سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت سوم)

صفحه بعد ——–صفحه پنجم ——– صفحه قبل

1965 | Iso Grifo GL 365 | 259 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخهمانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ با ترتیب خاصی نسبت به زمان ارائه و همچنین سرعت ثبت شده لیست شده‌اند، پس لزوما هر مدل معرفی شده بعدی، سرعت بیشتری را از خود بر جای نگذاشته است. از دیگر محصولات ارزشمند دنیا در تاریخ صنعت خودروسازی، ایزو گریفو جی‌ ال 365 (Grifo GL 365) نام دارد که توسط کمپانی خودروساز ایتالیایی ایزو آتووایکولی اس.پی.ای (Iso Autoveicoli S.p.A) در بین سال‌های 1965 تا 1974 به صورت محدود ساخته شد. گفتنی است طراحی این مدل را مجددا جورگتو جیگایارو از شرکت برتون بر عهده داشت و توسط جاتو بیزارنا (Giotto Bizzarrini)، مهندسی اجرایی پیشین فراری و مسئول توسعه فراری 250 جی تی او به محصول نهایی تبدیل شد.

محصولات اولیه از موتور هشت سیلندر اسمال-بلاک 327 (Small-Block 327) متعلق به شورلت کوروت (Chevrolet Corvette) و همچنین جعبه دنده چهار سرعته بورگ وارنر (Borg-Warner) استفاده کرده و در سال 1965 به دنیای خودروها پای گذاشتند. این موتور بسیار غول‌آسا و توانمند دارای توان 400 اسب بخار بوده و ایزو گریفو جی‌ ال 365 با وزن یک تن را با بیشینه سرعت 161 مایل بر ساعت (259 کیلومتر بر ساعت) به جلو حرکت می‌داد. همانطور که مشخص است، موتور این خودرو قدرتی بوده و توانایی ایجاد بیشینه سرعتی برای شکست دادن رکورد استودبیکر اونتی را نداشت. رده دومی ایزو گریفو جی‌ ال 365 برای مدت زمان زیادی ادامه پیدا نکرد.

ورژن بعدی ایزو گریفو جی‌ ال 365 با استفاده از موتور هشت سیلندر بیگ بلاک (Big-Block) شورلت 454 توانست تا با دست یافتن به بیشینه سرعت 171 مایل بر ساعت (275 کیلومتر بر ساعت)، نام خود را به عنوان یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ جاودانه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*