پلی استیشن 4 پرو به زودی از هارد اکسترنال پشتیبانی خواهد کرد

پلی استیشن 4 پرو به زودی از هارد اکسترنال پشتیبانی خواهد کرد

اگر دارای یکی از کنسول‌ های سری پلی استیشن 4 سونی باشید و در طرح تست نسخه‌های بتای فریمور این کمپانی ثبت نام کرده باشید، احتمالا در حال حاضر مشغول بررسی قابلیت‌های جذاب نسخه‌ی بتای فریمور ورژن 4.50 هستید. اگر اینطور نیست و هنوز قابلیت‌های جدید این نسخه را نمی‌دانید، پس در آینده از وجود آنها بر روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو (Sony PlayStation 4 Pro) خود حسابی هیجان‌زده خواهید شد.

همان‌طور که از نام‌گذاری این ورژن مشخص است، نسخه‌ی ۴.۵۰ دارای تغییراتی اساسی خواهد بود و قرار نیست که تنها شاهد چند بهینه‌سازی در پس‌زمینه باشیم. قابلیت انتخاب تصویر بک‌گراند از میان تصاویر گرفته شده از بازی‌ها، تغییراتی در منوی دسترسی سریع، قابلیت انتشار پست بر روی فید شخصی در شبکه‌ی پلی استیشن (PSN) و پشتیبانی از بلوری سه بعدی در هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر، همگی از جمله‌ی ویژگی‌های جدیدی هستند که در آپدیت بعدی فریمور برای کاربران پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو قابل استفاده خواهند بود؛ اما عجله نکنید، این پایان لیست قابلیت‌های آپدیت جدید نیست!

کاربران طرح تست بتای فریمور سونی با جست و جوی بیشتر در این نسخه، پی به وجود قابلیتی تحت عنوان Boost Mode برده‌اند که قرار است برای پلی استیشن 4 پرو عرضه شود. این حالت مخصوص آن دسته از بازی‌های قدیمی توسعه یافته است که برای استفاده‌ی حداکثری از توان پردازشی و رزولوشن بالاتر نسخه‌ی پرو طراحی نشده‌اند و با اجرای این قابلیت، آنها مجبور به این کار خواهند شد.

حالت Boost Mode برای پلی استیشن 4 پرو عرضه می‌شود

این حالت همانطور که از نام آن مشخص است، یک شرایط ویژه رای برای بهبود تجربه‌ی کلی گیم پلی فراهم خواهد کرد و هنگامی که کاربران پلی استیشن 4 پرو آن را در منوی تنظیمات فعال کنند، تمام بازی‌های قدیمی در نرخ فریم بالاتری اجرا خواهند شد و با بهبود پردازشی و گرافیکی، شاهد تجربه‌ی جذاب‌تری خواهیم بود؛ البته آن دسته از بازی‌ها که از نرخ فریم ثابتی برخوردارند و تعدادی از بازیهایی که به دلایل خاص ممکن است با این حالت کنار نیایند، هیچ استفاده‌ای از حالت Boost Mode نخواهند برد و غیر فعال کردن این حالت برای چنین بازی‌هایی در توضیحات زیر این قابلیت توسط خود سونی توصیه شده است:

پلی استیشن 4 پرو به زودی از هارد اکسترنال پشتیبانی خواهد کرد

به طور کلی و آن‌طور که از توضیحات فنی مربوط به این قابلیت برمی‌آید، با فعال کردن آن، عملکرد و سرعت کلاک پردازنده و واحد پرادزش گرافیکی بسیار بالاتر می‌رود و این قدرت دو چندان باعث میشود آن دسته از بازیهایی که قبل از تولید پلی استیشن 4 پرو روانه‌ی بازار شده‌اند نیز بتوانند از بهبودهای فوق‌العاده‌ی این کنسول جدید برخوردار شوند و تجربه‌ی بهبودیافته‌ای در اختیار گیمرهای آنها قرار بگیرد؛ افزایش سرعت بارگذاری منوها و مراحل بازی، افزایش نرخ فریم و بهبود کلی در روند فنی گیم پلی، از جمله تغییراتی هستند که حالت Boost Mode به ارمغان خواهد آورد.

پلی استیشن 4 و مدل پرو از هارد اکسترنال پشتیبانی خواهند کرد

یکی از مهمترین نکات‌ آزاردهنده برای کاربران پلی استیشن این است که بعد از مدتی و با افزایش حجم تعداد بازی‌های نصب شده بر روی کنسول، آنها مجبور می‌شوند که تعدادی از بازی‌های خود را حذف کنند تا فضا برای نصب محتوای جدید آزاد شود. حالا گویا قرار است این محدودیت بزرگ در آپدیت بعدی فریمور دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو برطرف شود و کاربران قادر خواهند بود هر هارد اکسترنال دارای پورت یو اس بی ۳.۰ را به دستگاه خود متصل کنند.

پلی استیشن 4 پرو به زودی از هارد اکسترنال پشتیبانی خواهد کرد

این هاردها تا سقف ۸ ترابایت، می‌توانند برای انتقال محتوای نصب شده به کار گرفته شوند. نکته‌ی جذاب اینجاست که امکان نصب بازی بر روی هارد اکسترنال نیز وجود خواهد داشت و شما می‌توانید بازی‌های خود را به جای خود کنسول، بر روی آن هارد نصب کرده و بدون مشکل از انجام آنها لذت ببرید. همچنین گیمرهای این دو کنسول قادر خواهند بود هارد اکسترنال حاوی بازی‌های نصب شده را به هر کنسول دیگری متصل کنند و بر روی آن به انجام بازی مورد علاقه‌ی خود بپردازند؛ البته به دلیل جلوگیری از نادیده گرفتن حق کپی رایت محصولات، برای انجام بازی بر روی کنسول‌های دیگر لازم است که ابتدا به اکانت PSN خود در آن پلی استیشن وارد شوید و سپس قادر به تجربه‌ی بازی خواهید بود.

گفتنی است که هنوز هیچ تاریخی برای عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی فریمور ۴.۵۰ پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو اعلام نشده است و اگر همه چیز در این نسخه‌ی بتا به خوبی پیش برود، احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی این نسخه که تحت عنوان رمزی Sasuke در دست توسعه قرار دارد، خواهیم بود. همچنین لازم است بدانید که اگر در طرح تست بتای سونی ثبت نام کرده باشید، ایمیلی حاوی لینک دانلود و آموزش نصب نسخه‌های بتای فریمور کنسول پلی استیشن برایتان ارسال خواهد شد و این موضوع برای تمام نسخه‌های جدید صادق است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی خبره خوبیه برایه ګیمرا