نگاهی به تمام تصاویر و کانسپت های آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8)

نگاهی به تمام تصاویر و کانسپت های آیفون 8 که تا به حال منتشر شده‌اند

ماه سپتامبر سال جاری میلادی (اواخر شهریور ماه ۱۳۹۵) طبق سنت همه‌ ساله‌ی اپل، قرار است از نسل بعدی گوشی های پرچمدار این کمپانی با نام احتمالی آیفون 8 (iPhone 8) رونمایی شود. این مدل که به نوعی پرچمدار سالگرد ده سالگی گوشی های آیفون محسوب می‌شود، نقش مهمی در بازیابی آن جذابیت رویایی محصولات اپل در گذشته دارد و علاوه بر مشخصات فنی ویژه، باید طراحی جدید و نوآورانه‌ای را هم در خود داشته باشد تا بتواند این رکود چند ساله‌ی محصولات سری آیفون را از بین ببرد و بار دیگر فروشی رویایی را رقم بزند. به همین منظور در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برترین تصاویر و کانسپت های آیفون 8 که تا به حال منتشر شده‌اند.

در واقع این که گفته می‌شود اپل قصد دارد یک طراحی ویژه و کاملا متفاوت نسبت به چند مدل اخیر آیفون را در آیفون 8 به کار بگیرد، باعث شده است که طراحان برتر از سراسر جهان به فکر گمانه‌زنی بر روی این طراحی بیافتند و هرکدام با توجه به شایعات و گزارش‌های مختلفی که منتشر می‌شود، طراحی پیشنهادی خود برای نسل بعدی آیفون را ارائه دهند.

در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از برترین این طراحی‌ها و کانسپت های آیفون 8 را که به نظر می‌رسد احتمال عملی شدن آنها از بقیه بیشتر باشد و البته جذابیت و کیفیت طراحی آنها نیز بالاتر است را به شما عزیزان گجت نیوزی معرفی کنیم. با وجود این که در حالت کلی این کانسپت‌ها و طرح‌های مفهومی با یکدیگر کاملا تفاوت دارند، اما نکته‌‌ی جالب اینجاست که چند مولفه‌ی مشترک نظیر حذف شدن دکمه‌ی هوم فیزیکی، حذف حاشیه‌های نمایشگر از بالا و پایین بدنه، تعبیه‌ی سنسور اثر انگشت در زیر قسمت شیشه‌ای نمایشگر، نمایشگر ساخته شده از پنل‌های اولد، تجهیز به فناویر شارژ وایرلس، جایگزین شدن پنل‌های شیشه‌ای به جای آلومینیوم در ساخت بدنه، دوربین‌های دوگانه، نمایشگر سرتاسریِ کشیده شده از هر دو لبه و قرارگیری دکمه‌های لمسی به صورت مجازی بر روی تاچ اسکرین، در تمام آنها دیده می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که این طراحان بر روی تعدادی از فاکتورهای بدنه با یکدیگر هم‌نظر هستند و این موضوع در طراحی آنها به وضوح دیده خواهد شد.

بررسی برترین تصاویر و کانسپت های آیفون 8

۱- کانسپت آیفون 8 طراحی شده توسط Thadeu Brandão

نگاهی به تمام تصاویر و کانسپت های آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8)

اولین کانسپتی که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت. توسط طراحی به نام Thadeu Brandão توسعه یافته است. در این طراحی همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، پنل‌های جلویی و پشتی آیفون 8 از شیشه تشکیل شده و یک فریم آلومینیومی آنها را در کنار هم نگه داشته است. دوربین‌های دوگانه و البته دکمه‌ی هوم فیزیکی از جمله‌ ویژگی‌های اثر ساخته شده توسط این طراح هستند.

