سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت پنجم)

——–صفحه هشتم——– صفحه قبل

1993 | McLaren F1 | 370 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخدر عصر مدرن، مک‌ لارن اف 1 (McLaren F1) را باید یکی از مهم‌ترین سوپر اتومبیل‌ها دانست که جایگاه والایی در میان سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ دارد. از جمله مهم‌ترین دلایل کسب این موفقیت را باید موتور طبیعی آسپیره (هنوز سریع‌ترین اتومبیل تاکنون بدون استفاده از موتور دست‌کاری شده محسوب می‌شود)، ساخت و ساز کامپوزیت و طراحی بسیار مدرن، فرمان‌پذیری بالا و کسب رده‌های بالا در مسابقات اتومبیل‌رانی دانست.

مک‌لارن اف 1 ال ام (McLaren F1 LM)، به عنوان یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ تاکنون و مدلی خاص از این سوپرخودرو، به معنای واقعی دست‌نیافتنی و نادر است، چرا که تنها 5 عدد از آن ساخته شده و تاکنون یکی از آن‌ها به قیمت خیره‌کننده سیزده میلیون و هفتصد و پنجاه هزار دلار به فروش رسیده است. مک‌لارن اف 1 با بیشینه سرعت 230 مایل بر ساعت (370 کیلومتر بر ساعت)، بعد از رونمایی و تبدیل شدن به محصولی تجاری، برای بیش از یک دهه، با اقتدار کامل در نوک قله سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ ایستاد.

تنها 106 دستگاه از این خودرو ساخته شد تا بالاخره در تست‌های مختلف از مدل‌های گوناگون، یک بار رکورد شگفت‌انگیز 386 کیلومتر بر ساعت، طی یک مسیر نه کیلومتری در وولفسبورگ آلمان کسب شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*