مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4 ؛ طراحی، مشخصات فنی و باتری

در این مقاله قصد داریم به مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و دو نسل پیش آنها، گوشی جی 4 بپردازیم. هرچند تا بدین لحظه مشخصات گوشی جی 6 به صورت رسمی منتشر نشده است و ما از حدس و گمانه‌زنی‌ها و البته شایعات مختلفی که به گوش رسیده این مقایسه را انجام داده‌ایم.

وقتی به سال 2015 میلادی باز می‌گردیم، ما (منبع) یک گوشی ال جی جی 4 (LG G4) را برای آزمودن انتخاب کردیم تا در آن زمان بهترین گوشی موبایل شرکت ال جی را به چالش بکشیم. این گوشی به معنای واقعی ما را تحت تاثیر خودش قرار داد. جی 4 از یک دوربین بسیار عالی، طراحی شیک و قیمتی نسبتا مناسب برخوردار بود که می‌توانست با بهترین های بازار رقابت تمام عیاری داشته باشد.

پس از آن نوبت به ال جی جی 5 (LG G5) رسید. جی 5 گوشی بدی نبود، اما نتوانست با موج سال گذشته همراه شود و طرفداران زیادی را پیدا کند. شاید این احتمال وجود دارد که خریداران تحت تاثیر جی 4 سال گذشته ال جی قرار داشتند و هنوز بازار آماده‌ی ورود گوشی های ماژولار نشده بود؛ یا اینکه ماژول های جی 5 به قدری کاربردی نبودند تا بتوانند کاربران را جذب خود و البته خریداری این گوشی کنند.

در هر حال تمامی نگاه‌ها اینک بر روی ال جی است. این غول کره‌ای قصد دارد در کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2017) که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود از تازه‌ترین پرچمدار گوشی های هوشمند خود، گوشی ال جی جی 6 (LG G6) رونمایی کند و هیچ شکی نیست که جذاب‌ترین گوشی قابل رونمایی در این نمایشگاه خواهد بود. اما به راستی چه تفاوت‌هایی بین این گوشی با گوشی های نسل فعلی و قبلی سری G ال جی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4 بر حسب اطلاعات به دست آمده تا به امروز بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4

طراحی و نمایشگر

اغلب شرکت های فناوری سعی می‌کنند حداقل تا روز رونمایی رسمی از محصولاتشان، اطلاعاتی در ارتباط با آن‌ها به بیرون درز پیدا نکند، اما ال جی مخالف این قضیه عمل کرده است. این کمپانی رسما تایید کرده که گوشی ال جی جی 6 ارائه کننده نسبت ابعاد 2:1 بر خلاف گوشی های امروزی است که ارائه کننده نسبت 16:9 هستند. این نمایشگر غیرمعمول می‌تواند یکی از نقاط جذاب پرچمدار آینده شرکت ال جی باشد. ال جی جی 6 متعهد می‌شود مالتی تسکینگ را در یک نمایشگر بزرگ‌تر، به طور راحت‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین نمودار گرافیکی زیر، تجسم می‌کند که ال جی جی 6 می‌تواند در نهایت بلندتر و باریک‌تر از پیشینیان خود باشد. این دقیقا بستگی به حاشیه‌های کناری نمایشگر اصلی گوشی باشد.

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4

هرچند از نظر رزولوشن، ال جی جی 6 نمی‌تواند خیلی نسبت به نسل گذشته خود متفاوت باشد، چرا که نسل های گذشته نیز به خودیه خود ارائه کننده تصاویری شفاف بودند. با مقایسه مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4 از نظر شفافیت صفحه باید گفت که مدل جی 6 احتمالا ارائه کننده تراکم پیکسلی 564ppi خواهد بود، در حالی که مدل های جی 5 و جی 4 به ترتیب ارائه دهنده 553ppi و 528ppi هستند. این افزایش به قدریست که به هیچ عنوان قابل رویت توسط چشم انسان نخواهد بود. اما مهم‌ترین بهبودی که انتظار آن را در بخش نمایشگر داریم، کاهش مصرف انرژی است. خوشبختانه گفته می‌شود نمایشگر این گوشی نسبت به سایر نمایشگرهایی با وضوح QHD و پنل ال سی دی، 30 درصد قدرت کارآمدتری را ارائه می‌کند.

