اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی

15 اپلیکیشن با پس زمینه مشکی برای استفاده حداکثری از نمایشگر AMOLED + لینک دانلود

از نظر کاربران برخی از گوشی های هوشمند دارای صفحه نمایش امو ال ای دی (AMOLED) همچون وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T)، استفاده از رنگ مشکی جذابیت فوق‌العاده‌ای در آن‌ها دارد، به همین دلیل این کاربران اغلب از پوسته‌ها و تصاویر پس زمینه مشکی در رابط کاربری خود استفاده می‌کنند. البته این ادعایی بی‌اساس نیست و واقعیت این است که سمت تاریک، همواره در صفحه نمایش AMOLED خیره‌کنندگی خاصی دارد. استفاده از رنگ مشکی یکنواخت زیبایی خاص خود را حفظ می‌کند، تا وقتی که با ورود به یک اپلیکیشن دارای پوسته رنگ روشن، این هارمونی به کار رفته از بین می‌رود. با استفاده از اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی این مشکل حل شده و یکپارچگی در رابط کاربری حفظ می‌شود.

وقتی یک پیکسل به رنگی مشکی درمی‌آید، صفحه نمایش AMOLED آن پیکسل را برخلاف صفحه نمایش‌های ال سی دی (LCD) روشن نمی‌کند. واقعیت این است که در صفحه نمایش‌های LCD امکان خاموش کردن پیکسل‌ها به صورت جداگانه و تکی وجود ندارد. با این تکنیک به کار رفته در صفحه نمایش AMOLED، رنگ سیاه حقیقی به نمایش درمی‌آید. یکی دیگر از فایده‌های این تکنیک، ذخیره میزان قابل توجهی از نیروی درون باتری است، چرا که بسیاری از پیکسل‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

با استفاده از اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنید

اگر شما نیز کاربر یک گوشی اندرویدی دارای صفحه نمایش AMOLED همچون وان پلاس 3 تی، گوگل پیکسل، گوگل پیکسل ایکس ال و گوشی‌های پرچمدار و سطح بالای سامسونگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا تحولی شگفت‌انگیز در رابط کاربری گوشی خود ایجاد کرده و با نصب اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی به سمت این رنگ کوچ کنید. حتی اگر گوشی شما فاقد صفحه نمایش AMOLED است، باز هم رنگ مشکی ابهت و جذبه خاصی را برای رابط کاربری شما خواهد داشت، پس در هر صورت بد نیست تا با دانلود و نصب اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی ، تغییری اساسی در پوسته رابط کاربری خود به وجود آورده و آن را به صورت یک‌دست سیاه کنید؛ گفتنی است با کلیک بر روی نام هر اپلیکیشن به صفحه دانلود آن منتقل می‌شوید.

Fenix for Twitter

قیمت : 3.49 دلار

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیکاربران پروپاقرص شبکه‌های اجتماعی، از Fenix به عنوان بهترین اپلیکیشن برای شبکه اجتماعی توییتر یاد می‌کنند. همچنین فنیکس از آنجایی جزو اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی شناخته می‌شود که می‌توان به راحتی و با چند بار لمس صفحه و رفتن به مسیر Settings > Appearance > Theme، ظاهر رابط کاربری آن را به طور کامل متحول کرده و به رنگ سیاه درآورد. در نظر داشته باشید اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی زیادی برای توییتر یافت می‌شوند که از جمله آن‌‌ها می‌توان به تالون (Talon) و فلامینگو (Flamingo) اشاره کرد؛ استفاده از حالت شب اپلیکیشن رسمی توییتر نیز خالی از لطف نیست.

Textra SMS

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیمعمولا اپلیکیشن‌ پیش‌فرض موجود در گوشی های اندروید به منظور پیام‌رسانی عادی از طریق پیامک، ظاهر بسیار ساده و خسته‌کننده‌ای دارد و به همین دلیل کاربران نسبت به تغییر آن اقدام می‌کنند. یکی از اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی در این حوزه Textra SMS نام دارد که پوسته دارای رنگ پس زمینه سیاه آن نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. بعد از رفتن به مسیر Settings > Customize Look > Screen Colors، رنگ مشکی (Black) را برگزینید. با این کار رنگ پس زمینه به یک مشکی فوق‌العاده تیره تغییر پیدا می‌کند.

Nova Launcher

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیاگرچه لانچرهای زیادی در فروشگاه‌های عرضه اپلیکیشن‌های اندروید یافت می‌شوند، اما کمتر موردی به قدمت، قدرت و محبوبیت نوا لانچر (Nova Launcher) می‌رسد. بعد از نصب و در زمان پیکربندی ابتدایی لانچر، این امکان وجود دارد تا رنگ مشکی را به عنوان درون‌مایه رابط کاربری آن انتخاب کنیم.

با انتخاب حالت مشکی در منوی برنامه‌ها، ویجت گوگل و همچنین صفحه تنظیمات یک پس زمینه سیاه و جذاب اعمال می‌شود. با تعیین یک پس زمینه مشکی در صفحه خانه (هوم) گوشی، یک هارمونی خاص با دیگر اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی نصب‌شده شکل می‌گیرد.

