تعداد برنامه های داخل اپ استور به 2.2 میلیون رسید؛ درآمد دو برابری توسعه دهندگان اپل نسبت به گوگل پلی!

تعداد برنامه های داخل اپ استور به 2.2 میلیون رسید؛ درآمد دو برابری توسعه دهندگان اپل نسبت به گوگل پلی!

اپل ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به عملکرد این کمپانی در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد که این گزارش نمایانگر موفقیتی بزرگ برای هر دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری اهالی کوپرتینو است. به نظر می‌رسد که اپ استور اپل به مقصد اول توسعه دهندگان برنامه های موبایل در جهان تبدیل شده و درآمد این فروشگاه آنلاین بسیار بالا بوده است.

طبق این گزارش مالی، اپل موفق به فروش ۷۸ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد از آیفون‌های خود در این بازه‌ی زمانی سه ماهه شده است. این میزان فروش توانسته است درآمدی معادل ۷۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار را روانه‌ی جیب سرمایه‌گذاران این کمپانی کوپرتینویی نماید؛ جالب است بدانید که کسب چنین درآمدی از فروش آیفون در یک بازه‌ی سه ماه، در تاریخ اپل سابقه نداشته است و کسب جایگاه اول در میان بزرگترین فروشندگان موبایل در سراسر جهان را برای آنها به ارمغان آورده است.

اما در شرایطی که آیفون‌های اپل حدود ۶۹ درصد تمام مناسبات تجاری این کمپانی در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده‌اند، این بخش فروش نرم افزاری و درآمد اپ استور بوده است که با کنار زدن میزان فروش آیپد و در کنار فروش بخش کامپیوترهای مک، در جایگاه بعدی سودآوری برای اهالی کوپرتینو قرار گرفته است. مجموع درآمد اپل از بخش سرویس های نرم افزاری خود شامل درآمدهای اپ استور، سرویس پرداخت موبایلی اپل پی و سرویس آی کلاود، ۷ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار بوده است که بر مبنای پیشرفت روزافزون این درآمد، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این بخش می‌تواند در آینده‌ی نزدیک، از فروش کامپیوترهای مک نیز پیشی بگیرد و به همراه بخش فروش آیفون، به سودآورترین قسمت‌های این کمپانی تبدیل شوند.

درآمد اپ استور اپل دو برابر مجموع درآمدهای گوگل پلی بوده است!

تعداد برنامه های داخل اپ استور به 2.2 میلیون رسید؛ درآمد دو برابری توسعه دهندگان اپل نسبت به گوگل پلی!

تیم کوک به عنوان شخص اول مدیریت اپل، اعلام کرده است که مجموع تعداد اپلیکیشن‌های حاضر در فروشگاه اپ استور به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اپ رسیده است. اما علاوه بر این رقم فوق‌العاده، آقای کوک به فاکتور مهم دیگری نیز اشاره داشته است که در این گزارش به شدت توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است. طبق اعلام رسمی او، مجموع درآمد حاصله از اپ استور اپل در حال حاضر به دو برابر میزان درآمد کسب شده از فروشگاه گوگل پلی رسیده است و این یک گام بسیار مهم برای گسترش مرزهای فروشگاه نرم افزاری این کمپانی کوپرتینویی خواهد بود.

به نظر می‌رسد که با وجود این که تعداد کاربران اندروید بسیار بالاتر از کاربران آی او اس در سراسر جهان است و تعداد زیادی اپلیکیشن و بازی در گوگل پلی وجود دارد، اما این کاربران آی او اس هستند که هزینه‌ی بیشتری برای خرید آیتم‌های مختلف صرف می‌کنند. گفتنی است که طبق ارقام درج شده در این گزارش مالی جدید، درآمد حاصله از اپ استور معادل یک دهم مجموع درآمدهای اپل بوده است و این رقم پیوسته در حال افزایش است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*