سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت سوم)

صفحه بعد ——–صفحه چهارم ——– صفحه قبل

1963 | Studebaker Avanti | 270.76 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخهمیشه گفته شده دست بالای دست بسیار است، پس خودروی مخصوص مسابقه فراری برای همیشه بر سکوی سریع‌ترین محصول، حتی در طول عمر سه سال خود، قرار نداشت. کمپانی خودروساز استودبیکر (Studebaker) اگرچه در سال 1967 به طور کلی به فعالیت خود پایان داده و برای همیشه به تاریخ پیوست، اما با معرفی یکی از آخرین محصولات خود، مقام اولی فراری 250 جی‌ تی‌ او را از چنگش در آورد.

استودبیکر اونتی (Studebaker Avanti) در چرخه اتومبیل‌های آمریکایی، یک محصول متعصب به طراحی آمریکایی محسوب می‌شود، یک خودرو با توان فوق‌العاده که طی نفس‌های آخر کمپانی استودبیکر به صورتی کاملا خلاقانه طراحی و تولید شد. اونتی سبک وزن، به یک موتور توانمند 4737 سی‌سی هشت سیلندر با توان 240 اسب بخار مجهز شده بود که در واقع نخستین پیکربندی آن به شمار می‌رفت. دومین ساختار، با اضافه کردن یک پکیج سوپر شارژر اختیاری، توان موتور را تا 290 اسب بخار افزایش داد و همین موضوع نیز سبب قرار گرفتن آن در زمره سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ شد. اونتی توانست تا بیشینه سرعت 168 مایل بر ساعت (270 کیلومتر بر ساعت) را از خود در سال 1963 ثبت کند.

مدل‌های به تصویر کشیده شده در بالا، همگی در چند سال اخیر طی چند مزایده به فروش رسیدند. استودبیکر اونتی نیز با وجود شگفت‌انگیز بودن، قیمتی بالاتر از سی هزار دلار برای آن تعیین نشد و دلیل آن را می‌توان (احتمالا) در تعداد بالای ساخته و عرضه شده پیدا کرد. گویا فراری 250 جی تی او مهره مار در دستان خود داشته و به این وسیله عنوان گران قیمت‌ترین اتومبیل تاریخ را به خود اختصاص داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*