شکستن صفحه نمایش آیفون

بعد از شکستن صفحه نمایش آیفون چه باید کرد؟

گوشی‌ های امروزی به صورت تمام لمسی طراحی می‌شوند و به همین دلیل شاهدیم که تمامی قسمت جلویی گوشی را یک صفحه نمایش باکیفیت و البته بسیار ظریف و نازک پوشانده است. هر چقدر اندازه صفحه نمایش و همچنین تکنولوژی به کار رفته در آن اعم از نوع پنل و یا رزولوشن افزایش می‌یابد، قیمت کل گوشی و همچنین هزینه تعمیرات احتمالی این صحفه نمایش نیز بیشتر می‌شود. آیفون را باید یکی از گوشی های هوشمند لمسی دانست که کاربران، آن را با قیمت‌های گزافی تهیه می‌کنند. با توجه به استفاده صدها میلیون کاربر در سراسر جهان از این گوشی، شکستگی و یا ترک‌برداشتن صفحه نمایش آن به یک امر متداول تبدیل شده و بسیاری از کاربران را درگیر کرده است. اما در زمان شکستن صفحه نمایش آیفون (iPhone) چه راهکارهایی پیش روی ما قرار دارند؟

اگرچه اپل (Apple) به عنوان یک شرکت مشتری مدار، گزینه‌هایی را برای کاربران بعد از شکستن صفحه نمایش آیفون فراهم کرده، اما انجام این کار حتی در کشورهای دارای نمایندگی رسمی و شامل چندین فروشگاه اپل، راحت و ارزان نیست. در نظر داشته باشید اغلب گارانتی‌ها برای تعمیر رایگان دستگاه، تنها ایرادات کارخانه‌ای را قبول می‌کنند، ایراداتی که شکستن صفحه نمایش آیفون و یا دیگر اتفاقات رخ‌داده به دست خود کاربر جزو آن‌ها نیست. با این وجود، بعد از شکستن صفحه نمایش آیفون چه باید کرد؟

با شکستن صفحه نمایش آیفون کنار آمده و با آن زندگی کنید!

شکستن صفحه نمایش آیفونشاید شما نیز با دسته‌ای از کاربران آشنا و یا غریبه مواجه شده باشید که حتی از یک گوشی لمسی با صفحه نمایش تکه تکه شده استفاده کرده و به عدم زیبایی و یا زبری آن توجهی نمی‌کنند. ممکن است کاربری بعد از شکستن صفحه نمایش آیفون خود، به دلیل خارج بودن آن از پشتیبانی و یا تصمیم اخیر خود برای خرید یک گوشی دیگر اعم از یک مدل آیفون جدیدتر، از تعمیر آن منصرف شده و با همین وضعیت به کار با گوشی ادامه دهد. البته، هر کاربری در ادامه شکستن صفحه نمایش آیفون خود حق انتخابی مبنی بر سر کردن با گوشی ندارد، چرا که ممکن است صفحه نمایش دستگاه تکه تکه شده و یا دستگاه به طور کلی بر اثر شدت ضربه خاموش شده باشد. در این شرایط، هیچ حق انتخابی به جز تعمیر دستگاه وجود ندارد.

در بیشتر شرایط، شکستن صفحه نمایش آیفون جزیی بوده و تنها به قرارگیری چند خراش عمیق و یا سطحی بر روی گوشی، بدون تاثیرگذاشتن بر روی کارکرد کلی صفحه نمایش ختم می‌شود. در نظر داشته باشید شرایط نگهداری از گوشی بعد از شکستن صفحه نمایش آیفون کاملا متفاوت می‌شود و کاربر می‌بایست خیلی بیشتر از قبل از آن مراقبت کند، چرا که هر لحظه ممکن است به شدت و عمق خراش یا ترک موجود افزوده شود. صفحه نمایش آسیب دیده بسیار ضعیف است، پس بعید نیست تا هر ضربه کوچکی آن را کاملا از کار بیندازد.

شاید پیش از این می‌بایست برای پیشگیری از شکستن صفحه نمایش آیفون خود یک محافظ صفحه خوب بر روی آن قرار می‌دادید، اما حالا که کار از کار گذشته، بهتر است تا برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن وضعیت، این کار را انجام دهید. محافظ صفحه نمایش آیفون، قسمت‌های ترک برداشته را در کنار یکدیگر محکم نگه می‌دارد و از عمیق‌تر شدن خراش‌های موجود جلوگیری می‌کند. مخصوصا در زمان ترک‌برداشتن صفحه، استفاده از یک محافظه صفحه بهترین راهکار پیش رو برای جلوگیری از هزینه‌های بیشتر است. شدیدا توصیه می‌شود تا به جای محافظ‌های پلاستیکی عادی، از محافظ‌های صفحه ضخیم و فشرده که در بازار با نام گلس شناخته می‌شوند استفاده کنید.