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4

از نظر طراحی، تفاوت‌های زیادی بین سه نسل گوشی های سری G ال جی است. به عنوان شروع، به نظر می‌رسد که ال جی دست ردی بر سینه طراحی ماژولار زده و قصد دارد گوشی یکپارچه‌ای را روانه بازار کند. در درجه دوم، به نظر می‌رسد مدل جی 6 بر خلاف دو مدل پیشین خود دیگر حاوی یک باتری قابل تعویض نخواهد بود. قطعا یکسری از کاربران با شنیدن این خبر ناراحت خواهند شد، اما باتری قابل تعویض دردسرهایی را نیز برای گوشی به همراه خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین دلایل حذف احتمالی این قابلیت از جی 6، ضد آب بودن آن است که اخیرا در شایعات مختلفی شنیده شده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد یک باتری قابل تعویض تولیدکننده را ناچار به ساخت بدنه‌ای نسبتا بی کیفیت‌تر می‌کند. بدون شک رفع و رجوع این موارد ارزش آن را دارد تا ال جی به طور کلی دور باتری قابل تعویض را یک خط قرمز بزرگ بکشد.

پردازنده و سخت افزار

نیازی به گفتن نیست که جی 6 قدرتمندتر از گوشی های قبلی این سری خواهد بود، اما چه قدر؟ شایعات ادعا می‌کنند که ال جی ناچار به استفاده از چیپست اسنپدراگون 821 بر روی این گوشی است که ما پیشتر آن را سال گذشته بر روی گوشی گوگل پیکسل دیده بودیم. به طبع این چیپ کاملا قدرتمندتر از چیپ اسنپدراگون 808 به کار رفته بر روی جی 4 در دو سال پیش است، اما عملا از نظر قدرت تفاوت خیلی زیادی بین آن و چیپ اسنپدراگون 820 موجود در گوشی جی 5 وجود ندارد. با این حال، این هنوز هم یک پیشرفت به حساب می‌آید و ما همه می‌دانیم که چیپ اسنپدراگون 821 نیز بهبودهای عالی را برای ارائه به گوشی نزد خود دارا است. به طور مثال در زیر می‌توانید مقایسه بنچمارک گوشی های جی 4 ، جی 5 و گوگل پیکسل ایکس ال (مجهز به اسنپدراگون 821) را مشاهده کنید تا تفاوت قدرت این سه نسل از پردازنده‌های کوالکام بیشتر برای شما روشن شود.

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4

به طور قطع برای شما این عجیب است که چرا ال جی از چیپست پرچمدار و کاملا قدرتمندتر اسنپدراگون 835 بر روی جی 6 استفاده نخواهد کرد؛ در واقع به نقل از منابع متعدد و شایعات اخیر سامسونگ به عنوان یکی از شرکای مهم کوالکام در ساخت این چیپ، اسنپدراگون 835 را برای گلکسی اس 8 رزرو کرده است تا نخستین گوشی مجهز به این چیپ، عضوی از خانواده Galaxy S سامسونگ باشد. این نسل از چیپست ها ارائه کننده قدرت بیشتر، بهره‌وری انرژی بهتر و البته اندازه فیزیکی کوچکتری نسبت به چیپست اسنپدراگون 821 هستند. در زیر نگاهی به جدول مشخصات این سه نسل از گوشی های ال جی خواهیم انداخت. لازم به ذکر است که مشخصات گوشی جی 6 تا بدین لحظه تایید نشده و تنها گمانه زنی است.

