افزایش امنیت اکانت فیس بوک با کلیدهای امنیتی USB

افزایش امنیت اکانت فیس بوک با کلیدهای امنیتی USB

روز گذشته شرکت فیس بوک از روش‌های جدید محافظت از رمز ورود، برای کاربران شبکه اجتماعی خود رونمایی کرد. از همین امروز کاربران می‌توانند برای بالا بردن امنیت اکانت فیس بوک خود ، از فلش USB حاوی کدهای امنیتی استفاده کنند که می‌تواند شما را در برابر حملات هکرها ایمن سازد.

برای کسانی که اطلاعی از کلیدهای امنیتی USB ندارند باید گفت آن‌ها دانگل‌هایی فیزیکی هستند که به سادگی باید آن‌ها را وارد پورت یو اس بی کامپیوتر خود کنید و هکرها را از خود دور کنید. کاربران فیس بوک می‌توانند از همین حالا این فلش‌ها را تهیه کرده و آن‌ها را در حساب کاربری خود ثبت کنند. این کلیدها چندین مزیت مهم دارند که مهمتر از همه، حفاظت کامل در برابر فیشینگ و حملات را در اختیار کاربران قرار خواهند داد؛ چرا که پس از آن کاربران نیازمند رمز عبور شما و همچنین این دانگل‌های فیزیکی هستند تا بتوانند وارد حساب کاربری شما شوند.

افزایش امنیت اکانت فیس بوک با کلیدهای امنیتی USB

امنیت اکانت فیس بوک با کلیدهای امنیتی فلش USB و استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای بیش از پیش تامین میشود

استفاده از یک کلید امنیتی یو اس بی بسیار ساده است؛ شما باید آن را وارد پورت یو اس بی کامپیوتر خود کرده و سپس رمز عبورتان را تایپ کنید. تنها کاری که باید بکنید، فشردن یک دکمه فیزیکی بر روی یو اس پی فلش است. گفتنی‌ست که تنها آخرین نسخه مرورگرهای گوگل کروم و اپرا از این قابلیت جذاب تامین‌کننده امنیت اکانت فیس بوک کاربران پشتیبانی می‌کنند، اما دیگر مرورگرهای محبوب و پراستفاده نظیر موزیلا فایرفاکس نیز به طور جدی در حال کار بر روی اضافه کردن آن به نرم افزارهایشان هستند. برای گوشی‌های هوشمند نیز سخه موبایلی فیس بوک می‌تواند با پشتیبانی از کیت NFC، به بالابردن امنیت اکانت فیس بوک کاربران بیانجامد.

کلیدهای امنیتی فیس بوک پشتیبانی‌کننده از استاندارد U2F (به طور کامل Universal Two-Factor) هستند. این توکن‌ها می‌توانند از یو اس بی، ان اف سی و یا بلوتوث استفاده کنند تا احراز هویت دو مرحله‌ای را در اختیار انواع خدمات قرار دهند. در کنار کروم و اپرا، همان دستگاه‌‌ها می‌توانند در دراپ باکس، گیت هاب و اکانت‌های جیمیل نیز مورد استفاده قرار گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*