سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت ششم)

——–صفحه هشتم——– صفحه قبل

2014 | Hennessey Venom GT | 435.3 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخهنسی ونم جی تی دومین خودرو در بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ است که نام آن دو بار عنوان می‌شود. در روز چهاردهم فوریه سال 2014 میلادی، هنسی با فراهم شدن محل ایده‌آل مورد نظر خود توانست تا ادعایش را به اثبات برساند، هر چند هنوز “به طور رسمی” رده اول سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ به بوگاتی ویرون اختصاص دارد. هنسی، ونم جی تی را به مرکز فضایی کندی در فلوریدا برد، محلی دارای یک باند فرود 3.2 مایلی (5.1 کیلومتری) که ناسا از آن برای فرود سفینه فضایی شاتل خود استفاده می‌کند. هنسی ونم جی تی توانست تا در یک آزمایش یک طرفه (تنها رفت، بدون برگشت) به بیشینه سرعت اعجاب‌آور و غیر قابل تصور 270 مایل بر ساعت (435 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند، اما متاسفانه شرکت سازنده قادر نبود تا این رکورد را به صورت رسمی به ثبت برساند. در نظر داشته باشید برای وارد کردن نام یک محصول به صورت رسمی در بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ ، خودرو می‌بایست به بیشینه سرعت خود در یک مسیر رفت و برگشت آن هم حداکثر طی یک ساعت دست پیدا کند، کاری که ناسا اجازه انجام آن را هرگز به هنسی نداد.

طی هفتاد سال، بیشینه سرعت سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از 169 کیلومتر بر ساعت به 431 کیلومتر بر ساعت رسید تا به این ترتیب افزایش 155 درصدی را از ابتدای شروع به کار حرفه‌ای صنعت خودروسازی تا به امروز به خود ببیند. در نظر داشته باشید شاید نوشتن و یا به زبان آوردن بیشینه سرعت سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ به ظاهر کار راحتی باشد، اما سرعتی برابر 431 کیلومتر بر ساعت حقیقتا ترسناک و فراتر از حد تصور است که تا زمان تجربه آن به صورت مستقیم، امکان تجسم آن به هیچ عنوان وجود ندارد! البته، اگر فردی تاکنون یک سفر کوتاه و یا بلند با قطار مغناطیسی شانگهای داشته باشید، شاید بتواند تا حد بسیار کمی به رویای سواری با بوگاتی ویرون 16.4 سوپر اسپورت نزدیک شود.

در انتهای مقاله نیاز است تا مجددا به نکته‌ای بسیار مهم اشاره کنیم. بعید نیست تا در بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ یاد شده، نام چند محصول از قلم افتاده باشند، چرا که این محصولات احتمالا به دلیل عدم توجه سازنده، به مراحل پیچیده آزمایش و ثبت رکورد نرسیده و یا با وجود تلاش برای افزودن نام خود در بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ ، به دلیل برآورده نکردن یک یا چند مورد از فاکتورهای موجود (همانند هنسی ونم جی تی)، از قرارگیری در بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ محروم شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. koenigsegg : one کجاس په؟

    • حق با شماست، Koenigsegg One:1 یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ محسوب میشه، اما شاید چون تو مسابقه Nürburgring در سال 2016 به دلیل نقص فنی شدید و تصادف از دور مسابقات خارج شد، از این لیست هم حذف شده. عبارت “Koenigsegg One:1 2016 Nürburgring” رو در گوگل جستجو کنید و بعد عکس ها رو تماشا کنید.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    لیست کامله ولی اصلا به روز نیست .