هواوی P10

هواوی P10؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه (جمع بندی شایعات)

هواوی همانند همیشه، در عرضه آخرین پرچمدار خود بسیار موفق عمل کرد، چرا که هواوی میت 9 (Huawei Mate9) دارای عملکرد فوق‌العاده بالایی بوده و همچنین به یک صفحه نمایش و باتری غول‌پیکر مجهز شده است. با در نظر گرفتن تمامی خصیصه‌های این گوشی، متوجه می‌شویم که با یک محصول ارزشمند روبه‌رو هستیم. به نظر می‌رسد هواوی در مسیر کاملا درستی قرار گرفته است، به همین دلیل کاربران در سراسر دنیا همواره چشم به خط تولید این کمپانی برای مشاهده محصولات بعدی آن دوخته‌اند. هرچه باشد، نوبت به سری P هواوی می‌رسد تا یک دستگاه بالارده و پرچمدار را به بازار عرضه کند. با توجه به تمامی شایعات منتشرشده تاکنون، این گوشی هواوی P10 نام داشته و تصمیم دارد تا موفقیت مدل قبلی دارای دوربین دوگانه، یعنی هواوی پی 9 (Huawei P9)، را تکرار کند.

انتظار می‌رود تا در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا، یعنی نمایشگاه MWC 2017، شاهد رونمایی از هواوی P10 باشیم، محصولی که بنابر شایعات، تبدیل به گران قیمت‌ترین گوشی از سری ارزشمند P هواوی خواهد شد. البته، شروع با قیمت احتمالی هواوی P10 کار جالبی نیست، چرا که با توجه به جنجالی‌بودن این گوشی، تاکنون شایعات بسیار زیادی پیرامون ابعاد مختلف درونی و بیرونی آن منتشر شده‌اند. شایسته است تا با جمع‌بندی شایعات مربوط به هواوی P10 ، لیاقت جانشینی آن با هواوی P9 موفق را ارزیابی کنیم.

طراحی هواوی P10

همانطور که اخبار پرچمدار بعدی هواوی را تاکنون دنبال کرده‌‎اید، اطلاعات قابل قبول و نزدیک به واقعیت زیادی پیرامون نحوه طراحی هواوی P10 منتشر شده‌‌اند. به عنوان نمونه، اخیرا شاهد تصویر جدیدی از هواوی پی 10 در دو رنگ شاد بودیم که شایعات پیشین مبنی بر نحوه طراحی قسمت پشتی دستگاه را قوت بخشید.

هواوی P10

بدنه تمام فلزی به همراه خطی از شیشه

به نظر می‌رسد که بخش جلویی و شیشه‌ای هواوی P10 به گوشه‌ها مایل شده و بیشتر به مد امروزی طراحی گوشی‌ها به منظور ادغام شیشه و فلز نزدیک شده است. این سبک از طراحی ذهن‌ها را به سمت هواوی میت 9 پورش دیزاین و ظاهر فوق لوکس آن می‌برد. با واقعی فرض‌ کردن تصاویر فاش‌شدن تاکنون، می‌توان به راحتی حدس زد که هواوی همچنان از نحوه طراحی P9 الگوبرداری کرده و هواوی P10 در مقایسه با آن، تغییر آن‌چنان زیادی نخواهد داشت. با در نظر گرفتن شاهکار طراحی هواوی P9، می‌توانیم این خبر را خوب و خوشحال‌کننده خطاب کنیم!

انتظار می‌رود تا در هواوی P10 شاهد همان بدنه تمام فلزی به کار رفته در P9، به همراه یک شیشه شفاف محافظ بر روی دوربین دوگانه پشتی گوشی باشیم. این نحو از طراحی را باید یکی از دلایل جذابیت شدید P9 عنوان کنیم، که البته با وجود منحصربه‌فرد و خاص بودن، کمی “زیبایی” کلی گوشی را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است. اگر ظاهر هواوی P10 را بیش از این شبیه به P9 بدانیم، احتمالا شاهد کناره‌های منحنی در آن خواهیم بود تا به این وسیله پرچمدار بعدی هواوی، به یکی از خوش دست‌ترین و راحت‌ترین گوشی‌ها برای نگه‌داشتن تبدیل شود.

هواوی P10

نخستین شایعات منتصب به هواوی P10

حسگر اثر انگشت التراسونیک در جلوی گوشی

همانطور که در تصاویر اخیر مربوط به هواوی P10 ، مخصوصا در عکس‌های بسیار واضح آن در رنگ‌های جدید مشاهده کردید، همانند گوشی‌‎ های پیشین این شرکت از سری میت (Mate) و همچنین گوشی P9، علاوه بر بسیاری از گوشی های میان‌رده آن، خبری از حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه نیست، اما مطمئنا هواوی پرچمدار خود را از داشتن چنین قابلیت متداولی حتی در میان‌رده‌های بازار محروم نخواهد کرد. این سنسور بیومتریک که اکنون تبدیل به یک استاندارد در گوشی های هوشمند شده است، از قرار معلوم در قسمت جلویی هواوی P10 و در دکمه فیزیکی هوم (Home) جدید تعبیه شده، جا خوش خواهد کرد.

