موبایل اچ تی سی یو اولترا

مقایسه دو موبایل اچ تی سی یو اولترا و وان پلاس 3 تی؛ نمایشگر دوم یا قیمت مقرون به صرفه؟

همان‌طور که احتمالا می‌دانید شرکت اچ تی سی به تازگی از موبایل اچ تی سی یو اولترا به عنوان اولین گوشی پرچمدار سال 2017 خود رونمایی کرده که در واقع نسخه‌ای به‌روز شده از اچ تی سی 10 به حساب می‌آید. در همین راستا ما در ادامه قصد داریم طی مقاله‌ای به مقایسه اجمالی اچ تی سی یو اولترا (HTC U Ultra) و وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) پرداخته و این گوشی جدید را در برابر پرچمدار وان پلاس قرار دهیم.

مقایسه دو موبایل اچ تی سی یو اولترا و وان پلاس 3 تی

ابعاد 

موبایل اچ تی سی یو اولترا

موبایل اچ تی سی یو اولترا همان‌طور که از نامش شاید بتوان حدس زد، در دسته گوشی‌های بلند قامت بازار قرار می‌گیرد، از این رو دارای بدنه‌ای با ابعاد به مراتب بیشتر (7 درصد طول، 8 درصد عمق) نسبت به گوشی وان پلاس 3 تی است.

وزن

موبایل اچ تی سی یو اولترا

پرچمدار جدید اچ تی سی علاوه بر داشتن قد و قامتی کشیده‌تر نسبت به گوشی ساخت وان پلاس، از وزن بیشتری (8 درصد بیشتر) نسبت به این محصول برخوردار است.

کیفیت ساخت

موبایل اچ تی سی یو اولترا

در حالی که اغلب گوشی‌های بالا رده اچ تی سی از بدنه‌ای فلزی بهره مبرند، موبایل اچ تی سی یو اولترا دارای بدنه‌ای متشکل از فلز و شیشه است. در حقیقت پرچمدار جدید اچ تی سی از فریمی فلزی بهره برده با این حال قاب پشتی آن توسط گوریلا گلس 4 محافظت شده است. در سوی دیگر وان پلاس 3 تی از فریمی تمام آلومینیومی بهره می‌برد.

 رنگ‌بندی

موبایل اچ تی سی یو اولترا

موبایل اچ تی سی یو اولترا در سه رنگ آبی، مشکی و سفید قابل سفارش بوده و این در حالیست که وان پلاس 3 تی در دو رنگ مسی و طلایی قابل دسترس است.

نمایشگر

موبایل اچ تی سی یو اولترا

گوشی اچ تی سی یو اولترا از نمایشگری 5.7 اینچی از نوع سوپر ال سی دی 5 (Super LCD 5) با وضوح تصویر QHD بهره برده و این در حالیست که وان پلاس 3 تی دارای نمایشگر 5.5 اینچی از نوع AMOLED و با رزولوشن فول اچ دی و چگالی تصویر 410 پیکسل در هر اینچ است. در سوی دیگر شاید جالب باشد که بدانید نمایشگری گوشی ساخت اچ تی سی، علی‌رغم آنکه از پنل به کار رفته در وان پلاس 3 تی تنها 2 اینچ بزرگ‌تر است، با این حال نسبت مساحت پوشیده شده توسط این پنل در اچ تی سی یو اولترا دست کم 7 درصد از نمونه مشابه در گوشی وان پلاس بیشتر است.

نمایشگر دوم

موبایل اچ تی سی یو اولترا

در بالای نمایشگر اصلی اچ تی سی یو اولترا یک نمایشگر دیگر برای میزبانی از هوش مصنوعی HTC Sense Companion به چشم می‌خورد که همچون ال ‌جی وی 10 وظیفه نمایشگر اعلانیه‌ها را بر عهده دارد.

پردازنده

موبایل اچ تی سی یو اولترا

هر دو گوشی مورد بحث در دل میزبان تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون 821 هستند. البته همان‌طور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌شود، فرکانس کار دو مدل با یکدیگر کمی اختلاف دارد. اگر بخواهیم اعداد و ارقام را مقایسه کنیم، بنا به ادعای کوالکام، اسنپدراگون 821 در مقایسه با 820 حدود 10 درصد سرعت بوت بالاتر، 10 درصد سرعت اجرای اپلیکیشن بیشتر، پیمایش سریع‌تر و عملکرد بهتری در وبگردی دارد. سرعت پردازنده گرافیکی این چیپست بالاتر است و در کل، 5 درصد کارآمدتر از نسخه قبلی است.

حافظه رم

موبایل اچ تی سی یو اولترا

موبایل اچ تی سی یو اولترا با 4 گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه شده و این در حالیست که وان پلاس 3 تی از 6 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بهره‌مندی از حافظه رم بیشتر، به معنای کارایی بهتر در اجرای اپلیکیشن‌ها نبوده و صرفا در مدریت بهینه اجرا برنامه‌ها در حالتی مالتی تسکینگ موثر است.