جدول مشخصات مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4

LG G4LG G5LG G6
چیپ سیستمیاسنپدراگون 808شش هسته‌ای 1.8 گیگاهرتز

پردازشگر گرافیکی آدرنو 418

اسنپدراگون 8204 هسته‌ای 2.2 گیگگاهرتز

پردازشگر گرافیکی آدرنو 530

اسنپدراگون 8214 هسته‌ای 2.15 گیگاهرتز

پردازشگر گرافیکی آدرنو 530

رم3 گیگابایت4 گیگابایتحداقل 4 گیگابایت
حافظه داخلی32 گیگابایتاسلات کارت میکرو اس دی32 گیگابایتاسلات کارت میکرو اس دیحداقل 32 گیگابایتاسلات کارت میکرو اس دی

سیستم صوتی و چندرسانه‌ای

بدون شک اگر شما حتی یکی از شیفتگان دنیای فناوری هم نباشید، این را می‌دانید که رفته رفته جک 3.5 میلی‌متری هدفون‌های کلاسیک در حال حذف شدن از گوشی های هوشمند است. شاید این اتفاق ناگواری باشد، اما مرحله‌ای از دنیای تکنولوژی است که باید از آن گذر کرد. در حال حاضر گوشی آیفون 7 / آیفون 7 پلاس اپل فاقد این جک‌ها هستند. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا ال جی جی 6 از این ورودی برخوردار خواهد بود یا خیر! از طرفی، نبود این جک جا را برای قطعات داخلی بازتر می‌کند تا تولیدکننده دست بازتری را برای ساخت یک گوشی کاملا ضد آب داشته باشد. البته در حال حاضر ال جی شرکای تجاری قدرتمندی ندارد که فعالیت خود را در زمینه تولید هدفون های باکیفیت مجهز به درگاه USB نوع C آغاز کرده باشند. از طرفی دیگر هنوز هم بسیاری از طرفداران دنیای موسیقی، گوش دادن با استفاده از هدفون های معمولی را ترجیح می‌دهند.

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4

هدفون‌ها به کنار، به نظر می‌رسد گوشی جی 6 از اسپیکرهای قدرتمندتری نیز برخوردار است که می‌تواند صداها را با کیفیت و وسعت بیشتری نسبت به نسل پیشین خود پخش کند. به نقل از شایعات، اسپیکرهای تعبیه شده در زیر این گوشی قادر به پخش استریو صداها هستند.

باتری و شارژ

همانطور که پیشتر نیز ذکر کردیم، به نظر می‌رسد در مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4 یکی دیگر از موارد مهم غیرقابل تعویض بودن باتری گوشی جی 6 است. این درحالیست که دیگر بعید به نظر می‌رسد با توجه به عرضه ابزارهای مختلفی همچون پاوربانک‌ها، کاربران نیازی به تعویض باتری گوشیشان داشته باشند و از این رو ال جی می‌تواند سرمایه گذاری خود را به جای باتری، بر روی قابلیت بدنه ضد آب پرچمدار آینده‌اش انجام دهد.

البته این فضای بسته کمی می‌تواند برای گوشی‌ها خطرساز باشد، از همین رو کمپانی ال جی برای آنکه اتفاق نوت 7 بار دیگر تکرار نشود سخت گیری‌های زیادی را در این بخش انجام داده و با قرار دادن لوله های مسی، سعی بر خنک نگه داشتن فضای داخلی گوشی داشته است. به گفته این شرکت، جی 6 حتی در شرایط دمای بسیار گرمتر از حد استاندارد نیز از حد مجاز خود بیشتر گرم نخواهد شد.

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و جی 4

از نظر شارژ نیز این گوشی با استفاده از پورت USB نوع C قسمت زیرین خود شارژ خواهد شد. هر دو گوشی جی 4 و جی 5 قادر به ارائه تکنولوژی شارژ سریع بودند و به نظر می‌رسد همین مورد برای جی 6 البته با پیشرفت‌هایی تازه تکرار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشیای قبلی من لومیا 1520 و لومیا 930 و هوآوی P8 هنگی خوب بودند ولی الجی جی 4 فعلی بدون اغراق زیباترین و خوش فرم ترین و بهترین گوشی من تا الان بوده. انقدر خوب که به خرید جی 5 الجی حتی فکر هم نکردم. اما به نظر می رسه G6 الجی و S8 سامسونگ گوشیهای مهیجی خواهند بود. البته باید منتظر بشینیم تا اون حباب اولیه قیمت فروکش کنه بعد اقدام به خریدشون بکنیم. اینو به هم دوستان توصیه می کنم