری تب اس خود را به جدیدترین ورژن پلتفرم موبایلی گوگل مجهز کند و سامسونگ گلکسی تب اس 3 به طور پیشفرض دارای اندروید ۷ نوقا خواهد بود. البته ما امیدواریم که از همان رابط کاربری زیبایی که در گلکسی اس ۷ استفاده شده بود، در تب اس ۳ نیز استفاده شود تا شاهد یک تغییر چشمگیر نسبت به اندروید مارشملو باشیم.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 - Galaxy Tab S3 : قیمت، مشخصات و تاریخ عرضه

تفاوت بین رابط کاربری اندروید نوقا و مارشملو

در بحث رابط کاربری ما هنوز اطلاع دقیقی از نرم افزاری که توسط سامسونگ برای این تبلت به کار گرفته خواهد شد، نداریم. اما اگر قرار باشد شاهد یک نمایشگر خمیده از دو طرف باشیم، مطمنا انتظار داریم که سامسونگ آن دسته از قابلیت‌هایی که در رابط کاربری گلکسی اس ۷ اج وجود داشتند را در سومین سری از تبلت‌های تب اس نیز به کار بگیرد؛ قابلیت‌هایی نظیر منوهای “edge panels” که میانبرهای مختلفی از نرم افزارها، مخاطبان مورد علاقه و دیگر تنظیمات را در قسمت خمیده به نمایش درمی‌آورد و باعث افزایش سرعت کار علاقه‌مندان به این نوع طراحی میشود.

قیمت و تاریخ عرضه تبلت جدید سامسونگ

سامسونگ گلکسی تب اس 3 - Galaxy Tab S3 : قیمت، مشخصات و تاریخ عرضه

حالا بعد از خواندن تمام ویژگی‌های جذاب، طراحی مدرن و نوآوری‌های کاربردی در تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3 ، مطمئنا بسیاری از کاربرانی که علاقه‌مند به خرید این محصول شده‌اند، مایل هستند که قیمت و تاریخ عرضه‌ی احتمالی‌ آن را بدانند. این کمپانی کره‌ای در نظر دارد که حداقل یک تبلت را در کنگره‌ی جهانی موبایل که (MWC 2017) که تا کمتر از یک ماه دیگر در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، رونمایی کند. با توجه به این که نسل جدید سری گلکسی نوت از بازار خارج شده است و سامسونگ محصول جدیدی را در عرصه‌ی نمایشگرهای بزرگ ندارد، به نظر می‌رسد که با احتمالی قوی این تبلت همان گلکسی تب اس 3 باشد.

اگر رونمایی و معرفی این تبلت در تاریخ احتمالی ۲۶ فوریه (۸ اسفند ماه) عملی شود، عرضه‌ی آن به بازار نیز در حوالی ماه مارس (اواخر اسفند ماه) اتفاق خواهد افتاد. بعد از قرار گرفتن این مدل‌ها بر روی قفسه‌ی فروشگاه‌های موبایل، احتمالا قیمتی مشابه نسل قبلی برایشان تعیین خواهد شد. اگر قیمت‌های تعیین شده برای گلکسی تب اس ۲ یادتان رفته است، به عنوان یادآوری باید بگوییم که نسخه‌ی ۸ اینچی گلکسی تب اس ۲ با قیمتی معادل ۳۹۹.۹۹ دلار برای مدل وای فای به فروش می‌رسید. قیمت مدل بزرگتر آن نیز ۴۹۹.۹۹ دلار تعیین شده بود و به نظر نمی‌رسد که افزایش قیمت شدیدی را در مدل‌های مختلف سامسونگ گلکسی تب اس 3 شاهد باشیم. حداقل قیمت مدل‌ پایه با ظرفیت داخلی ۳۲ گیگابایت تب اس ۳ به این صورت خواهد بود و مدل‌های بالاتر نیز با یک قیمت مناسب، به گزینه‌ای محبوب برای علاقه‌مندان به خرید یک تبلت اندرویدی سطح بالا تبدیل خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*