تشکر توییتری دونالد ترامپ از سامسونگ برای افتتاح کارخانه در خاک آمریکا!

تشکر توییتری دونالد ترامپ از سامسونگ برای افتتاح کارخانه در خاک آمریکا !

یکی از تغییرات مهمی که توسط دونالد ترامپ در سیستم اقتصادی مربوط به کمپانی های حاضر در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا به وجود آمده است، اهمیت بیش از حد به بحث داخلی‌سازی تولید این کمپانی های بین‌المللی است. به همین دلیل بسیاری از این برندها برای این که از مالیات سنگین در امان بمانند و با جرایم ناگهانی و عجیب دولت ترامپ مواجه نشوند، ترجیح می‌دهند که بخشی از خطوط تولید خود را به داخل این کشور منتقل کنند.

علاوه بر اپل و فاکسکان که دونالد ترامپ توجه ویژه‌ای بر روی وارد کردن آنها به داخل خاک آمریکا دارد، به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز برنامه‌هایی برای تاسیس کارخانه و خطوط تولید جدید در این کشور دارد. در حال حاضر این کمپانی کره‌ای در شهر آستین ایالت تگزاس آمریکا نیز یک مرکز تولید چیپست را تاسیس کرده است، اما گویا این موضوع کافی نیست و آنها برنامه‌های گسترده‌تری برای انتقال تولیدات خود به این کشور دارند.

جالب است بدانید که شایعات مربوط به تاسیس کارخانه‌های جدید سامسونگ در خاک آمریکا و به وجود آمدن چندین شغل جدید در این کشور باعث واکنش دونالد ترامپ نیز شده است و او که از فعال‌ترین اعضای توییتر در تمام ساعات شبانه‌روز محسوب می‌شود، در توییت جدیدی در حساب شخصی خود از سامسونگ تشکر کرده است:

Thank you, @Samsung! We would love to have you! https://t.co/r5nxC9oOA4

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 2 февруари 2017 г.

تشکر ترامپ باعث سردرگمی مقامات سامسونگ شده است!

جالب است بدانید که لحظاتی پس از ارسال این توییت توسط رئیس جمهور آمریکا، مقامات سامسونگ واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده‌اند که هنوز هیچ چیزی نهایی نشده است. در واقع آنها قصد دارند که تعدادی از مراکز تحقیقاتی و خطوط تولیدی خود را به آمریکا نزدیک‌تر کنند، اما هنوز این تصمیمات قطعی نشده و تشکر دونالد ترامپ در واقع باعث به وجود آمدن برزخی برای این برند کره‌ای شده است! اظهار نظر رسمی مقامات سامسونگ را در زیر می‌خوانید:

ما در حال حاضر احساس می‌کنیم که پیام تشکر رئیس جمهور دونالد ترامپ باعث شده است که تحت فشار قرار بگیریم، زیرا هنوز هیچ تصمیمی نهایی نشده است. این پیام می‌تواند این اشتباه را به وجود بیاورد که سامسونگ تصمیم خود را گرفته و اقداماتی را انجام داده است. برنامه‌های سرمایه‌گذاری جدید نظیر احداث یک کارخانه‌ی جدید، به زمان بسیار زیادی برای بررسی و اتخاذ تصمیم نیاز دارند. با به دلیل این که پیام [دونالد ترامپ] زودتر منتشر شده است، این حس به وجود می‌آید که ما در حال عقب‌نشینی از تصمیمی هستیم که حتی هنوز آن را اتخاذ نکرده‌ایم!

تشکر توییتری دونالد ترامپ از سامسونگ برای افتتاح کارخانه در خاک آمریکا!

بنابراین با در کنار هم گذاشتن این بیانیه‌ی رسمی سامسونگ و پیام تشکر رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، به نظر می‌رسد که ترامپ قصد دارد یک بازی رسانه‌ای جنجالی را به راه بیاندازد تا باعث شود افکار عمومی و خبرگزاری‌های مختلف سامسونگ را تحت فشار قرار دهند. در واقع حالا این توهم به وجود آمده است که سامسونگ حتما برنامه‌هایی برای ورود جدی و احداث کارخانه و ایجاد شغل‌های جدید در خاک این کشور را دارد و اگر مدیران به جمع‌بندی دیگری برخلاف این موضوع برسند، در واقع از تعهدات خود عقب‌نشینی کرده‌اند!

حالا باید دید که آیا در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا ترامپ میتواند سامسونگ را به نوعی مجبور به این کار نماید و یا خیر. گفتنی است که این برند کره‌ای در حال حاضر در لیست طلایی برای ملاقات و برگزاری نشست با رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است و ترامپ با انتشار یک پیام خوش‌آمد‌گویی، آنها را به طور غیر مستقیم برای این موضوع دعوت کرده است؛ جالب است بدانید که در آن گزارش از این اقدام رئیس جمهور به عنوان «اثر ترامپ»* نام برده شده است!

*the Trump effect

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عجب ادم … هست این ترامپ داره یه دستی میزنه به سامسونگ سامسونگ بدبخت هم مونده چیکار کنه خلاصه این ترامپ توی همه چیز دخالت میکنه دیروز هم به برنامه ارنولد گیر داده بود اونم ویدیو جالبی گذاشته لود اصلا کاراش به ریس جمهوری نمی خوره خیلی رفتاراش سخیفه