هواوی P10گفته می‌شود حسگر اثر انگشت به کار رفته در هواوی P10، از نوع التراسونیک خواهد بود، به این معنی که در انجام کار خود بسیار سریع‌تر و همچنین دقیق‌تر در مقایسه با قبل ظاهر می‌شود. حسگرهای اثر انگشت التراسونیک و یا همان فراصوتی، از موج صوتى فرکانس بالا، به منظور تولید نقشه‌های سه بعدی منحصربه‌فرد از برآمدگی‌ها، روزنه‌ها و دیگر جزئیات پیچیده ریزبافت انگشت کاربر استفاده می‌کنند.

رنگ‌‎های دل‌انگیز جدید

از آنجایی که هیچ تصویر فاش‌ شده‌ای را نمی‌توان دست کم گرفت، بر اساس عکس‌های جدید منتشرشده، هواوی P10 علاوه بر رنگ‌های متداول خود یعنی مشکی، سفید و طلایی، در رنگ‌های شاد دیگری همانند سبز و صورتی نیز ارائه خواهد شد. همچنین بر اساس آخرین شایعات انتظار می‌رود تا شاهد نسخه جلادار و چشم‌نواز رز گلد هواوی P10 نیز باشیم. با قضاوت تنها بر اساس عکس‌های مشاهده‌شده تاکنون، می‌توان گفت ته‌رنگ به کار رفته در تمامی آن‌ها جذاب بوده و به نظر می‌رسد که با مدادرنگی به صورتی بسیار هنرمندانه بر روی بدنه گوشی نقاشی شده باشد. رنگ‌های شاد بدنه‌ی هواوی P10 از جمله مشخصه‌هایی هستند که شدیدا امیدواریم تا رنگ واقعیت به خود بگیرند.

صفحه نمایش هواوی P10

هواوی تاکنون به دلایل نامعلومی علاقه زیادی به استفاده از صفحات نمایش کیو اچ‌دی، حتی در پرچمدار قدرتمند اخیر خود یعنی میت 9 (به استثنای نسخه پورش دیزاین) نشان نداده است، عادتی که از قرار معلوم با پای گذاشتن هواوی P10 به بازار تغییر پیدا خواهد کرد. بر اساس شایعات، انتظار می‌رود تا هواوی P10 به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع امو ال ای دی (AMOLED) با رزولوشن کیو اچ‌دی (2560 در 1440) مجهز شود که در مقایسه با صفحه نمایش 5.2 اینچی از نوع ال سی دی (LCD) هواوی P9 با رزولوشن فول اچ‌دی (1920 در 1080)، یک جهش بسیار قابل توجه محسوب می‌شود.

در زمان استفاده از P9، اگرچه برخی اوقات دقت صفحه نمایش در حد و اندازه چنین شاهکاری ظاهر نمی‌شد، اما وضوح و روشنایی آن حقیقتا ما را تحت تاثیر خود قرار می‌داد. اکنون که هواوی تصمیم دارد تا نه تنها رزولوشن و نوع صفحه نمایش به کار رفته، بلکه عملکرد کلی صفحه نمایش هواوی P10 را نیز بهبود ببخشد، احتمالا با معرفی این محصول شاهد یکی از بهترین گوشی های بازار از نظر صفحه نمایش خواهیم بود. تفسیر رنگ طبیعی‌تر و همچنین اشباع مناسب نمایش؛ از دیگر قابلیت‌هایی هستند که از صفحه نمایش هواوی P10 انتظار می‌روند.

سخت افزار هواوی P10

انتظار داریم تا شاهد یکی از رده بالاترین چیپست‌های ساخت دست خود هواوی در P10 باشیم. اگر بخواهیم تنها بر اساس مشخصات احتمالی فاش‌شده تاکنون قضاوت کنیم، این چیپست هیچ چیزی به غیر از کیرین 960 (Kirin 960) نخواهد بود. این چیپست حاوی هشت هسته، متشکل از دو پردازنده جداگانه، یکی دارای چهار هسته کورتکس – ای 73 (Cortex-A73) و دیگری دارای چهار هسته کورتکس – ای 53 (Cortex-A53) است. وظیفه پردازش اعمال گرافیکی بر روی پردازنده مالی – جی 71 (Mali-G71) خواهد بود.

