تصادف قطار با کامیون

مجله ویدیویی هفته: از تصادف قطار با کامیون تا ذوب شدن یخ رودخانه با فلز مذاب!

امروزه دیگر دنیای اطلاعات گسترده شده و تنها به محتوای نوشتاری ختم نمی‌شود. روزانه میلیون‌ها ویدیو در یوتیوب و بسیاری از شبکه های اجتماعی توسط کاربران آپلود می‌شود. مجله ویدیویی گجت نیوز در نظر دارد شش ویدیوی محبوب هفته را به صورت گلچین شده در اختیار کاربران محترم قرار دهد. این ویدیوها شامل تصادف قطار با کامیون ، ذوب شدن یخ رودخانه با فلز مذاب، ساختن توپ چوبی، تغییر فصل در نروژ، ساخت کتابچه با تصاویر متحرک و آدمک ماژیکی گرفتار شده در آب می‌شود که در زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده و دانلود کنید.

مجله ویدیویی هفته (9 بهمن 95)

1. تصادف قطار با کامیون

در یک تصادف وحشتناک در یوتا، یک قطار با سرعت زیاد با کامیون تصادف کرد و قسمت بار آن را به پرواز درآورد. خوشبختانه در این حادثه‌ی تصادف قطار با کامیون ، آسیب جدی به کسی وارد نشد چرا که با خوش شانسی راننده کامیون، قطار تنها با بخش بار آن برخورد کرد. همان‌طور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، گیت تقاطع راه‌آهن با تاخیر پایین آمد و چراغ‌ها نیز به خوبی عمل نمی‌کردند و به همین دلیل راننده کامیون نیز دچار اشتباه شد و به مسیر خود ادامه داد و منجر به وقوع این تصادف شد. به نظر می‌رسد که سیستم تقاطع راه‌آهن در این زمان به دلیل شدت بارش برف دچار قطعی یا اختلال شده بود و اکنون نیز مقامات در حال بررسی علت این حادثه هستند تا از تکرار مجدد چنین حوادثی جلوگیری شود.

2. ذوب شدن یخ رودخانه با فلز مذاب

در این ویدیو که در کانال Hydraulic Press یوتیوب منتشرشد، چند نفر تصمیم گرفتند یک وزنه 20 کیلوگرمی از فلز مذاب را روی یک دریاچه یخ زده قرار دهند. نتیجه بسیار شگفت‌انگیز بود و حرارت فولاد داغ باعث ایجاد سوراخ بزرگی بر روی دریاچه شد. اگر می‌خواهید متوجه شوید که فولاد مذاب می‌تواند یخ را شکانده و به عمق دریاچه برسد، پس این ویدیوی جالب را تماشا کنید.

3. گرفتار شدن آدمک ماژیکی در قطره‌های آب

شاید اکنون تصور کنید که با ویدیویی ساخته شده از جلوه‌های ویژه هالیوودی طرف هستید اما این یک جادوی ساده با یک آدمک نقاشی شده با ماژیک و ریختن آب بر روی آن است. ما فرض می‌کنیم که از یک غیر محلول بر روی این میز استفاده شده، اما در واقع به نظر می‌رسد که این تنها یک آب معمولی است. شما می‌توانید این آزمایش جالب را به راحتی در خانه خود امتحان کنید.

4. ساخت یک کتابچه با تصاویر متحرک

یک ردیتور با نام کاربری Stupot McDoodle نرم افزار هوشمندی را ساخته که می‌تواند تصاویر متحرک یا GIF را جدا کرده و سپس بر روی کاغذ چاپ کند. او این تصاویر را به یک کتابچه کوچک تبدیل کرده که با ورق زدن آن شاهد حرکت تصاویر خواهیم بود. این پروژه‌ی جالبی است که با آن می‌توان یک بیت از اینترنت را به یک شی فیزیکی و سرگرم‌کننده تبدیل کرد.

5. تغییر فصل و آب و هوا در نروژ

مورتن راستاد (Morten Rustad) بیش از 12 هزار مایل را پیمود و حدود 20 هزار عکس را در طول بازه یک ساله گرفت و این ویدیوی تایم لپس دیدنی از تغییر فصول و آب و هوا در کشور نروژ را تهیه کرد.

6. ساخت توپ چوبی

نجار روسی به نام ولادیمیر ژیلنکو (Vladimir Zhilenko) یک دسته از پنج ضلعی‌های چوبی را پس از سنباده زدن به یک توپ چوبی تبدیل کرده است. البته احتمالا برای لگد زدن به این توپ باید از کفش‌های فولادی استفاده کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*