تقلب وان پلاس و میزو در تست های بنچمارک AnTuTu و Geekbench!

تقلب وان پلاس و میزو در تست های بنچمارک AnTuTu و Geekbench!

تست های بنچمارک گیک بنچ (Geekbench) و انتوتو (AnTuTu) به دو معیار مهم برای سنجش قدرت تلفن های همراه و تبلت های هوشمند تبدیل شده‌اند و کاربران برای این که قدرت سخت افزاری محصولات کمپانی های مختلف را با هم مقایسه کنند، از امتیاز آنها در این تست های پیشرفته و کامل بهره می‌برند. اما طبق گزارشی که دقایقی پیش منتشر شده است، شاید بهتر باشد که چندان هم به این تست های بنچمارک اعتماد نداشته باشد، زیرا باخبر شده‌ایم که دو کمپانی چینی وان پلاس (OnePlus) و میزو (Meizu) با تقلب و دستکاری نتایج، تلاش کرده‌اند که عملکرد بهتری را برای دیوایس های خود ثبت کنند!

این موضوع را متخصصان گیک بنچ و XDA به طور رسمی اعلام کرده‌اند و آنها باور دارند که این دو کمپانی با تغییر نتایج قصد دارند امتیازاتی غیر واقعی را برای محصولات خود به نمایش دربیاورند. در واقع این تقلب در دو گوشی وان پلاس 3 تی و میزو پرو 6 اتفاق افتاده است و این دو مدل به طور هوشمند می‌توانند زمانی که یک تست بنچمارک بر روی آنها اجرا می‌شود، اجرای تست را تشخیص داده و با تغییراتی مخصوص در عملکرد سخت افزاری، کاری کنند که نتایج و امتیازات بالاتری به دست بیاید!

تقلب وان پلاس و میزو در تست های بنچمارک AnTuTu و Geekbench!

البته این یک طرف ماجراست و در آن سوی دیگر، وان پلاس مدعی شده است که این قابلیت را به طور ویژه بر روی این مدل دارای اندروید نوقا قرار داده است تا کاربران هنگام اجرای بازی‌های گرافیکی پیشرفته و سنگین، بتوانند از عملکرد سریعتر پردازنده لذت ببرند. اما این اتفاق هنگام باز کردن اپلیکیشن‌های دو تست بنچمارک گیک بنج و انتوتو رخ می‌دهد و زمانی که گوشی تشخیص می‌دهد که این برنامه‌ها اجرا شده‌اند، سرعت پردازنده بسیار بالا می‌رود و امتیازات به مراتب بالاتری از حالت استاندارد به ثبت می‌رسد.

البته این اولین باری نیست که بحث تقلب در تست‌های بنچمارک به میان آمده است. در سال ۲۰۱۴ نیز سامسونگ که بر سر مسائل مربوط به حق اختراع و استفاده از پتنت‌ها با انویدیا درگیری‌های حقوقی فراوانی داشت، این کمپانی کره‌ای انویدیا را به دستکاری در نتایج پردازشگر Tegra K1 متهم کرده بود. گویا انویدیا با دستکاری نتایج این چیپست، کاری کرده بود که امتیازات آن بالاتر از چیپست اگزینوس ۵۴۳۳ سامسونگ شود که در آن زمان در برخی از مدل‌های گلکسی نوت ۴ به کار رفته بود؛ اچ تی سی نیز از متهمان در این زمینه است و مدتی گفته میشد که در نتایج بنچمارک گوشی‌های این برند تایوانی دستکاری‌هایی انجام می‌شود!

رتبه‌ی اول وان پلاس 3T حق این گوشی بوده است؟

تقلب وان پلاس و میزو در تست های بنچمارک AnTuTu و Geekbench!

یکی از نکات جذاب و البته ناراحت‌کننده‌ای که برای طرفداران این برند چینی پیش می‌آید، این است که آیا رتبه‌ی اول گوشی وان پلاس 3T در بنچمارک انتوتو در سال گذشته واقعی بوده است؟ در واقع این اسمارت فون سال میلادی گذشته با کسب امتیاز متوسط بالای ۱۶۳ هزار در این تست، توانست برترین گوشی اندرویدی شرکت‌کننده در انتوتو شود و حالا تردیدی جدی به وجود آمده است که آیا این جایگاه حق محصول این برند چینی بوده است؟ وان پلاس ۳ نیز سال گذشته با کسب امتیاز متوسط ۱۴۷ هزار، جزو برترین مدل‌های شرکت‌کننده در این تست بود که حالا صحت امتیاز این محصول نیز زیر سوال رفته است.

پس در حال حاضر می‌توانیم بگوییم که تا زمانی که وان پلاس اقدامی جدی برای برطرف کردن این تردیدها انجام ندهد و ثابت نکند که امتیازات کسب شده توسط محصولات این برند چینی واقعی بوده‌اند، تمام تست‌های آنها غیر واقعی محسوب می‌شوند و نمی‌توانیم به آنها اعتماد داشته باشیم. البته وان پلاس اعلام کرده است که در نسخه‌های بعدی رابط کاربری اختصاصی خود یعنی OxygenOS برای مدل‌های ۳ تی و ۳ تی پلاس، قابلیت افزایش سرعت پردازنده هنگام باز کردن اپلیکیشن‌های خاص را غیر فعال خواهد کرد و احتمالا در آن زمان می‌توانیم نمره‌ی واقعی محصولات هوشمند این کمپانی را بدانیم.

تقلب وان پلاس و میزو در تست های بنچمارک AnTuTu و Geekbench!

شما عزیزان گجت نیوزی می‌توانید قسمتی از بیانیه‌ی رسمی وان پلاس در این زمینه را مشاهده کنید:

به دلیل این که ما بتوانیم امکان استفاده‌ی بهتر و موثرتر از منابع سخت افزاری را برای کاربرانمان فراهم کنیم، به خصوص در آنهایی که نیاز به پردازش‌های گرافیکی سنگین‌تری دارند، ما مکانیزمی را در مدل‌های دارای اندروید نوقا خود قرار داده‌ایم که باعث می‌شوند فعالیت پردازنده بالا برود و سرعت پردازشی بالاتری در اختیار کاربر قرار بگیرد. این مکانیزم در نسخه‌های آینده‌ی OxygenOS برای وان پلاس ۳ تی و وان پلاس ۳ تی پلاس در اپلیکیشن‌های تست بنچمارک فعال نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آقا این گوشی رو من دارم تو اندروید۶ فوق العاده سری و کاربردی بود بتازگی ۷.۱.۱ کردم با گوشی حتی اس۷ ایج مقایسه کردم گوشی رو خورد چطور میگم تقلب؟!