سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت اول)

صفحه بعد ——–صفحه چهارم ——– صفحه قبل

1947 | Healey Elliott | 178 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخدر بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ ، تنها نام دو اتومبیل دو مرتبه تکرار شده که یکی از آن‌ها نخستین محصول معرفی شده (هیلی الیت) و دیگری، آخرین محصول معرفی شده یعنی هنسی ونم است. در ادامه این انتقاد که سوخت مورد استفاده عموم مردم در بریتانیا (انگلیس) نسبت به سوخت در دسترس مردم ایتالیا (نخستین تست سرعت هیلی الیت در شهر میلان ایتالیا صورت گرفت) بسیار نامرغوب و بی‌کیفیت است، دانلد هیلی اتومبیل هیلی الیت را به یک بزرگراه بسته برد و این بار تصمیم گرفت تا با استفاده از سوخت عمومی مورد استفاده عموم مردم، یک اجرای دیگر داشته باشد. در کمال تعجب، نتیجه‌ای متفاوت به دست آمد، اما این تفاوت برخلاف عقیده عموم مردم در جهت مثبت بود.

در این مرتبه، هیلی الیت به عنوان یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ سرعتی بالغ بر 110 مایل بر ساعت (178 کیلومتر بر ساعت) را طی مسیر نیم کیلومتر ثبت کرد. دانلد هیلی نه تنها با این کار، بلکه با تلاش‌های بعدی خود در تولید اتومبیل‌های آستین هیلی (Austin Healey) و جنسن هیلی (Jensen Healey)، نقش برجسته‌ای را در صنعت خودروسازی ایفا کرد.

هر دو تصویر ثبت شده از هیلی الیت (تصویر اولین و دومین تست) متعلق به اتومبیلی هستند که این رکوردها را به ثبت رسانده و در اکتبر سال 2013 میلادی در یک حراجی به فروش رسید. جالب است بدانید در این حراجی، یکی از افسانه‌ای‌ترین و سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ تنها 33 هزار دلار قیمت‌گذاری شده بود، در حالی که ساده‌ترین خودروهای تولیدشده درست در زمان بعد از جنگ جهانی دوم، قیمتی حداقل دو برابر این مقدار دارند. همچنین بیشتر خودروهای لیست شده به عنوان سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ ، اکنون بیش از یک میلیون دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. مشخص نیست چرا باید چنین اتومبیل با ارزشی با این مبلغ پایین به فروش گذاشته شده و یکی از بهترین سوپر اسپورت‌های قدیمی، تبدیل به ارزان‌ترین آن‌ها بشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*