Solid Explorer

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیهمانند اپلیکیشن پیشفرض پیام‌رسانی، ابزار مدیریت فایل پیشفرض اندروید نیز فاقد کارایی‌های لازم است. تا مدتی قبل ES File Explorer به عنوان بهترین فایل منیجر اندرویدی شناخته می‌شد، اما اکنون که از سرعت توسعه و بهبود آن کاسته شده، مجالی برای ورود فایل منیجرهای بسیار قدرتمند دیگری همچون Solid Explorer به وجود آمده است. علاوه بر قرارگیری Solid Explorer در بین اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی ، ابزارهای بسیار قدرتمندی نیز در درون آن به منظور مدیریت فایل‌ها یافت می‌شوند. بعد از رفتن به قسمت Settings، گزینه “Theme” را انتخاب کرده و آن را بر روی یکی از گزینه‌های مشکی (Black) و یا نور خودکار بعلاوه مشکی (Auto Light + Black) قرار دهید.

Weather Underground

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی Weather Underground را باید یکی از برنامه‌های قدرتمند و دارای امکانات زیاد در حوزه هواشناسی یاد کرد که جایی برای خود در بین اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی به منظور استفاده حداکثری از صفحه نمایش AMOLED پیدا کرده است. می‌توان محتوای درونی Weather Underground را با استفاده از قسمت‌های مختلف شبیه به کاشی سفارشی‌سازی کرد. یکی از نقاط قوت Weather Underground، تغییر رنگ نوار اعلانات (Notification) آن به رنگ مشکی در کنار تغییر رنگ خود رابط کاربری برنامه است.

Sync for Reddit

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیبسیاری از کاربران به امید مشاهده مطالب دست اول و مفید، روزانه ساعت‌های زیادی را در Reddit می‌گذارند، پس بهتر است تا تمامی این ساعات در یک چهارچوب زیبا و چشم‌نواز صرف شوند. گفتنی است در فروشگاه‌های عرضه اپلیکیشن‌های اندروید تعداد زیادی برنامه Reddit وجود دارند و بعید نیست که اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی دیگری نیز در بین آن‌ها یافت شوند. اگر دوست دارید تا بدون امتحان‌کردن تک تک آن‌ها به منظور جداسازی اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی ، بهترین را انتخاب کنید، پیشنهاد ما Sync for Reddit است. علاوه بر امکانات جذاب Sync for Reddit، پس‌زمینه حالت شب آن بهترین استفاده را از صفحه نمایش‌های AMOLED می‌کند. از دیگر اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی طراحی‌شده برای Reddit می‌توان به Slide for Reddit و همچنین Reddit is Fun اشاره کرد.

Shuttle Music Player

قیمت : رایگان

اغلب کاربران دوست‌دار موسیقی به ابزارهای پیشفرض و ابتدایی اندروید برای پخش موزیک اکتفا نکرده و همواره به دنبال برنامه‌های جانبی می‌گردند. مخصوصا اگر کاربری به دنبال جمع‌آوری کلکسیونی از اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی باشد، اپلیکیشن پخش موزیک پیشفرض، با رابط کاربری سفید و روشن خود هارمونی مد نظر وی را از هم خواهد پاشید! اگر شما نیز به دنبال یک برنامه جانبی پخش موسیقی می‌گردید، حتما Shuttle را امتحان کنید. Shuttle یک پخش‌کننده موزیک قدرتمند و دارای امکانات زیاد بوده و دست کاربر برای سفارشی‌سازی آن باز است. مسیریابی در Shuttle هرچه باشد از برنامه پیشفرض Play Music سخت‌تر نیست. رابط کاربری این پخش‌کننده را می‌توان به رنگ‌های مختلفی درآورد که یکی از بهترین و جذابترین آن‌ها رنگ سیاه است.

VLC for Android

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیمحبوبیت پخش‌کننده ویدیوی VLC بر هیچکس پوشیده نیست و کمتری کاربری تاکنون در کامپیوتر خود از VLC Player استفاده نکرده است. خوشبختانه این پخش‌کننده ویدیویی راه خود را به دنیای اندروید باز کرده و جایی برای خود در بین اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی پیدا کرده است. VLC Player نرم افزاری قدرتمند و رایگان بوده و خبری از تبلیغات آزاردهنده در آن نیست. حالت تیره‌ی آن چهره خاصی را به رابط کاربری گوشی می‌دهد. این حالت را می‌توان با رفتن به تنظیمات و انتخاب گزینه‌ی “Interface” و سپس زدن تیک گزینه “Enable the black theme” فعال کرد.

