تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

تغییر رنگ عکس در فتوشاپ به سادگی چند کلیک

دستکاری تصاویر ثبت‌شده به منظور جذب بهتر مخاطب، تکنیکی است که هر کاربر به آن علاقه‌مند بوده و به دنبال روش‌های انجام آن است. اگرچه تا مدتی قبل این کار نیازمند گذراندن دوره‌های تخصصی به منظور فراگیری روش کارکردن با ابزارهای حرفه‌ای بود، اما امروز همه چیز به روشی بسیار ساده‌تر صورت گرفته و کاربر نیازی به دانستن تمامی قسمت‌های ابزارهای ویرایش تصویر ندارد. برخی از تکنیک‌های ویرایش تصویر همچون تغییر رنگ عکس در فتوشاپ کمتر از آنچه فکرش را هم می‌کنید زمان نیاز دارد. از آنجایی که فتوشاپ یک ابزار کامل برای ویرایش تصاویر است، برای انجام هر کار در آن روش‌های زیادی وجود دارند، اما روش ما برای تغییر رنگ عکس در فتوشاپ ساده‌ترین و سریع‌ترین مورد است.

ویرایش تصویر به هرگونه دست بردن در عکس اورجینال اطلاق شده و دامنه وسیعی از تغییرات را شامل می‌شود. به عنوان یکی از مهمترین فرآیندها در ویرایش تصویر می‌توان به تغییر رنگ اشیا اشاره کرد. البته قرار نیست تا همیشه به طور کامل رنگ چیزی را عوض کنیم و شاید لازم باشد در رنگ‌های کنونی تغییراتی را اعمال کرده و تیرگی و یا روشنی آن‌ها را تنظیم کنیم. در هر صورت تغییر رنگ عکس در فتوشاپ امکان‌پذیر است و فقط روش‌های انجام آن با یکدیگر متفاوت هستند.

تکنیک تغییر رنگ عکس در فتوشاپ در “حالت ترکیب” نهفته است

یک “بلند” (Blend) را باید یک ترکیب و یا یک مخلوط دانست. همانطور که می‌دانید، لایه‌ها قدرتمندترین ویژگی تمامی ابزارهای ویرایش تصویر به شمار می‌‌روند. همانند ورق‌های متعدد پلاستیک، کاربر می‌تواند ترتیب قرارگیری آن‌ها را عوض کرده و با اضافه کردن مواردی دیگر به آن‌ها، بی‌شمار نتیجه مختلف ایجاد کند. یک لایه از ورق‌های پلاستیک را متصور شوید. شما در حال اضافه کردن آیتم‌هایی به آن بوده و با این کار به نور اجازه می‌دهید تا با هر ورق ارتباط برقرار کند. بلند مود (Blend Mode) یا حالت ترکیب را باید روش تقلید تکنیک یاد شده در فتوشاپ دانست. در واقع در ادوبی فتوشاپ 27 بلند مود یافت می‌شوند که در مطلب آموزش روش سریع تغییر رنگ عکس در فتوشاپ قصد داریم تنها درباره یکی از آن‌ها یعنی کالر بلند مود (Color Blend Mode) یا همان “حالت ترکیب رنگ” صحبت کنیم.

حالت ترکیب رنگ در واقع به ابزار فتوشاپ می‌گوید تا رنگی که شما به وسیله آن به طراحی پرداخته‌اید را در لایه بالایی نگه دارد، اما روشنی و درخشندگی خود را از لایه پایینی بگیرد. به این ترتیب تغییر رنگ عکس در فتوشاپ برای هر شیئی به راحتی امکان‌پذیر می‌شود، چرا که می‌توان رنگ هر شی را با رنگ زدن مجدد بر روی همان تغییر داد، در حالی که مشکلی در بافت تصویر به وجود نیامده و همه چیز همانطور طبیعی باقی می‌مانند. با دنبال‌کردن مراحل ذکر شده در ادامه، بهتر با مفاهیم یاد شده آشنا می‌شوید.

استفاده از مخلوط رنگ برای تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

ابتدا تصویر مورد نظر خود را در فتوشاپ باز کنید. اجازه دهید تا به عنوان مثالی برای تغییر رنگ عکس در فتوشاپ ، رنگ خاکستری کسل‌کننده بر روی شاسی اتومبیل را به رنگ سبزی که در درب آن مشاهده می‌شود تغییر دهیم.

تغییر رنگ عکس در فتوشاپدر ادامه یک لایه خالی بر روی عکس مورد نظر ایجاد کرده و “حالت ترکیب” (Blend Mode) لایه را بر روی “رنگ” (Color) قرار دهید.

تغییر رنگ عکس در فتوشاپاز پالت ابزارهای موجود، “ابزار قلم مو” (Brush Tool) را برای ادامه سایر مراحل تغییر رنگ عکس در فتوشاپ انتخاب کنید. اندازه و سختی قلم را تعیین کنید. اکنون نوبت آن است تا یک رنگ را از پالت “رنگ‌ها” (Colors) برگزینید. در حالی که از قبل لایه خالی ساخته شده را انتخاب کرده‌اید، رنگ‌آمیز بخشی را که مایل به تغییر رنگ آن هستید آغاز کنید.

تغییر رنگ عکس در فتوشاپمی‌توانید در تصویر بالا، نتیجه تغییر رنگ عکس در فتوشاپ را مشاهده کنید که چگونه از یک خودروی قراضه، یک اتومبیل تازه رنگ‌شده و شیک ساخته است! در نظر داشته باشید این امکان وجود دارد تا “حالت ترکیب” (Blend Mode) را قبل و یا بعد از آغاز رنگ‌آمیزی بر روی “رنگ” (Color) قرار دهید. نتیجه در هر صورت یکسان بوده و تفاوتی در کیفیت نخواهد داشت.

تغییر رنگ عکس در فتوشاپدر نظر داشته باشید حالت ترکیب رنگ، روشنایی شی اصلی را تغییر نمی‌دهد و به همین دلیل در زمان کار با اشیا صیقلی و براق به خوبی جوابگو است. بعد از تغییر رنگ عکس در فتوشاپ همچنان می‌توان مناطق روشن و یا تیره موجود در عکس اورجینال را مشاهده کرد. همین الان دست به کار شده و تغییر رنگ عکس در فتوشاپ را با یک عکس دلخواه آغاز کنید. نگران نباشید، چرا که تغییر رنگ عکس در فتوشاپ فایل اورجینال را از بین نبرده و همواره امکان بازگشت به مرحله اول وجود دارد. نکته مهم اینجاست که بعد از تکمیل کار، نباید پروژه را “ذخیره” (Save) کرد و می‌بایست برای ایجاد یک عکس جدید و عدم ذخیره‌سازی بر روی عکس اورجینال، “ذخیره به عنوان” (Save as)  را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خب بعدش چطوری رنگ و توتصویر تبدیل کردین به عکس اخر؟