سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت اول)

در هر برهه‌ای از تاریخ، تنها یک خودرو به عنوان سریع‌ترین در زمان خود شناخته می‌شود و اگرچه در زمانی مثل امروز، سوپر اسپورت‌های وحشی زیادی در بازار وجود دارند، اما تنها یک مدل در بالای بالا می‌ایستد؛ همیشه یک بهترین در میان بهترین‌ها وجود دارد و دنیای خودروها نیز از این قاعده مستثنی نیست. در صنعت اتومبیلرانی، افزایش حجم موتور محصول، کاهش وزن بدنه، طراحی آیرودینامیکی، دست‌کاری جعبه دنده، تعویض نوع سوخت مورد نیاز، تغییر شکل لاستیک‌ها و همه و همه دیگر تغییرات ریز و درشت صورت گرفته تنها یک هدف دارند که در افزایش سرعت خلاصه می‌شود. سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ برای برآوردن کردن جنون سرعت بشر ساخته شده‌اند

جنون سرعت از ابتدای تاریخ همراه انسان بوده و بشر همیشه برای دست‌یافتن به سرعت حرکت بیشتر و بیشتر تلاش کرده است. این تلاش از زمانی که در اوایل دهه 1900، نخستین آزمایش‌ها برای ثبت سرعت خودرو صورت گرفت، شکل جدید و رقابتی‌تری به خود گرفته است. حقیقت این است که هیچ چیزی در دنیای خودرو همانند حداکثر سرعت، مورد بحث نیست، از همین رو در ادامه به بررسی سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ طی هفت دهه گذشته، از سال 1946 تاکنون خواهیم پرداخت.

با سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ آشنا شوید

در مقاله سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ که به بررسی و معرفی سی و یک خودرو می‌پردازد، پایان جنگ جهانی در سال 1945 به عنوان یک نقطه عطف و آغازین در تاریخ در نظر گرفته شده است، چرا که اطلاعات قابل اطمینان زیادی از قبل جنگ جهانی دوم در دسترس نیست تا بلکه به این طریق بتوان اظهارات قطعی در مورد عملکرد خودروهای تولیدشده در آن زمان داشت. در مطالب آینده، 50 سال ابتدایی صنعت اتومبیل‌سازی از سال 1894 تا زمان رسیدن به جنگ جهانی دوم را بررسی خواهیم کرد، اما اکنون هم به دلیل محدودیت‌های تاریخی و اطلاعاتی ذکر شده در بالا و هم به خاطر محدودیت‌های خودروهای آن زمان، خبری از محصولات پیش از جنگ جهانی دوم در بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ نیست. در حالت کلی بعید به نظر می‌رسد که بهترین خودروهای ساخته شده پیش از جنگ جهانی دوم، از نخستین اتومبیل ذکر شده در این مطلب بهتر عمل کرده باشند.

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ 70 سال اخیر بهترین زمان برای پوشش‌دهی سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ است، چرا که اسناد رسمی زیادی در دسترس بوده و از طرفی اتومبیل‌های تولیدشده استحقاق بررسی از این لحاظ را دارند. بعد از جنگ جهانی دوم با پیشرفت علم مخصوصا علوم کامپیوتر، ذخیره‌سازی اطلاعات به شیوه‌ای مطمئن و ساده فراهم شد و دقیقا همین موضوع سبب می‌شود تا امروز در سال 2017 بتوانیم به راحتی لیستی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ داشته باشیم.

این خودروها بر اساس منابع موجود به ثبت رسمی رسیده‌اند، هر چند بعید نیست که در سال‌های پیش از 1980 باز هم محصولات توانمندی وجود داشته باشند که نام آن‌ها در دفتر تاریخ گم شده است. به هر حال سی و یک خودرویی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، به عنوان سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ شناخته می‌شوند. این لیست بر اساس سرعت خودرو و همچنین سال تولید مرتب شده، اما می‌توان مطمئن بود که هیچ مورد مهمی از قلم نیفتاده است.

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخنخستین تست سرعت موفق بعد از جنگ جهانی دوم، به خودروی دو درب هیلی الیت (Healey Elliott) در سال 1946 تعلق دارد. هیلی الیت با دست یافتن به سرعت 169 کیلومتر بر ساعت، تبدیل به نخستین اتومبیل تاریخ شد که توانست در حد و اندازه ثبت یک رکورد ظاهر شود، چرا که از زمان عرضه نخستین اتومبیل‌ها در سال 1894، حرکت با سرعت بیش از 20 کیلومتر بر ساعت از آن‌ها توقع نمی‌رفت.

مطلب سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ در شش قسمت و شامل سی و یک اتومبیل، تهیه شده است و در بازه‌های زمانی کوتاه یک به یک منتشر خواهند شد. قسمت اول آن دارای پنج صفحه بوده و هر صفحه از طریق فهرست زیر و یا شماره صفحات انتهای متن قابل دسترسی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*