حافظه داخلی

موبایل اچ تی سی یو اولترا

گوشی پرچمدار اچ تی سی تنها در ظرفیت 64 گیگابایتی عرضه شده، با این حال وان پلاس 3 تی در دو مدل 64 و 128 گیگابایت قابل سفارش است.

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

موبایل اچ تی سی یو اولترا

هرچند همان‌طور که گفته شد، اچ تی سی یو اولترا تنها در نسخه 64 گیگابایتی به بازار عرضه شده، با این حال شرکت تایوانی امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر را با بهره گیری از کارت حافظه جانبی در این محصول تعبیه کرده است؛ قابلیتی که در گوشی وان پلاس 3 تی مشاهده نمی‌شود.

باتری

موبایل اچ تی سی یو اولترا

گوشی یو اولترا دارای باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی است که عملکرد متوسطی را در تامین انرژی دستگاه از خود به ثبت رسانده است. هرچند عملکرد عمر شارژ باتری به عوامل مختلفی بستگی دارد، با این حال بر روی کاغذ ظرفیت این باتری از نمونه استفاده شده در وان پلاس 3 تی حدود 12 درصد کمتر است. هر دو گوشی همانند دیگر دستگاه‌های اندرویدی سطح بالای بازار دارای سیستم و تکنولوژی شارژ سریع باتری گوشی هستند.البته نماینده وان پلاس از فناوری انحصاری این شرکت با نام Dash Charge استفاده می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی در هنگام انجام عملیات سنگین مانند تماشای ویدیو یا بازی کردن، از سرعت شارژ گوشی کاسته نخواهد شد.

دوربین

موبایل اچ تی سی یو اولترا

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی وان پلاس 3 از قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر استفاده کرده ولی با بهره‌گیری از تکنولوژی EIS 2.0، قابلیت تثبیت الکتریکی تصویر را نیز بهبود داده است. شرکت چینی همچنین شیشه معمولی دوربین وان پلاس 3 را با شیشه یاقوت کبود در وان پلاس 3 تی جایگزین کرده است. در سوی دیگر موبایل اچ تی سی یو اولترا نیز از سنسوری 12 مگاپیکسلی در قاب پشتی با گشادگی دیافراگم F 1.8 بهره می‌برد. همان‌طور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌شود هر دو گوشی مذکور از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

قابلیت مقاومت در برابر آب

موبایل اچ تی سی یو اولترا

هرچند اکثر گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های مشهور موجود در بازار از قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب برخوردار هستند، با این حال دو گوشی مورد نظر از هیچ کدام از گواهینامه‌های عایقی پشتیبانی نمی‌کنند.

سنسور اثر انگشت

موبایل اچ تی سی یو اولترا

حسگر اثر انگشت هر دو گوشی در کلید هوم واقع شده است.

پلتفرم

موبایل اچ تی سی یو اولترا

در حالی که موبایل اچ تی سی یو اولترا به طور پیش‌فرض با قدرت گرفتن از اندروید 7 نوقا به بازار عرضه خواهد شد، به تازگی وان پلاس 3 توانسته آپدیت اندروید 7 که بر پایه رابط کاربری اکسیژن توسعه یافته را دریافت کند.

قیمت

موبایل اچ تی سی یو اولترا

متمایزترین ویژگی گوشی‌های ساخت شرکت وان پلاس که توانسته برای آن در بسیاری از بازارهای نوظهور اسم و رسمی بپا کند، داشتن قیمتی به مراتب کمتری نسبت به هم نوعان آن‌ها است. وان پلاس 3 تی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با قیمت پایه 439 دلاری از سال گذشته به بازار عرضه شده است. در سوی دیگر اگر از علاقه‌مندان به برند اچ تی سی هستید و قصد در اختیار گرفتن گوشی هوشمندی با نمایشگری بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر از وان پلاس 3 تی را دارید، برای خرید موبایل اچ تی سی یو اولترا بایستی مبلغ 749 دلار هزینه کنید. درنهایت این شما هستید که با مقایسه معیارهای فوق تشخیص خواهید داد که کدام مدل می‌تواند نیازتان را برآورده کند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطالب مقایسه‌ی اچ تی سی یو اولترا با گلکسی اس ۷ اج سامسونگ ، اچ تی سی یو اولترا با گوگل پیکسل ایکس ال ، قرار گرفتن گوشی جدید اچ تی سی در برابر آیفون ۷ اپل ، مقایسه‌ی جدولی ابعاد این گوشی غول‌پیکر با دیگر پرچمداران اندرویدی نظیر ال جی وی ۲۰ و مقایسه تصویری گوشی اچ تی سی یو اولترا با آیفون 7 پلاس را نیز مطالعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اچ تی سی کجا شرکت نوپا کجا
    قیمت اچ تی سی یکم بالاست ولی ارزششو داره خدایی