ال جی پتنت جدیدی درباره‌ی یک اسمارت فون با نمایشگر سرتاسری ثبت کرده است

ال جی پتنت جدیدی درباره‌ی یک اسمارت فون با نمایشگر سرتاسری ثبت کرده است

ال جی در حال آماده‌سازی برای عرضه‌ی یک اسمارت فون تاشو با نمایشگری قابل انعطاف است و روند ثبت پتنت های اخیر این کمپانی، به وضوح این تصمیم را نشان می‌دهد. ساعاتی پیش نیز این کمپانی کره‌ای پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است و همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، یک طراحی نوآورانه و البته کمی عجیب در این پتنت دیده می‌شود.

در دو تصویری که به همراه اسناد این حق اختراع منتشر شده است، شما دو نما از پنل‌های جلویی و عقبی گوشی جدید ال جی با نمایشگر قابل انعطاف آن را مشاهده می‌کنید. این نمایشگر از قسمت بالا‌ی پنل جلویی ادامه پیدا می‌کند و با پوشاندن لبه‌ی بالایی، به قسمتی پشتی دیوایس می‌رسد. در واقع ما در اینجا شاهد یک طراحی سرتاسری هستیم و نمایشگر دیوایس به طور یکپارچه، هم قسمت عقبی و هم پنل جلویی این گوشی را خواهد پوشاند.

ال جی پتنت جدیدی درباره‌ی یک اسمارت فون با نمایشگر سرتاسری ثبت کرده است

یک دکمه‌ی هوم فیزیکی که احتمالا به عنوان سنسور اثر انگشت نیز ایفای نقش خواهد کرد، در یک سمت دیوایس قرار گرفته است و البته با توجه به حاشیه‌های بسیار کم تاچ اسکرین این گوشی هم از لبه‌های پایین و بالا و هم از قسمت‌های کناری، مشخص نیست که در دست گرفتن آن چگونه خواهد بود و دقیقا کاربر به چه شکلی باید از آن استفاده کند. البته این تصاویر تنها طرح‌های اولیه‌ای هستند که ایده‌ی کلی محصول را شرح می‌دهند و اسمارت فون نهایی در صورت عرضه، ظاهر کاملا دگرگون‌ شده‌ای را ارائه خواهد داد.

طراحی نمایشگر قابل انعطاف این گوشی توجیهی دارد؟

ال جی پتنت جدیدی درباره‌ی یک اسمارت فون با نمایشگر سرتاسری ثبت کرده است

هیچ دکمه‌ای برای روشن و خاموش کردن دیوایس و البته برای تغییر میزان ولوم صدا مشاهده نمی‌شود و اگر چنین طراحی عجیبی روانه‌ی بازار شود، به اولین محصول این‌چنینی در تمام تاریخ گوشی‌های هوشمند لمسی تبدیل خواهد شد. شیائومی با عرضه‌ی مدل شیائومی می میکس در سال گذشته توانست تقریبا حاشیه‌های نمایشگر را به طور کلی از بین ببرد و محصولی روانه‌ی بازار کند که بخش اعظمی از آن را پیکسل‌های نمایشگر تشکیل داده‌اند؛ حالا ال جی قصد دارد این طراحی را به چند مرحله فراتر برود که البته هنوز مشخص نیست که آیا کاربردی بودن آن برای خریداران قابل توجیه خواهد بود و یا این کمپانی کره‌ای تنها به قصد جا نماندن از موج جدید بازار، قصد تولید آن را داشته است.

با توجه به کشیده‌ شدن نمایشگر لمسی بر روی هر دو پنل دیوایس، شاهد بدنه‌ی نسبتا ضخیمی هستیم و البته این نوع طراحی، کار سازندگان لوازم جانبی را نیز برای ساخت قاب‌های محافظ و کیف‌های مختلف برای آن بسیار سخت خواهد کرد و احتمالا محافظت و مقاومت این گوشی در برابر صدمات فیزیکی، به یکی از بزرگترین دغدغه‌های مهندسان این کمپانی تبدیل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*