البته دکمه‌ی هوم در نظر گرفته شده توسط او، شباهتی به دکمه‌ی هوم فعلی آیفون ۷ و مدل های قبلی ندارد. در واقع این دکمه دارای ساختاری فیزیکی است، اما قابلیت نمایشگر تصاویر مختلف را خواهد داشت و این تصاویر که آیکون‌های تنظیمات و میانبرهای دسترسی به برنامه‌های مختلف هستند، در هنگام اجرای اپلیکیشن‌‌های مختلف، به تصاویر متفاوتی تبدیل می‌شوند که این می‌تواند یک ایده‌ی بسیار جذاب و کاربردی برای نسل بعدی آیفون‌های اپل باشد؛ در صورت عملی شدن چنین ایده‌ای، آیفون 8 به اولین گوشی مجهز به یک دکمه‌ی هوم فیزیکی با قابلیت نمایش تصاویر مختلف تبدیل خواهد شد.

نگاهی به تمام تصاویر و کانسپت های آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8)

در طراحی Thadeu Brandão، یک نمایشگر لمسی تقریبا تمام ظرفیت پنل جلویی دیوایس را پوشانده است و همانطور که می‌بینید، این موضوع باعث شده است که تنها بلندگوی مخصوص تماس در قسمت بالایی وجود داشته باشد و فضایی برای دوربین سلفی باقی نمانده است. قابلیت نمایش انواع منوهای ناوبری با طرا‌حی‌های متفاوت در قسمت پایینی نمایشگر، برخورداری از یک دوربین دوگانه بر روی پنل پشتی و اسپیکرهای دوگانه بر روی لبه‌ی پایینی دیوایس، از جمله‌ ویژگی‌هایی هستند که در کانسپت طراحی شده برای آیفون 8 توسط این طراح به چشم می‌خورند.

همچنین از ویژگی‌های دکمه‌ی هوم قرار گرفته بر روی این طراحی این است که امکان تشخیص فشار و انواع مختلف لمس و کلیک کردن را خواهد داشت و به طور مثال می‌توان با فشردن و نگه داشتن آن، دستیار صوتی هوشمند آی او اس را فراخوانی کرد و یا با دو بار فشردن آن به صورت متوالی، نیمی از صفحه را به سمت پایین انتقال داد تا کاربر بتواند با یک دست، به نقاط بالایی صفحه نیز دسترسی داشته باشد. در گالری زیر می‌توانید ویژگی‌هایی که توسط Thadeu Brandão برای این طراحی خلاقانه در نظر گرفته شده است را در عمل و به صورت شبیه‌سازی شده مشاهده کنید؛ در ضمن شما عزیزان گجت نیوزی برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با این طراح می‌توانید به سایت رسمی او در این لینک مراجعه نمایید:

۲- کانسپت آیفون 8؛ طراحی توسط Veniamin Geskin و Ran Avni

حالا نوبت به بررسی دومین گزینه‌ی داخل لیست برترین تصاویر و کانسپت های آیفون 8 می‌رسد. دو طراح به نام‌های Veniamin Geskin و Ran Avni دو طرح مفهومی را برای پرچمدار بعدی اپل در نظر گرفته‌اند که هر جفت آنها بسیار جذاب به نظر می‌رسند. طرح اول که آن را در ابتدای ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، دارای نمایشگری است که طراحی آن در لبه‌ها مشابه گلکسی اس ۷ اج دارای خمیدگی‌هایی است و از بالا و پایین به نسبت یکسان، دارای حاشیه‌های نسبتا زیادی است. این طراحی به غیر از این که کمی بزرگتر از نسل فعلی آیفون‌های اپل است و دکمه‌ی هوم فیزیکی نیز از روی آن حذف شده، تقریبا ویژگی‌ نوآورانه‌ی دیگری ندارد و پشتیبانی از شارژ بدون سیم نیز یکی دیگر از امکانات آن به شمار می‌رود:

در طراحی دوم منتشر شده توسط این دو طراح که در دقایق انتهایی ویدیوی بالا به نمایش درمی‌آید، آن حاشیه‌ی قسمت پایینی نمایشگر حذف شده و یک کانسپت مدرن‌تر را برای آیفون 8 متصور شده‌اند. دکمه‌ی هوم در این کانسپت به شکل یک دکمه‌ی مجازی درآمده و سنسور اثر انگشت نیز بر روی همین قسمت و در زیر نمایشگر تعبیه شده است. مطمئنا جذابیت به‌کارگیری چنین طرح نوآورانه‌ای توسط اپل برای کاربران بسیار بالاتر است، اما پیچیدگی‌هایی در بعد فنی آن احساس می‌شود که احتمال دارد عرضه‌ی یک آیفون با چنین طراحی پیشرفته‌ای را یک سال دیگر و شاید هم برای همیشه به تاخیر بیاندازد!

۳- کانسپت آیفون 8 طراحی شده توسط سایت iDrop News

نگاهی به تمام تصاویر و کانسپت های آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8)

سومین مورد از کانسپت های آیفون 8 توسط خبرگزاری iDrop News به نمایش درآمده است. این طراحی تقریبا تمام شایعات و گزارش‌های منتشر شده درباره‌ی این مدل از آیفون را رعایت کرده است و حذف دکمه‌ی هوم فیزیکی، یک بدنه‌ی بسیار باریک با پنل‌های شیشه‌ای در ترکیب با آلومینیوم، تاچ اسکرین گسترده شده در تمام پنل جلویی، حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر از طرفین و اسکنر عنبیه‌ی چشم در آن به چشم می‌خورد.

دکمه‌ی هوم در این طراحی به شکل مجازی به تصویر کشیده شده است و احتمالا سنسور اثر انگشت ترکیبی با نمایشگر نیز بر روی همین قسمتی که دکمه به نمایش درمی‌آید، قرار خواهد گرفت. یکی از ویژگی‌های جالب این طراحی که در دیگر کانسپت های آیفون 8 دیده نمی‌شود، خلق یک مدل سفیدرنگ از این آیفون مدرن است که هنگام اجرای اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام که منوی بالایی آنها به رنگ سفید است، نمایشگر را با بدنه ترکیب می‌کند و تجربه‌ی بصری جالبی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در گالری زیر می‌توانید تمام تصاویر منتشر شده از این طراحی را تماشا کنید:

گویا طراحان این وب‌سایت باور دارند که آیفون 8 دارای این طراحی، در سه مدل با سایزهای مختلف عرضه خواهد شد که هر سه مدل بدنه‌هایی شیشه‌ای دارند. البته به کارگیری فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر اسکنر عنبیه‌ی چشم و البته پنل‌های اولد برای نمایشگر، احتمالا باعث افزایش قیمت نسل بعدی گوشی‌های اپل خواهد شد که به نظر می‌رسد این افزایش نسبی برای آن دسته از علاقه‌مندانی که به شدت مشتاق تولید و عرضه‌ی یک طراحی نوآورانه و جدید هستند، مشکل مهمی محسوب نخواهد شد.

۴- کانسپت آیفون 8 اثر Imran Taylor و ConceptsiPhone

نگاهی به تمام تصاویر و کانسپت های آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8)

طرح مفهومی بعدی آیفون جدید اپل توسط Imran Taylor و در یک همکاری مشترک با ConceptsiPhone خلق شده است. تفاوت مهم این طرح با دیگر کانسپت های آیفون 8 این است که در آن، بدنه‌ای تشکیل شده از سرامیک برای پرچمدار بعدی اپل در نظر گرفته شده است که البته با وجود زیبایی فوق‌العاده، قیمت بالایی را نیز برای این محصول به ارمغان می‌آورد و از این رو، امکان عملی شدن این ایده از بقیه‌ی طرح ها کمی پایین تر است.

