عصبانیت هشت پا

مجله ویدیویی هفته: از گردباد ماهی‌ ها در زیر آب تا عصبانیت هشت پا از فیلم‌برداری

در مجله ویدیویی این هفته گجت نیوز قصد داریم 5 ویدیوی گلچین شده‌ی هفته را در اختیار کاربران محترم قرار دهیم. این ویدیوها شامل گردباد ماهی‌ ها در زیر آب برای فرار از دست شکارچیان، عصبانیت هشت پا از تصویربرداری، دلیل علمی شناور شدن آدمک ماژیکی درون آب، مراحل انفجار درون موتور و چگونگی کار کردن آن و در نهایت تعداد افرادی که در بزرگترین ساختمان‌های جهان جای می‌گیرند، می‌شود. شما در ادامه می‌توانید این ویدیوها را مشاهده و دانلود کنید.

مجله ویدیویی هفته (17 بهمن 95)

1. گردباد ماهی‌ ها در زیر آب

این فیلم خیره‌کننده، قسمتی از مستند سیاره آبی شبکه BBC را نشان می‌دهد که دسته‌ای از ماهی‌های کوچک در اقیانوس آرام برای دور نگه داشتن شکارچیان شروع به چرخش کرده و گردبادی از ماهی‌ ها را در زیر آب به وجود می‌آورند. بسیار جالب است که این ماهی‌ها در برابر حمله‌ی ماهی‌های شکارچی و کوسه‌ها فرار نمی‌کنند و سعی دارند با این روش، آن‌ها را از خود دور نگه دارند.

2. دلیل علمی شناور شدن آدمک ماژیکی درون آب

در مجله ویدیویی هفته پیش، ویدیویی را از شناور شدن آدمک ماژیکی درون آب منتشر کردیم. بسیاری از افراد تصور می‌کردند که این ویدیو حاصل شیطنت و حقه‌های پشت پرده است اما اکنون استیو مولد (Steve Mould) توضیح می‌دهد که علم چگونه باعث به وجود آمدن چنین پدیده‌ای می‌شود.

3. عصبانیت هشت پا از فیلم‌برداری و تهدید تصویربردار با باد کردن خود

این اختاپوس یا هشت پای گرسنه با دیدن تصویربرداری که در حال فیلمبرداری از او بود، خشمگین شد و با باد کردن خود سعی داشت تصویربردار را تهدید و از خود دور کند. اگر تا به حال عصبانیت هشت پا را ندیده‌اید، این ویدیوی جالب و البته کمی ترسناک را از دست ندهید.

4. انفجار درون موتور خودرو و چگونگی کار کردن آن

این موتور خاص در چهار مرحله کار می‌کند: مکیدن، فشرده‌سازی، احتراق یا قدرت و خروج. این ویدیو به شما نشان می‌دهد که یک موتور خودرو چگونه مراحل را پشت سر می‌گذارد و منجر به کار کردن خودرو می‌شود. مکش مخلوط هوا و سوخت به داخل سیلندر، فشرده‌ کردن گاز در سیلندر، احتراق مخلوط هوا و سوخت و هل دادن پیستون به پایین درون سیلندر، مراحلی هستند که توسط این موتور طی می‌شود.

5. تعداد افرادی که می‌توان در بزرگترین ساختمان جهان جای داد

چه می‌شد اگر تمام مردم جهان تنها در یک ساختمان زندگی می‌کردند؟ آن ساختمان باید تا چه اندازه‌ای بزرگ باشد تا بتواند 7.4 میلیارد نفر را در خود جای دهد؟ در این ویدیو می‌توانید به پاسخ این سوال دست پیدا کنید و البته مشاهده خواهید کرد که در حال حاضر بزرگترین ساختمان‌های جهان، ظرفیت چند نفر را دارند. به عنوان مثال ظرفیت مسجد بزرگ مکه 4 میلیون نفر، ظرفیت گیگافکتوری تسلا 2 میلیون و 650 هزار نفر، ظرفیت جزیره کریستال در مسکو 12 میلیون و 500 هزار نفر و ظرفیت کارخانه بوئینگ واشنگتن 40 میلیون و 831 هزار نفر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*