سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت اول)

——–صفحه پنجم ——– صفحه قبل

1948 | Talbot Lago T26 Grand Sport | 200 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخدر مسابقاتی که بلافاصله بعد از جنگ جهانی دومی برگزار شدند، خودروهای به مراتب سریع‌‌تر از هیلی نیز وجود داشتند، اما تست سرعت رسمی از آن‌ها گرفته نشده و حداکثر سرعتی برایشان معین نشده بود. از جمله این اتومبیل‌های جاده توانمند می‌توان به آلفا رومئو 6 سی 2500 سوپر اسپورت (Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport)، دلج 6 اس – 3 ال (Delage D6S-3L)، دلهه 135 سی‌ اس (Delahaye 135CS) و مخصوصا تالبوت لگو تی 26 گرند اسپورت (Talbot Lago T26 Grand Sport) اشاره کرد. تمامی این خودروها مقام‌های خوبی را در مسابقات 24 ساعته ال‌ ای منس (Le Mans)، که مجددا از سال 1949 برگزار می‌شد، کسب کردند.

ادعا می‌شد مدل چهار درب اتومبیل تالبوت لگو تی 26 گرند اسپورت، این قابلیت را دارد تا با حداکثر سرعت 105 مایل بر ساعت (169 کلیومتر بر ساعت) حرکت کند، در حالی که این عدد برای گرند اسپورت بالای 124 مایل بر ساعت (200 کلیومتر بر ساعت) گفته شده بود. یک خودروی سقف باز بر پایه T26 (تصویر بالا) دو جایزه مهم مسابقات Grands Prix را در سال 1949 از آن خود کرد و در ادامه این موفقیت توانست در سال بعد نیز رده اول مسابقات 24 ساعته ال ای منس را به خود اختصاص دهد. این خودرو به هیچ عنوان دست بردار نبود، چرا که توانست در سال 1951 رده دوم مهمترین مسابقه اتومبیلرانی دنیا را کسب کند.

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخموتور نخستین نسخه‌های جدید مخصوص جاده تالبوت لگو، دارای 4483 سی‌‌سی ظرفیت و 6 سیلندر بود که از قرار معلوم 240 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد، در حالی که نسخه دوپلاگین آن از سال 1950 به بعد، به طور رسمی با 260 اسب بخار توان و دارای سالن (تصویر بالا) به بیرون عرضه می‌شد. گفتنی است سال‌های افتخارآمیز این کمپانی بدون شک به پیش از جنگ جهانی برمی‌گردد، وقتی توانست نخستین اتومبیل‌های گران‌ قیمت مسابقه‌ای و مخصوص جاده خود را با عملکردی خیره‌کننده معرفی کند.

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخهمانند همیشه، این خودروی جاده و مسابقه‌ای به تغییر ظاهر خود ادامه داد و در هر سری مسابقه، با شکلی متفاوت ظاهر می‌شد. اتومبیل تالبوت لگو تی 26 گرند اسپورت کبرولت (Talbot-Lago T26 Grand Sport Cabriolet) در تصویر بالا، نشان دهنده تغییر ظاهر خودرو بعد از کسب جایزه Grand prix و همچنین چندین جایزه دیگر است. در سال گذشته میلادی این خودرو به حراج گذاشته شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*