به یکی از مراکز رسمی اپل مراجعه کنید

شکستن صفحه نمایش آیفونممکن است در محل زندگی برخی از کاربران، نمایندگی‌های رسمی اپل وجود داشته باشند. کاربرانی که بعد از شکستن صفحه نمایش آیفون خود به هیچ عنوان نمی‌توانند با آن کار کنند، بهتر است تا از رسمی‌ترین نهاد پشتیبانی موجود، برای تعمیر دستگاه خود استفاده کنند. خوشبختانه اپل گزینه‌های خوبی را در دسترس کاربران قرار داده است که هم دستگاه‌های دارای گارانتی و هم دستگاه‌های بدون گارانتی (با هزینه بیشتر) را پشتیبانی می‌کند. به عنوان نمونه، در تصویر زیر شاهد هزینه تعمیر دستگاه بعد از شکستن صفحه نمایش آیفون و خرابی آن هستیم. قیمت‌های ستون سمت راست (به دلار) برای دستگاه‌های بدون گارانتی و قیمت‌های ستون سمت چپ برای دستگاه‌های حاوی گارانتی هستند.

شکستن صفحه نمایش آیفوننه تنها در زمان استفاده از گوشی های آیفون، بلکه همواره توصیه می‌شود تا برای گرفتن بهترین سرویس‌دهی، از ریز جزئیات گارانتی مربوط به دستگاه خود مطلع باشید. در حالت قانونی، هر آیفون به همراه یک سال گارانتی شرکت ارائه می‌شود، اما در اغلب مواقع شکستن صفحه نمایش آیفون یک حادثه از سوی کاربر تلقی شده و به دلیل نبود مشکل کارخانه‌ای، شامل گارانتی نمی‌شود. اپل بعد از شکستن صفحه نمایش آیفون یک کاربر، برای تشخیص عمدی‌بودن و یا کارخانه‌ای‌بودن مشکل، آزمایشاتی بر روی آن انجام می‌دهد.

گارانتی اپل با عنوان +AppleCare ، برای گوشی های آیفون 7 (iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) و همچنین آیفون 6 اس (iPhone 6S) و آیفون 6 اس پلاس (iPhone 6S Plus)، حدود 130 دلار برای کاربر هزینه برمی‌دارد. در این گارانتی، پشتیبانی از دو خرابی عمدی و اتفاقی از سوی کاربر پشتیبانی می‌شوند. به این ترتیب کاربر می‌تواند بعد از شکستن صفحه نمایش آیفون خود، بدون نیاز به توضیح نحوه اتفاق، گوشی را به ازای پرداخت مبلغ 30 دلار تعمیر کند. گارانتی مدل‌های پایین‌تر اپل، هزینه کمتری را طلب می‌کنند. به عنوان نمونه آیفون اس ای (iPhone SE) را می‌توان با پرداخت 100 دلار، تحت پشتیبانی نمایندگی‌های رسمی اپل درآورد.

برای استفاده از خدمات رسمی اپل می‌توان با نمایندگی‌های این شرکت نیز تماس برقرار کرد. آن‌ها برای شما یک جعبه ارسال کرده و درخواست می‌کنند تا گوشی خود را بعد از قرار دادن در درون آن، مجددا از طریق پست برایشان ارسال کنید. راهکار سریع‌تر این است که نزدیکترین نمایندگی اپل به خود را پیدا کرده و بعد از مطرح کردن موضوع، رفع مشکل را به آن‌ها بسپارید. بهتر است تا به عدم وجود ایراد در قسمتی دیگر از گوشی نیز اشاره کنید. آخرین توصیه ما این است که پیش از سپردن گوشی خود به دست تعمیرکاران مجاز و رسمی، حتما از گوشی آیفون خود به وسیله آیتونز بک آپ تهیه کنید.

