سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت چهارم)

صفحه بعد ——–صفحه پنجم——– صفحه قبل

1974 | Lamborghini Countach LP400 | 288 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخهمه ما با شنیدن نام لامبورگینی، تصویر کاملا مشخصی را در ذهن تداعی می‌کنیم، چرا که با وجود تفاوت ظاهر هر محصول این شرکت نسبت به محصول قبلی، یک ساختار ظاهری خاص و ثابت در تمامی آن‌ها رعایت می‌شود. لامبورگینی کنتا ال‌ پی 400 (Lamborghini Countach LP400) را می‌توان به جرات از جمله محصولاتی دانست که با وجود قدیمی بودن و برگشتن به حدود چهل سال پیش، ظاهر و سبک همیشگی و کنونی لامبورگینی در آن رعایت شده است که نشان از خطی مشی و طراحی تعیین‌شده این غول خودروساز از آن زمان دارد.

سوپرکارهای امروزی که بعد از معرفی، تمامی تماشاچیان را در بهت و حیرت فرو می‌برند، شکل پایه و ابتدایی خود را مدیون جهش فوق‌العاده لامبورگینی کنتا ال‌ پی 400 در طراحی هستند که نه تنها دیگر محصولات همین کمپانی، بلکه کل صنعت اتومبیل‌سازی را با طراحی خود دگرگون کرد و برای محصولات بعد از خود تبدیل به سمبلی الهام‌بخش شد.

لامبورگینی کنتا ال‌ پی 400 در سال 1971 توسط برتون، این غول طراحی قدیمی، پی ریزی شد. همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، این مدل به نخستین طرح خودروهای لامبورگینی با درب‌های شبیه به سفینه فضایی چند ضلعی تبدیل شد تا برای همیشه الهام‌بخش طراحی خاص، متفاوت و به نوعی همیشگی لامبورگینی باقی بماند. موتور دوازده سیلندر 3929 سی‌سی این خودرو، قابلیت تولید 370 اسب بخار نیرو داشت و لامبورگینی کنتا ال‌ پی 400 به لطف وجود آن قادر بود تا به بیشینه سرعت 179 مایل بر ساعت (288 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*