سیگارهای الکترونیکی

اپل وارد حوزه‌ی تولید سیگارهای الکترونیکی خواهد شد؟

اپل تا به حال هم در زمینه‌هایی نظیر خودروسازی و ساخت گجت های پوشیدنی وارد شده است تا ثابت کند که ابایی در تولید محصولات جدید خارج از حوزه‌ی کامپیوتر و گوشی های هوشمند ندارد. اما به تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد شاید این کمپانی کوپرتینویی وارد حوزه‌ی جدیدی شود که هیچکدام از طرفداران آن حتی تصورش را هم نمی‌کردند: بخش تولید سیگارهای الکترونیکی !

البته همان‌طور که همیشه از اپل انتظار داریم، این اتفاق قرار نیست مشابه دیگر کمپانی‌های فعال در این حوزه رخ دهد و اپل در واقع قصد دارد که با یک محصول با فناوری فوق پیشرفته وارد این میدان شود. طبق پتنتی که اپل در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ به ثبت رسانده و اداره‌ی ثبت علائم تجاری و پتنت‌های ایالات متحده‌ی آمریکا آن را در ۲۶ ژانویه‌ی سال جاری میلادی برای عموم منتشر کرده است، این کمپانی قصد ساخت یک دستگاه‌ تبخیر‌کننده‌ی پیشرفته را دارد که با استفاده از دمای بسیار بالا، ماده‌ی خاصی را به بخار تبدیل می‌کند.

اپل در این پتنت بیشتر بر روی روند تبخیر و روش‌های بهینه‌سازی این عملیات تا حداکثر مقدار ممکن تمرکز داشته است و در واقع سیگارهای الکترونیکی ساخته شده از این طریق قادر خواهند بود که بخش بیشتری از ماده‌ی اولیه را تبدیل به بخار نمایند و مقدار کمتری از آن در جریان خنک‌سازی از بین برود.

اپل وارد حوزه‌ی تولید سیگارهای الکترونیکی خواهد شد؟

در آینده‌ی نزدیک شاهد سیگارهای الکترونیکی اپل خواهیم بود؟

البته ماده‌ی اولیه‌ی به کار رفته در این پتنت توضیح داده نشده است و همچنین اپل هیچ اشاره‌ای به نوع و محل استفاده از این گجت عجیب نداشته است، اما با توجه به رشد محبوبیت سیگارهای الکترونیکی و دستگاه‌هایی که در این زمینه بعد از قانونی شدن مصرف ماری‌جوانا در ایالات مختلف کشور آمریکا عرضه خواهند شد، احتمال بالایی وجود دارد که اپل هم بخواهد وارد این حوزه شود و به طور مستقیم و یا غیر مستقیم (فروش تکنولوژی به کمپانی‌های فعال) از سود سرشار این بازار بهره‌مند شود.

البته این اولین باری نیست که اهالی کوپرتینو به این حوزه مربوط می‌شوند، زیرا مارک ویلیامز (Mark Williams) که از جمله‌ مهندسان ارشد فعال در تیم توسعه‌ی سیستم عامل مک او اس محسوب می‌شد، چندی پیش این شغل را رها کرد تا به همراه ساشا رابینسون (Sasha Robinson) که از توسعه‌دهندگان Juniper محسوب می‌شد، برند Firefly را راه‌اندازی کنند که فعالیت گسترده‌ای در زمینه‌ی تولید دیوایس‌های الکترونیکی تبخیر‌کننده (vaporizer) دارد.

Firefly یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تبخیرکننده‌ی بازار محسوب می‌شود که از فناوری نوآورانه‌ای برخوردار است و با بهره‌گیری از همرفت گرمایی، شرایطی را به وجود می‌آورد که هوای درون محفظه‌ی تبخیر به دمای حدود ۴۰۰ درجه برسد! این موضوع باعث می‌شود که تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری نصیب فرد استفاده‌کننده از دستگاه شود که البته قیمت ۳۲۹ دلاری برای خرید این دستگاه نسبتا لوکس، ممکن است این لذت را به طور کامل از بین ببرد!

گفتنی است که به سبب مسائلی نظیر تغییرات زیست‌محیطی و اثرات روانی مصرف دخانیات به شیوه‌ی سنتی، استفاده از دستگاه‌های تبخیرکننده‌ و سیگارهای الکترونیکی به شدت در حال فراگیر شدن است و با ورود کمپانی‌های عظیم فعال در حوزه‌ی تولید دخانیات، احتمالا این صنعت، مصرف این مواد را وارد دنیای مدرن آینده خواهد کرد.

برای مطالعه‌ی جزییات کامل این پتنت جدید اپل می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*