تلفن هوشمند E-ink با صفحه نمایش دو طرفه

در نمایشگاه امسال تکنولوژهای زیادی معرفی شدند و شاید یکی از این تکنولوژی ها بسیار مورد توجه علاقه مندان به خواندن کتابهای الکترونیکی قرار گیرد ، E-ink طرح مفهومی جدیدی را معرفی کرده که گوشی هوشمند شما را مجهز به دو نمایشگر می‌نماید. نمایشگر معمول گوشی‌های هوشمند و در پشت آن نمایشگر از نوع جوهر الکترونیک ، در ادامه با ما همراه باشید .

شاید این قضیه برای شما هم جالب باشد با یک گوشی هم تلفن همراه داشته باشید و هم یک صفحه برای خواندن کتابهای الکترونیکی بدون اینکه چشم شما اذیت شود .
برخی از خبرنگاران در  نمایشگاه IFA شاهد رونمایی از نمونه  اولیه اولین تلفن هوشمند بودند که در یک سمت دارای صفحه نمایش LCD و در سمت دیگرش E-ink یا همان جوهر الکترونیک که تکنولوژی مورد استفاده در کتابخوان ها می باشد .
حتما می‌پرسید چرا دو نمایشگر؟ دلیلش آن است که نمایشگرهای جوهر الکترونیک (که می‌توان آنها را در کتابخوان‌های کیندل یا نوک مشاهده کرد) مصرف انرژی بسیار کمی دارند و در عین حال بسیار باریک هستند. این نوع نمایشگرها ایده‌آل‌ترین نمایشگر برای مطالعه روی گوشی هستند، اما سرعت رفرش‌ریت و رنگی نبودن آنها بزرگترین مشکلشان محسوب می‌شود.
طرح جدید معرفی شده این امکان را به شما می‌دهد تا هنگام مطالعه روی گوشی هم باتری بسیار کمتری مصرف کنید و هم چشمانتان را از شر آسیب‌های ناشی از تماشای نمایشگرهای معمول خلاص کنید.

کتابخوان‌های الکترونیک در حالت قفل صفحه به جای خاموش شدن نمایشگر، جلد کتابی که در حال مطالعه آن هستید یا تصویر دلخواه شما را نمایش می‌دهند. نمایش صفحه ثابت در این نوع نمایشگرها مصرفی نزدیک به صفر دارد. بنابراین می‌توان تصور نمود که از طریق این طرح بتوان پشت گوشی را به طرح‌های زیبا و متنوع و یا محتوای دلخواه تغییر داد تا ظاهری متفاوت داشته باشد.
E-ink اطلاعاتی راجع به علاقه‌مندی شرکت‌های سخت‌افزاری به این نمونه ارائه نکرد، اما تایید نمود که حداقل یک کمپانی در حال کار روی این طرح می‌باشد.


منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*