نرم افزار تست سرعت اینترنت

بررسی نرم افزار تست سرعت اینترنت سایت Speedtest

این روزها که بسیاری از مردم با استفاده از اینترنت پرسرعت به دنبال تماشای ویدیوها و فیلم‌های سینمایی به صورت آنلاین هستند، علامت بارگذاری ویدیو و انتظار برای نمایش ویدیوهای بی‌کیفیت در سایت‌های مختلف واقعا آزاردهنده است. مواردی از این دست باعث شده تا کاربران بیش از پیش به سرعت اینترنت خود توجه داشته و به دنبال راهی برای اندازه‌گیری میزان دقیق آن باشند. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به نرم افزار تست سرعت اینترنت سایت مشهور Speedtest داشته باشیم.

همان‌طور که در جریان هستید، روزانه هزاران نفر از مردم برای سنجش سرعت اینترنت خود به سایت Speedtest مراجعه می‌کنند. اما حالا کمپانی ارائه‌کننده این سرویس یعنی اوکلا (Ookla)، نرم افزار مخصوص سیستم عامل‌های ویندوز و مک را توسعه داده تا دیگر نیازی به استفاده از مرورگرها و مراجعه به سایت اینترنتی نباشد. محیط ساده و خلوت این نرم افزار در کنار ظاهر زیبا، از نقاط قوت این نرم افزار محسوب می‌شود.

نرم افزار تست سرعت اینترنت

برای استفاده از نرم افزار تست سرعت اینترنت Speedtest، کافی‌ست آن را اجرا کنید تا با مشخص شدن نام ارائه‌دهنده سرویس، همه چیز برای سنجش سرعت آماده باشد. بعد از کلیک بر روی گزینه “Go”، نرم افزار به صورت خودکار نزدیک‌ترین سرور را پیدا کرده و با دانلود و آپلود یک فایل نمونه، سرعت اینترنت و نرخ تاخیر و نهفتگی را مشخص می‌کند.

بهتر است به این مورد نیز اشاره کنیم که از پینگ (Ping) و نهفتگی یا تاخیر (Latency) برای سنجش کیفیت استفاده شده و در موارد بسیاری با یکدیگر برابر هستند. اما وب‌سایت Speedtest نظر دیگری داشته و به تفصیل در مورد آن توضیح داده است. به هر صورت موارد بسیاری همچون شلوغی و ازدحام کاربران روی کیفیت خط اینترنت تاثیر داشته و شاید در عمل، نتیجه متفاوت باشد. به عنوان مثال ممکن است هنگام سنجش سرعت و کیفیت از طریق سرور گوگل، تاخیر زمانی بالایی نمایش داده شود. اما هنگام اتصال به سرورهای نت فلیکس (Netflix) یا اجرای بازی لیگ افسانه ها (League of Legends) مشکلی وجود نداشته باشد.

آیا نرم افزار تست سرعت اینترنت Speedtest کارایی لازم را دارد؟

تاکنون برنامه‌های بسیاری برای سنجش سرعت اینترنت ساخته شده که شاید هر کدام مزایای بسیاری نیز داشته باشند. اما سادگی نرم افزار Speedtest و سنجش سرعت در کوتاه‌ترین و آسان‌ترین روش ممکن، آن را به ابزاری مناسب تبدیل کرده است. پیش‌تر نیز نسخه مخصوص این نرم افزار برای پلتفرم‌های دیگر همچون اندروید، آی او اس، اپل تی وی (Apple TV) و گوگل کروم عرضه شده بود که کار کاربران را تا حد زیادی آسان می‌کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*