آغاز کمپین بحران ۴ میلیون دلاری گوگل در واکنش به سیاست ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا

آغاز کمپین بحران ۴ میلیون دلاری گوگل در واکنش به سیاست ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا

گوگل از ساعاتی پیش یک کمپین بحران جدید را برای جمع آوری سرمایه‌ و کمک به آسیب‌دیدگان قانون ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ آغاز کرده است. به گزارش خبرگزاری USA Today، گوگل در این کمپین قصد دارد با جمع آوری ۴ میلیون دلار که ۲ میلیون دلار از طریق خود گوگل و ۲ میلیون دلار از سوی کارمندان این کمپانی تامین خواهد شد، به آن دسته از افرادی که زندگی و روند کاری آنها تحت تاثیر این قانون قرار گرفته است، کمک نماید.

تمام عواید جمع‌آوری شده از طریق این کمپین که بزرگترین کمپین بحران تشکیل شده تا به حال توسط گوگل محسوب می‌شود، به چهار سازمان اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا (ACLU)، مرکز ارائه‌ی خدمات حقوقی مهاجران آمریکا، کمیته نجات بین‌الملل و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) که در زمینه‌ی محافظت از حقوق مهاجران تلاش و فعالیت می‌کنند، اهدا خواهد شد.

برگزاری این کمپین ابتدای توسط ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیر عامل گوگل، اعلام شد و سپس توسط یکی از سخنگویان رسمی این کمپانی در گفت و گو با USA Today به تایید رسید. آقای پیچای چند روز پیش نیز در پیامی که به تمام کارمندان گوگل ارسال شده بود، از اجرای این قانون ظالمانه ابراز ناراحتی کرده بود و این موضوع که آنها باید همکاران مهاجر خود را در چنین وضعیتی مشاهده کنند را «دردناک» خوانده بود؛ طبق اعلام رسمی پیچای، این قانون ضد مهاجرتی حداقل ۱۸۷ نفر از کارمندان گوگل که از اتباع مهاجر این هفت کشور مسلمان محسوب می‌شوند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیران گوگل نیز از خانواده‌های مهاجر آمده‌اند!

آغاز کمپین بحران ۴ میلیون دلاری گوگل در واکنش به سیاست ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل

سرگی برین (Sergey Brin) که از موسسان گوگل محسوب می‌شود نیز چند روز پیش در تظاهرات داخل فرودگاه سان فرانسیسکو به معترضان پیوست و دلیل انجام این موضوع را بر مبنای باورهای شخصی خود و نه به عنوان مدیر یک کمپانی عظیم دنیای تکنولوژی، نامید؛ نکته‌ی جالب اینجاست که خانواده‌ی آقای برین برای در امان ماندن از دستگیری و شکنجه، در سال ۱۹۷۹ از اتحادیه‌ی جماهیر شوروی به سمت آمریکا فرار کرده بودند و ساندار پیچای نیز یک مهاجر هندی محسوب می‌شود!

تا به حال مدیران زیادی از دنیای تکنولوژی و سیلیکون ولی درباره‌ی این قانون ضد مهاجرتی دونالد ترامپ به اظهار نظر و مخالفت پرداخته‌اند و در حالی که مارک زاکربرگ این اقدام را «نگران‌کننده» نامیده است، افرادی نظیر ردی هستینگز (Reed Hastings)، بنیانگذار و مدیر نت فلیکس، محافظه‌کاری را کنار گذاشته و این اقدام ترامپ را «در تضاد با روحیات آمریکایی و دردناک» خوانده است.

همه به دنبال کمک به مهاجران آسیب دیده هستند

آغاز کمپین بحران ۴ میلیون دلاری گوگل در واکنش به سیاست ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا

البته علاوه بر این اعلام مخالفت، کمپانی‌های مختلف به دنبال ایجاد تسهیلاتی برای کارمندان مهاجر خود و دیگر خانواده‌هایی که زندگیشان تحت تاثیر این قانون قرار می‌گیرد نیز هستند و به طور مثال کمپانی Lyft با اهدای یک میلیون دلار تسهیلات به اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا و Airbnb با میزبانی و فراهم کردن محل سکونت رایگان از مهاجران و آنهایی که حق ورود به خاک آمریکا را ندارند، قصد دارند کمی از فشار آنها در این دوره‌ی سخت کم کنند؛ وایبر نیز به تازگی اعلام کرده است که کاربران این شبکه‌ی اجتماعی در هفت کشور مسلمان تحریم شده قادر خواهند بود به طور رایگان با اعضای خانواده‌ی خود در آمریکا تماس برقرار کنند و این موضوع به طور معکوس (از آمریکا به آن هفت کشور) نیز قابل انجام خواهد بود.

گوگل در متنی که برای USA Today ارسال شده است، به این ترتیب نگرانی‌های خود از این سیاست غیر بشردوستانه را ابراز کرده است:

 ما درباره‌ی تاثیر اجرای این دستور نگران هستیم و هرگونه درخواستی که باعث اعمال فشار و محدودیت بر روی اعضای گوگل و خانواده‌های آنها شود، ممکن است که باعث ایجاد مانع برای آوردن استعدادهای برتر به داخل ایالات متحده‌ی آمریکا شود. ما همچنان به اعلام دیدگاه خود در رابطه با این مشکل و رایزنی با رهبران داخل واشنگتن و هر نقطه‌ی دیگری از جهان ادامه خواهیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*