سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت اول)

صفحه بعد ——–صفحه سوم ——– صفحه قبل

1946 | Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport | 171 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخمحصول بلافاصله عرضه شده بعد از اتمام جنگ جهانی دوم با نام آلفا رومئو 6 سی 2500 سوپراسپورت (Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport)، یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ لقب گرفت، چرا که بعد از آغاز مجدد تولید اتومبیل توسط کمپانی‌های خودروساز بعد از جنگ جهانی دوم، برای مدت‌ها در مسابقات مختلف مقام اول را به خود اختصاص می‌داد. خط تولید این محصول به طور رسمی از سال 1938 راه افتاده بود و آلفا رومئو 6 سی 2500 سوپراسپورت طی دهه‌ پیش از آغاز جنگ جهانی دوم، در مسابقه‌های شهری و جاده‌ای زیادی موفق به کسب پیروزی شد. این خودرو روز به روز پیشرفت کرد تا اینکه موفقیت خود را بعد از جنگ جهانی دوم نیز مجددا تکرار کند.

تا پیش از سال 1946 ادعا می‌شد که آلفا رومئو 6 سی 2500 سوپراسپورت قادر است تا با سرعت 106 مایل بر ساعت (171 کیلومتر بر ساعت) به لطف توان 110 اسب بخاری موتور خود حرکت کند. در نظر داشته باشید این نرخ تنها یک میانگین برای آلفا رومئو 6 سی 2500 سوپراسپورت به شمار می‌رفت، چرا که تنوع در بدنه، استایل و در نهایت وزن مدل‌های مختلف این اتومبیل سبب می‌شد تا هر یک، سرعت‌های متفاوتی بین 104 تا 110 مایل بر ساعت داشته باشند. هزینه گزاف خرید این خودرو به این معنی بود که تعداد خریداران آن کم و تنها افراد ثروتمند جامعه بودند، چنان که خانواده‌های سلطنتی همچون پادشان فروک (Farouk – پادشاه مصر در آن زمان)، علی خان (Alì Khan – فرزند سلطان محمد) و شاهزاده رنیر موناکو ( Prince Rainier of Monaco) در لیست صاحبان یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ یعنی آلفا رومئو 6 سی 2500 سوپراسپورت دیده می‌شوند.

تعدادی از سوپراستارهای آن زمان همچون ریتا هیورث (Rita Hayworth) و تایرون پاور (Tyrone Power) نیز جزو صاحبان این خودروی بسیار لوکس بودند که نشان‌دهنده قیمت بسیار بالای آن است. بد نیست بدانید تمامی خودروهای تصویر بالا، مدتی قبل در یک مزایده به فروش رسیدند. آلفا رومئو 6 سی 2500 سوپراسپورت به عنوان یکی از 6 سیلندره‌های قدیمی و ابتدایی همواره در یاد طرفداران دنیای اتومبیل خواهد ماند. بد نیست بدانید دیگر نسخه‌های این خودرو (به جز Super Sport) همانند توریسمو (Turismo)، اسپورت (Sport) و اس‌اس کرسا (SS Corsa) به ترتیب برابر 87، 95 و 125 اسب بخار توان داشتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*