یک نمایشگر ۵.۸ اینچی تشکیل شده از پنل‌های اولد، در کنار پشتیبانی از شارژ وایرلس از طریق پورت اتصال اسمارت کانکتور، ویژگی‌های اصلی این طرح هستند. طراحی لبه‌ی پایینی نمایشگر تقریبا مشابه نسل های فعلی آیفون انجام شده است و دکمه‌ی هوم نیز دارای عملکردی مجازی خواهد بود و در عمل، بالا و پایین نخواهد شد. حاشیه‌های نمایشگر از لبه‌های بالا و پایین این مدل تقریبا مشابه نمونه‌های فعلی آیفون هستند و به همین سبب، قرارگیری دوربین‌ سلفی، اسپیکر مکالمه و البته سنسور تشخیص اثر انگشت، تقریبا در آن نخواهد داشت؛ برای این که این توضیحات را در عمل و به صورت سه بعدی مشاهده کنید، ویدیوی زیر را از دست ندهید:

می‌شود گفت که مهمترین تفاوت این مورد از کانسپت های آیفون 8 با مدل هایی نظیر آیفون ۷، حاشیه‌های بسیار کم آن از طرفین و البته انحنای بسیار جزئی آن در لبه‌های تاچ اسکرین است. شاید اگر از سرامیک در ساخت این مدل استفاده نمی‌شد، می‌توانستیم بگوییم که این طرح، محتمل‌ترین طرح مفهومی این گوشی هوشمند است که احتمال معرفی آن توسط تیم کوک بر روی صحنه بسیار بالاست.

۵- کانسپت آیفون 8 اثر سایت Handy Abovergleich

نگاهی به تمام تصاویر و کانسپت های آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8)

سایت سوئیسی Handy Abovergleich یک طراحی زنده‌تر را برای آیفون هشت متصور شده است. بدنه‌ی آیفون در این طراحی‌ها دارای انحنای بیشتر و گوشه‌های گردتری است و دو پنل شیشه‌ای که به صورت ساندویچی در دو طرف یک فریم آلومینیومی قرار گرفته‌اند، بخش اصلی آنها را تشکیل می‌دهند. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، یک دکمه‌ی هوم خازنی در زیر نمایشگر قرار گرفته است که به عنوان سنسور تاچ آیدی نیز ایفای نقش خواهد کرد.

دو میانبر لمسی به سبک گوشی‌های اندرویدی، در دو طرف این دکمه‌ قرار گرفته‌اند که به عنوان میانبرهای برای دسترسی به قسمت‌هایی نظیر برقراری تماس و اپلیکیشن دوربین به کار خواهند رفت. اسکنر عنبیه‌ی چشم، پشتیبانی از قلم استایلوس اپل، برخورداری از پورت یو اس بی نوع سی به جای پورت لایتنینگ، دوربین‌های دوگانه با طراحی جدید بر روی پنل پشتی مدل پلاس (یا مدل پرو)، لبه‌های براق‌تر و البته ترکیب رنگی جدید برای مدل‌های طلایی، سفید و صورتی (رز گلد) از فاکتورهای اصلی این کانسپت مدرن به شمار می‌روند. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت رسمی این گروه مراجعه کرده و گالری زیر را برای درک بهتر این کانسپت خلاقانه مشاهده کنید:

۶- کانسپت آیفون 8 طراحی شده توسط Moe Slah

نگاهی به تمام تصاویر و کانسپت های آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8)

آخرین نمونه از کانسپت های آیفون 8 که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، توسط هنرمندی به نام Moe Slah عرضه شده است. در این طراحی که نمایشگری سرتاسری به صورت لبه‌به‌لبه در آن دیده می‌شود، تمرکز ویژه‌ای بر روی نمایش کاربرد اپلیکیشن‌های مختلف بر روی چنین نمایشگری قرار داده شده است.

