80 شاهین شاهزاده سعودی

شاهزاده سعودی برای 80 شاهین خود بلیط هواپیما تهیه کرد!

پروازهای هوایی و چندین ساعت نشستن روی صندلی به اندازه کافی سخت هستند، اما شاید با دیدن عکس مربوط به 80 شاهین شاهزاده سعودی ، خوشحال باشید که قرار نیست مدتی طولانی در کنار پرنده‌ها باشید. هرچند، چنین چیزی آنقدرها هم که تصور می‌کنید عجیب نیست.

روز گذشته بود که یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit تصویری از 80 شاهین شاهزاده سعودی در یک هواپیما را منتشر کرد که در زمانی کوتاه، سراسر فضای مجازی را فرا گرفته است. به‌ گفته‌ی منتشرکننده این پست، پرنده‌هایی که در تصویر دیده می‌شود قوش (Hawk) هستند، در حالی‌ که آنها شباهت بیشتری به شاهین (Falcon) دارند.

جالب است بدانید که انتقال پرنده‌ها در خاورمیانه کار عجیبی نبوده و هزاران سال است که بسیاری از افراد آنها را برای شکار کردن تمرین می‌دهند. به‌علاوه چنین کاری هنوز هم به عنوان یکی از سرگرمی‌های محبوب در امارات متحده عربی دنبال می‌شود. از طرفی، شاهین به عنوان پرنده ملی این کشور شناخته می‌شود و چنین تدابیری برای برطرف کردن نیازهای پرنده‌ها و صاحبان آنها هنگام پروازهای خارجی دور از انتظار نیست.

یکی دیگر از کاربران ردیت با اشاره به مجله اینترنتی “Atlas Obscura” و بند مربوط به این پرنده‌ها می‌گوید در امارات، شاهین‌ها می‌توانند برای خود پاسپورت داشته باشند. همچنین به کمک این پاسپورت، امکان سفر به کشورهای کویت، بحرین، عمان، قطر، پاکستان، عربستان سعودی، مراکش و سوریه وجود خواهد داشت. با توجه به قوانین وضع‌شده توسط وزارت تغییرات آب و هوا و محیط زیست امارات نیز این پاسپورت‌ها 3 سال اعتبار دارند.

تمامی این 80 شاهین شاهزاده سعودی در جایگاهی مخصوص‌ قرار گرفته‌اند

بنابر مصاحبه یکی از نمایندگان شرکت هواپیمایی Flydubai با فرانک کین (Frank Kane)، گزارشگر وب‌سایت خبری اماراتی The Natonal، هر کدام از شاهین‌ها جایگاه مخصوص خود را داشته و برای جلوگیری از هر تصادفی روی پارچه‌ قرار می‌گیرند. به‌گفته کین، پیش‌تر در آوریل سال 2015 نیز کابین کلاس تجاری شرکت فلای دبی برای شاهین‌ها رزرو شده بود که سابقه چنین کاری را نشان می‌دهد.

شرکت Qatar Airways اجازه آوردن 6 شاهین در کابین کلاس تجاری را به مسافران داده و هواپیمایی اتحاد (Etihad Airways) هم مشکلی با آوردن پرنده‌ها به داخل هواپیما ندارد. با توجه به اطلاعات مندرج در وب‌سایت هواپیمایی اتحاد، مسافران در صورت همراه داشتن مدارک و کالسکه مخصوص می‌توانند شاهین‌ها را به کابین کلاس تجاری بیاورند. به‌‌علاوه حمل آنها در بخش بار نیز امکان‌پذیر است. به‌گفته سخنگوی این شرکت و با توجه به لباس خدمه و محیط داخلی، بعید است که این عکس مربوط به پروازهای هواپیمایی اتحاد باشد.

به هر صورت حمل شاهین آنقدرها هم که تصور می‌کنید سخت و عجیب نیست و البته، این موضوع ارتباط بسیاری با مقصد شما دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. إنَّ الْمُبَذِّرینَ کانوٓ إخْوانَ الشَّیاطینِۖ وَ کانَ الشَّیْطانُ لِرَبِّهۦ کَفورٗا ٢٧ سورَهُ 17 الْإسْرآءِ

  2. خدایا ببین پول بیزبون دست کی افتاده!!!!

  3. خر که شاخ و دم نداره