هواوی P10بسیاری معتقدند هواوی P10 دو نسخه دارد؛ نسخه پایه به 4 گیگابایت و نسخه رده‌بالا و قدرتمند به 6 گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شوند. همچنین انتظار می‌رود تا این دو نسخه در بخش حافظه داخلی نیز با یکدیگر متفاوت باشند، به این ترتیب که نسخه دارای رم 4 گیگابایت به حافظه داخلی 64 و نسخه دارای رم  6 گیگابایت به حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز شوند. البته اگر مشخصات فاش‌شده در تصویر بالا از سوی بنچمارک جی اف ایکس (GFXBench) به حقیقت تبدیل شوند، شاهد یک نسخه 256 گیگابایتی نیز از هواوی P10 خواهیم بود.

همچنین گفته می‌شود هواوی P10 به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز خواهد شد، اما این مورد جزو شایعاتی است که پذیرش آن برای ما سخت است. شارژ وایرلس گوشی در زمان استفاده از بدنه فلزی، به هیچ عنوان عملکرد جالبی نخواهد داشت. برای به واقعیت پیوستن این مشخصه، هواوی می‌بایست در قسمت پشتی پرچمدار آتی خود از شیشه و یا پلاستیک استفاده کند که در این صورت تمامی تصاویر فاش‌شده تاکنون غلط می‌شوند.

دوربین هواوی P10

دوربین دوگانه به کار رفته در گوشی P9 که با همکاری شرکت لیکا (Leica) ساخته شده است، بر اساس تصاویر دیده شده تاکنون و با احتمالی بالا، مجددا در همکاری با Leica در هواوی P10 نیز مشاهده خواهد شد.

چیزی که دوربین هواوی P9 را اعجاب‌آور می‌کند، رنگی بودن یکی از دو لنز 12 مگاپیکسلی دارای روزنه F2.2 آن و تک فام بودن لنز دیگر است که با توجه به جذب نور بیشتر توسط لنز سیاه و سفید، تصاویر فوق‌العاده‌ای ضبط می‌‎کند.

هواوی P10لذت عکاسی با P9 و همچنین کیفیت تصاویر ثبت‌شده با آن به حدی زیاد است که شدیدا امیدواریم تا شاهد بازگشت ساختار دوربین آن، این بار با رزولوشن و عمق میدان بیشتر باشیم. با این کار، هواوی P10 به یک رقیب خطرناک برای گوگل پیکسل (Google Pixel) و همچنین گوشی های آیفون (iPhone) در بخش عکسبرداری تبدیل خواهد شد.

نرم افزار و ویژگی‌های هواوی P10

بدون شک تنها انتظار ما مشاهده هواوی P10 با آخرین نسخه اندروید 7 نوقا است. علاوه بر آن، مطمئنا هواوی جدیدترین پرچمدارش را به جدیدترین نسخه رابط کاربری خود یعنی EMUI ورژن 5.0 مجهز خواهد کرد. این رابط کاربری شدیدا با امکانات فوق‌العاده زیاد و کاربردی ادغام شده و قدرت بیشتری را به کاربران اندروید می‌بخشد، هرچند ممکن است از نظر برخی کاربران خسته‌کننده و تکراری باشد.

قیمت و زمان عرضه هواوی P10

انتظار می‌رود تا به محض آغاز نمایشگاه MWC 2017 در کمتر از یک ماه آینده، شاهد رونمایی از هواوی P10 باشیم. هواوی زمان رویداد خود را 26 فوریه مصادف با هشتم اسفند ماه سال جاری اعلام کرده است. اگرچه هواوی تنها عنوان پرچمدار را برای معرفی در این تاریخ به کار برده، اما بدون شک این محصول هیچ چیز دیگری به جز هواوی P10 نخواهد بود.

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، بر اساس شایعات، هواوی P10 گران قیمت‌ترین گوشی این کمپانی چینی از سری P خواهد بود. با در نظر گرفتن قیمت گوشی P9 در سال گذشته و تصور قیمتی بالاتر از آن، می‌توان انتظار ارائه پرچمداری تقریبا گران قیمت را در نمایشگاه MWC 2017 از سوی هواوی داشت. در نظر داشته باشید در زمان عرضه، P9 استاندارد دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت 644 دلار و P9 پلاس، با قیمت 805 دلار به فروش می‌رسیدند. عقیده بر این است که هواوی P10 بدون هیچ شکی از میت 9 پورش دیزاین با قیمت سرسام‌آور 1500 دلار گران‌تر نیست. با توجه به این قیمت‌های کنونی در دسترس، می‌توانیم یک حدس کلی درباره قیمت هواوی P10 داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. منتظرشم احسنت خواوی