رکورد فروش گوشی های آیفون

رکورد فروش گوشی های آیفون طی دوره تعطیلات شکسته شد

بعد از ظهر دیروز و پس از تعطیل شدن بازار سهام، شرکت اپل با انتشار گزارش مالی مربوط به دوره تعطیلات کریسمس از شکسته شدن رکورد فروش گوشی های آیفون خبر داد. بنابر گزارش منتشرشده، اهالی کوپرتینو در سه ماهه پایانی سال 2016 میلادی (از ابتدای ماه اکتبر تا پایان ماه دسامبر) موفق به فروش 78.3 میلیون دستگاه گوشی آیفون شدند.

بدون شک دلیل اصلی فروش بالای گوشی های این شرکت، عرضه محصولاتی قدرتمند همچون آیفون 7 و آیفون 7 پلاس همراه با ویژگی‌های مختلفی مثل مقاوم بودن در برابر آب، دوربین دوگانه برای نسخه پلاس و رنگ‌های متنوع است. شکسته شدن رکورد فروش گوشی های آیفون در حالی اتفاق می‌افتد که سازندگان برای سه دوره مالی متوالی شاهد کاهش فروش گوشی‌های موبایل خود بودند. همچنین پیش‌بینی می‌شد که اپل موفق به فروش حداکثر 77.4 میلیون گوشی آیفون شود؛ اما نتیجه چیز دیگری بود و با رشد 4.7 درصدی فروش نسبت به همین زمان در سال گذشته، رکورد 74.8 میلیون دستگاه شکسته شد.

همچنین به‌ لطف عرضه گوشی گران‌قیمت آیفون 7 پلاس، میانگین رقم فروش محصولات شرکت اپل در این دوره مالی از 691 میلیون دلار به 694.57 میلیون دلار رسید. این در حالی‌ست که وال استریت پیش‌بینی کرده بود که رقم مربوط به فروش محصولات به 688 میلیون دلار کاهش پیدا می‌کند. به‌علاوه آیفون 7 پلاس با اندازه نسبتا بزرگ خود و برخلاف تصور کارشناسان، سهم بیشتری از آیفون‌های فروخته‌ شده در این دوره مالی را داشت.

اما برای دوره مالی بعدی، اپل فروش 51.5 تا 53.5 دستگاه گوشی آیفون را پیش‌بینی کرده است. اگرچه چنین رقمی بالا نیست، ولی ارزش سهام این شرکت بعد از پایان یافتن بازار معاملاتی، با افزایش 2.6 درصدی از 121.35 دلار به 124.48 دلار رسید.

کاهش فروش آیپد همراه با شکسته شدن رکورد فروش گوشی های آیفون

همراه با شکسته شدن رکورد فروش گوشی های آیفون ، اهالی کوپرتینو از کاهش فروش تبلت‌های آیپد خبر دادند. بنابر گزارش رسمی، طی دوره تعطیلات تنها 13 میلیون تبلت به فروش رسیده که نسبت به همین زمان در سال گذشته و فروش 16.3 میلیون تبلت، بسیار پایین است. همچنین فروش کلی محصولات این شرکت در کشور چین کاهش قابل توجهی داشته است. خوشبختانه اپل در حوزه ساعت‌های هوشمند عملکرد خوبی داشته و هنوز هم محصولات زیادی را در این زمینه روانه بازار می‌کند.

با این‌حال، درآمد اپل به ازای هر سهم با افزایش 2 درصدی، از 3.22 دلار به 3.36 دلار رسیده که خبر خوبی برای مدیران است. به‌علاوه درآمد اهالی کوپرتینو در این دوره، 78.4 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته، 3 درصد افزایش داشته است. هرچند، در این مورد باز هم کارشناسان وال استریت اشتباه کرده و درآمد 77.4 میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بودند. در حال حاضر مجموع پول نقد شرکت اپل، 246.09 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

همراه با انتشار این گزارش، مدیر ارشد اجرایی اپل، تیم کوک نیز با ابراز خرسندی از محصولات این شرکت اعلام کرد:

ما هم از نتایج مالی مربوط به این دوره و کسب بیشترین درآمدی که تاکنون داشته‌ایم، هیجان‌زده هستیم. فروش گوشی‌های آیفون بیشتر از هر زمان دیگری بوده و حتی درآمد ما در حوزه‌های دیگر مثل مک بوک‌ها و ساعت هوشمند نیز افزایش پیدا کرده است. به‌علاوه در بخش سرویس‌ها، به لطف کنترل فعالیت کاربران در اپ استور، شاهد افزایش قابل توجه درآمد بوده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*