دکمه‌ی هوم و حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر بر روی این طراحی حذف شده‌اند و در یک اقدام عجیب، دکمه‌ی هوم مجازی که در نقش اسکنر اثر انگشت نیز ایفای نقش خواهد کرد، به گوشه‌ی سمت چپ لبه‌ی پایینی منتقل شده است و این برای ما که همیشه عادت کرده‌ایم دکمه‌های هوم را در قسمت میانی بدنه مشاهده کنیم، بسیار عجیب به نظر می‌رسد. در سمت راست این دکمه به نظر می‌رسد که یک قسمت لمسی که احتمالا ادامه‌ی نمایشگر باشد، قرار گرفته است که داک اصلی آی او اس را به نمایش می‌گذارد و در هنگام اجرای اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر، منوعی کنترل و ناوبری آن اپلیکیشن در این قسمت قرار خواهد گرفت که می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب و کاربردی باشد.

امکان نمره‌دهی، بحثت و تبادل نظر، ارتباط با طراح این اثر و مشاهده‌ی دیگر آثار مرتبط با این هنرمند در این لینک وجود دارد؛ تمام تصاویر مربوط به کانسپت آیفون 8 طراحی شده توسط Moe Slah را در گالری زیر نیز می‌توانید تماشا کنید:

نگاهی به تمام تصاویر و کانسپت های آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8)

جمع‌بندی؛ کدام تغییرات را در آیفون بعدی اپل خواهیم دید؟

در انتها لازم است این توضیح را ارائه کنیم که با توجه به جمع‌بندی و برایند تمام شایعات و گزارش‌های منتشر شده از آیفون 8 تا به اینجای کار، می‌توانیم انتظار معرفی سه مدل از این سری را در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ داشته باشیم. احتمالا یک مدل ویژه با نام پرو در بین این سه مدل وجود خواهد داشت که نمایشگر اولد آن به صورت لبه‌به‌لبه ساخته شده است و در لبه‌ها، به سمت پنل پشتی خم می‌شود. دکمه‌ی هوم فیزیکی به احتمال بسیار زیاد در نسخه‌ی بعدی حذف خواهد شد و آیفون 8 با دکمه‌ای مجازی و یا بدون دکمه‌ی هوم، روانه‌ی بازارها خواهد شد.

بر سر ابعاد نمایشگر صحبت‌های ضد و نقیض فراوانی وجود دارد و مدل‌هایی با نمایشگر ۴.۷ اینچی، ۵ اینچی، ۵.۲ اینچی، ۵.۸ اینچی و حتی بزرگتر از ۶ اینچ را برای این محصول از سری آیفون‌های اپل متصور می‌شوند. احتمال افزایش قیمت (حداقل در یکی از مدل‌ها) در آیفون 8 تقریبا قطعی به نظر می‌رسد و به همین سبب برخی از کارشناسان و تحلیلگران باور دارند که کمپانی کوپرتینویی این آیفون را در سه مدل با مشخصات سخت افزاری، نمایشگر و طراحی‌های متنوع روانه‌ی بازار خواهد کرد تا کاربران با سطوح مختلف از حیث توان اقتصادی، بتوانند آن را خریداری کنند.

همچنین گفتنی است که تا به اینجای کار، هیچگونه مدرک، تصویر و اطلاعات قابل استنادی از سوی اپل و منابع نزدیک به این کمپانی آمریکایی درباره‌ی آیفون 8 منتشر نشده است و ما حتی نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که نام این محصول، آیفون 8 خواهد بود و یا اپل برای نام‌گذاری آن از عناوینی نظیر ۷ اس استفاده خواهد کرد! بنابراین تا زمان انتشار اطلاعات رسمی از سوی مقامات اپل و منابع تامین سخت‌ افزاری در کشورهای چین و تایوان، تمام گزارش‌های منتشر شده می‌توانند یک شایعه‌ی بی‌اساس باشند و بهتر است که به آنها با دید اطمینان صد در صدی نگاه نداشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*