سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت دوم)

——–صفحه ششم ——– صفحه قبل

1959 | Aston Martin DB4 GT | 245 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخمدل دی‌ بی 4 جی‌ تی (DB4 GT) در واقع نسخه سبک‌تر و با عملکرد بسیار بالاتر دی بی 4 (مدل معرفی شده در صفحه قبل) بود که در سپتامبر سال 1959 معرفی شد. این اتومبیل با دست یافتن به بیشینیه سرعت 152 مایل بر ساعت (245 کیلومتر بر ساعت) و شکستن رکورد برادر خود، به عنوان یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ شناخته شد. گفتنی است تست سرعت دی‌ بی 4 جی‌ تی در دسامبر سال 1961 توسط مجله معروف اتو اسپورت (Autosport) انجام و رکورد به دست آمده به صورت رسمی ثبت شد.

بدنه آلومینیومی مدل دی‌ بی 4 جی‌ تی نازک‌تر و فاصله بین محور جلو و محور عقب اتومبیل کوتاه‌تر شد، علاوه بر اینکه توان موتور افزایش قابل توجهی را نسبت به مدل پیشین به خود دید. همین تغییرات، ساخت یکی از خودروهای تاریخی و شاهکار تاریخ را سبب شدند. دی‌بی 4 جی‌ تی دارای حجم موتور 3750 سی‌سی (80 سی‌سی بالاتر از مدل قبلی) بوده و توانی معادل 302 اسب بخار (62 اسب بخار بالاتر از مدل قبلی) تولید می‌کرد. تصویر بالا به عنوان آخرین GT از خط تولید این خودرو شناخته می‌شود که به طور سفارشی در سال 1960 با نام دی‌ بی 4 جی‌ تی جت کوپه (DB4GT “Jet” Coupe) ساخته شد. گفتنی است این محصول طی یک مزایده در یک مرکز متعلق به استون مارتین در می سال 2013، به ازای مبلغ سه میلیون و دویست و پنجاه هزار دلار فروخته شد. با گفتن این مبالغ بیشتر احساس ناراحتی بابت فروش هیلی الیت افسانه‌ای تنها به ازای سی و سه هزار دلار به انسان دست می‌دهد.

برتون (Bertone) به عنوان یک کمپانی اتومبیل‌ساز ایتالیایی، نسخه گرن توریسمو (Gran Turismo) را برای نمایشگاه شهر ژنو کشور سوئیس در سال 1961 ساخت. این محصول در واقع حاصل تلاش طراح (جوان در آن زمان) جورگتو جیگایارو (Giorgetto Giugiaro) بود که مجددا در نمایشگاه شهر ژنو سال دیگری، همراه با معرفی سری جدید E جگوار ظاهر شد (سه عکس آخر متعلق به مدل Bertone هستند).

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*