دوربین بلک بری مرکوری

سنسورهای دوربین بلک بری مرکوری ، مشابه گوگل پیکسل

یکی از موارد قابل توجه گوشی اندرویدی آینده کمپانی بلک بری، دوربین بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury) است که نزد هواداران این شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است. در حالی که تا به امروز هیچ مشخصاتی رسما توسط خود این شرکت کانادایی از گوشی آینده آنها به بیرون درز پیدا نکرده، یکی از افشاکنندگان حوزه تکنولوژی ادعا کرده که سنسورهای به کار رفته در دوربین مرکوری، مشابه سنسور دوربین گوشی های گوگل پیکسل (Google Pixel) است.

ماه آینده یک گوشی اندرویدی با برند بلک بری و کدنام مرکوری در کنگره جهانی موبایل بارسلونا رونمایی خواهد شد، اما نام اصلی این گوشی هنوز مشخص نشده است. در حال حاضر به جز طراحی گوشی بلک بری مرکوری که در نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس نظاره گر آن بودیم، هیچ یک از مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری آن رسما اعلام نشده است تا همچنان ما را کنجکاو و منتظر باقی بگذارد.

تنها چیزی که ما می‌توانیم با قطعیت راجع به آن صحبت کنیم، کیبورد QWERTY به کار رفته بر روی پنل جلویی آن است که یک پله از کیبورد به کار رفته در گوشی بلک بری پریو (BlackBerry Priv) پیشرفته‌تر خواهد بود.

سنسورهای مشابه گوگل پیکسل دوربین بلک بری مرکوری ، لزوما تضمین کننده کیفیت تصویر بالا نیست

حالا یک افشاکننده حوزه تکنولوژی با نام کاربری @rquandt ادعا می‌کند که سنسورهای دوربین بلک بری مرکوری ، مشابه سنسورهای به کار رفته در گوشی های گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) است. بنابراین اگر این ادعا درست باشد، این گوشی از یک دوربین اصلی 12.3 مگاپیکسلی با سنسور IMX378 سونی بهره می‌برد. دوربین سلفی آن نیز میزبان سنسور Sony S5K4H8/Omnivision OV8856 خواهد بود. اما این لزوما بدان معنا نیست که دوربین بلک بری مرکوری نیز ارائه کننده کیفیتی مشابه با دوربین گوشی های پیکسل خواهد بود. همانطور که ما در بررسی گوشی گوگل پیکسل ایکس ال در مورد آن صحبت کردیم، گوگل سنسورهای دوربین گوشی های هوشمند خود را همراه با نرم افزار و سنسورهای سخت افزاری اضافی ارائه می‌کند که می‌تواند عملکرد بهتری  را به سنسور اصلی دوربین ببخشد. تمام این مباحث در حالی منتشر می‌شود که شایعات گذشته خبر از وضوح 18 مگاپیکسلی دوربین بلک بری مرکوری می‌داد.

دوربین بلک بری مرکوری

بر اساس آخرین مستندات، این گوشی اندرویدی از یک نمایشگر 4.5 اینچی با وضوح 1080×1680 پیکسل، چیپست اسنپدراگون 821، پردازشگر گرافیکی آدرنو 530، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی و همچنین یک باتری با ظرفیت 3400 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. علاوه بر این، اندروید 7 نوقا نیز به صورت پیشفرض بر روی این گوشی نصب بوده که رابط کاربری آن نیز با کمترین تغییر نسبت به نسخه خام اندروید 7 در اختیار کاربران خواهد بود. هرچند بلک بری مرکوری در نمایشگاه CES امسال رویت شد، اما همچنان مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری آن رسما تایید نشده تا با شک و شبه در مورد آن به گفتگو بپردازیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*