Contacts and Dialer by Simpler

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیاگر در برنامه شماره‌گیر پیشفرض گوشی اندرویدی شما خبری از رنگ مشکی نیست، بهتر است تا دست به کار شده و ابزار دیگری را برای تنوع به جای آن استفاده کنید. گفتنی است برنامه‌های شماره‌گیر فوق‌العاده زیادی وجود دارند، اما کار کردن با همه آن‌ها به سادگی اپلیکیشن Contacts & Dialer by Simpler نیست. همانطور که از نام ابزار پیداست، کاربر تنها برای شماره‌گیری و برقراری تماس به آن نیاز دارد و دلیلی برای شلوغ کردن بیهوده آن یافت نمی‌شود. Contacts & Dialer by Simpler سبک و راحت بوده و با جای‌گیری در میان اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی ، هارمونی سیاه و تیره ایجاد شده در رابط کاربری گوشی را حفظ می‌کند. برای تغییر رنگ پوسته به مشکی، بعد از رفتن به تنظیمات و سپس ” Style”، گزینه “Dark mode” را انتخاب کرده و در ادامه “Black” را برگزینید.

Gboard

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیهمانطور که می‌دانید، کیبورد پیشفرض اندروید مدتی است که به جی بورد (Gboard) تغییر نام پیدا کرده و اکنون یک دکمه سرچ گوگل در سمت راست آن دیده می‌شود. خوشبختانه تغییر در کیبورد تنها به نام آن ختم نشده و امکانات دیگری نظیر پوسته‌های جدید نیز به آن اضافه شده‌اند. بعد از لمس دکمه G، دکمه‌ی “Theme” را برگزینید. در این قسمت مجموعه‌ای از پوسته‌های با رنگ تیره را پیدا خواهد کرد. به پایین اسکرول کرده و در انتها یکی از پوسته‌های تمام مشکی را به منظور یکپارچه‌سازی کیبورد با دیگر اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی انتخاب کنید. یکی دیگر از رقبای اصلی Gboard کیبورد SwiftKey محسوب می‌شود که علاوه بر داشتن امکانات خوب، از پوسته‌های تیره و مشکی جذابی برخوردار است.

Pocket

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیاپلیکیشن پاکت (Pocket) را باید بهترین ابزار ذخیره‌سازی متون برای خواندن در زمان عدم دسترسی به اینترنت دانست که کاربران اندرویدی زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. Pocket با دریافت چند ویژگی جدید، اخیرا نسبت به قبل نیز بهتر شده است. به عنوان نمونه با فعال‌سازی حالت تیره، علاوه بر حفظ هارمونی با دیگر اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی ، سرعت خواندن متون دارای رنگ روشن به دلیل وجود پس زمینه تیره به مراتب سریعتر خواهد شد.

Feedly

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیشاید فیدلی را نتوان بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن برای خواندن فید (RSS) در بین تمامی رقبا عنوان کرد، اما در هر صورت رابط کاربری آن ساده بوده و به لطف داشتن حالت تیره، خواندن متون در آن به سادگی صورت می‌گیرد. اگر فکر می‌کنید امکانات Feedly جوابگوی نیاز شما نبوده و نیاز به ابزارهای بیشتری دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا از اپلیکیشن gReader به جای آن استفاده کنید.

Monospace

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیبرخلاف دیگر ابزارهای نوت‌برداری که بسیار ساده و ابتدایی طراحی می‌شوند، Monospace بسیار متفاوت و ویژه ظاهر شده است. نه تنها Monospace در یادداشت‌برداری عادی بسیار سریع و حرفه‌ای عمل می‌کند، بلکه می‌توان از آن به عنوان یک محیط برنامه‌نویسی ساده نیز استفاده کرد. وجود پوسته‌های دارای رنگ تیره مخصوصا رنگ مشکی در تنطیمات برنامه، سبب می‌شود تا یکپارچگی رابط کاربری با دیگر اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی حفظ شود.

Google Play Books

قیمت : رایگان

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیهمانطور که همه می‌دانیم، زل زدن به صفحه نمایش گوشی در تاریکی مطلق، در زمانی کوتاه تبدیل به تجربه‌ای دردآور می‌شود که چشم را شدیدا خسته کرده و آن را به مرور زمان ضعیف می‌کند. اپلیکیشن Google Play Book به این مشکل واقف بوده و با حالت تیره خود آن را برطرف کرده است. گفتنی است Google Play Book در بین اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکی تنها مورد مناسب برای خواندن متن در تاریکی شب نیست و ابزارهای خوب دیگری نیز همچون Kindle و Moon+ Reader نیز برای این کار وجود دارند.

استفاده از حالت تاریک پیشفرض درون خود گوشی

اپلیکیشن های دارای پس زمینه مشکیدر برخی گوشی های اندرویدی همچون وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی، به صورت پیشفرض یک حالت تیره با ظاهری جذاب دارد. با انتخاب این حالت قسمت تنظیمات، منوی برنامه‌ها، پنل اعلانات ( نوتیفیکیشن) و حتی شماره‌گیر هوشمند، دارای یک پوسته مشکی می‌شوند. این حالت در برخی دیگر از گوشی های اندرویدی نیز یافت می‌شود. اگر صفحه نمایش گوشی شما نیز از نوع AMOLED است، با گشت‌زنی در موتورهای جستجو، از وجود و یا عدم وجود حالت تاریک پیشفرض در آن اطمینان حاصل کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*