خودتان برای برطرف‌کردن مشکل تلاش کنید

شکستن صفحه نمایش آیفونبه لطف گسترش اینترنت و مخصوصا وب، امروز هر کاربر برای یادگیری هر موضوعی، تنها کافی است تا اراده کند، چرا که بی‌شمار فایل متنی و همچنین ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی مختلف یافت می‌شوند. در شبکه اجتماعی یوتیوب (Youtube) و دیگر رسانه‌های اجتماعی، ویدیوهای آموزشی زیادی درباره چگونه تعویض صفحه نمایش آیفون وجود دارند. شاید شکستن صفحه نمایش آیفون یک موقعیت برای شما باشد تا بلکه بتوانید به دانش خود اضافه کنید، اما پیش از همه چیز مسئولیت عواقب احتمالی آن نظیر از بین رفتن کل گوشی به دلیل نبود تجربه کافی را به جان بخرید.

به عنوان نمونه می‌توانید به کانال‌هایی همچون JerryRigEverything و یا کانال اختصاصی شرکت محبوب iFixit در یوتیوب سر زده و نگاهی به آموزش‌های تخصصی آن‌ها بیندازید. در نظر داشتن باشید در زمان تصمیم به تعمیر توسط خود، اجباری به عدم کمک گرفتن، مخصوصا از فردی خبره در این حوزه، وجود ندارد! ساختار گوشی های آیفون اخیر به قدری تکنولوژیک و پیچیده هست که شاید باز کردن آن به دست خود، از یک ترک ساده به یک فاجعه تبدیل شده و گوشی را مستقیما راهی سطل زباله کند!

قسمت‌های فوق ظریف زیادی همچون نوار متصل‌کننده صفحه نمایش به گوشی وجود دارند که می‌بایست با دقت خاصی جابه‌جا شوند، در غیر این صورت در زمان درست کردن ابروی گوشی، چشم آن را کور خواهید کرد! اگر ابزار لازم و تخصصی برای باز کردن یک گوشی را داشته و نیازی به خرید آن‌ها وجود نداشته باشد، خرید صفحه نمایش آیفون 6 با 40 دلار و خرید صفحه نمایش آیفون 7 به ازای مبلغی بین 215 تا 250 دلار امکان‌پذیر است.

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که بعد از شکستن صفحه نمایش آیفون و تصمیم برای تعمیر آن توسط خود باید در نظر داشته باشید، قابلیت ضدآب آیفون 7 و آیفون 7 پلاس است که بعد از باز و بسته شدن گوشی به دست شما، بدون شک از بین خواهد رفت. یکی از روش‌هایی که به کسب استاندارد IP67 توسط گوشی های جدید آیفون منجر شده، استفاده از یک ماده چسبنده در زمان متصل‌کردن صفحه نمایش به بدنه گوشی بوده است. اگر مشکل شکستن صفحه نمایش آیفون آن‌چنان جدی نبوده و یا از آخرین نسخه‌های آیفون استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود تا در صورت نداشتن تجربه پیشین شدیدا از باز کردن گوشی برای جلوگیری از هزینه‌های بیشتر خودداری کنید.

گوشی را به دست یک تعمیرکار غیر رسمی بسپارید

شکستن صفحه نمایش آیفوناگر به مراکز رسمی اپل و نمایندگی‌های مجاز آن دسترسی ندارید، می‌توانید به یک تعمیرکار خارجی مراجعه کنید. فراموش نکنید در زمان دسترسی به نمایندگی‌های رسمی، کمک‌گرفتن از آن‌ها اولویت اول و آخر است. بسیار مشاهده شده که کاربران بعد از سپردن گوشی خود به دست تعمیرکاران غیر رسمی، با مشکلات دیگری اعم از خرابی دیگر قطعات مواجه شده‌اند. به همین دلیل توصیه می‌شود تا زمان کافی صرف کرده و با پرس و جوی فراوان به سراغ یک تعمیرکار باتجربه و مخصوصا مورد اعتماد و شناخته‌شده بروید.

فراموش نکنید به میزانی که نسخه آیفون شما جدیدتر و به روزتر می‌شود، می‌بایست حساسیت بیشتری درباره آن به خرج دهید. در زمان تحویل گوشی بدون تعارف رفتار کرده و مطمئن شوید که تعمیرکار عدم وجود خرابی در دیگر قسمت‌های گوشی در زمان تحویل گرفتن آن را پذیرفته است، مگر اینکه میزان صدمه بالا بوده و به قسمت‌های داخلی نیز آسیب‌زده باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا از فردی امین کم بگیرید. همواره در نظر داشته باشید سپردن گوشی به دست تعمیرکاران غیر رسمی و یا باز کردن آن به دست خود، به باطل شدن گارانتی منجر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*