جپن دیسپلی به زودی نمایشگرهای ال سی دی قابل انعطاف را وارد بازار می‌کند

جپن دیسپلی به زودی نمایشگرهای ال سی دی قابل انعطاف را وارد بازار می‌کند

گوشی های دارای نمایشگرهای قابل انعطاف و اسمارت فون های تاشو، در حال تبدیل شدن به موضوع بزرگ بعدی در دنیای گجت های الکترونیکی هوشمند هستند و سامسونگ با معرفی گلکسی ایکس تحت برنامه‌ای به نام Project Valley و ال جی با معرفی یک نمایشگر ۱۸ اینچی قابل لوله شدن، علاقه‌ی رسمی خود را برای ورود هرچه سریعتر به این بازار اعلام کرده‌اند. حالا هم به نظر می‌رسد که جپن دیسپلی (Japan Display) که نقش مهمی در تامین نمایشگر و قطعات سخت افزاری آن برای دیگر تولیدکنندگان گجت های هوشمند در سراسر جهان ایفا می‌کند، قصد دارد وارد این میدان ناشناخته شود.

نکته‌ی جذاب در رابطه با ورود جپن دیسپلی به بازار نمایشگرهای قابل انعطاف، برداشتن یک محدودیت بزرگ است. تا به حال تمام نمایشگرهایی که با دارا بودن این قابلیت ساخته شده بودند، پنل های OLED بودند و این فناوری بر روی دیگر انواع نمایشگرها به نمایش درنیامده بود. حالا این کمپانی ژاپنی دقیقا دست بر روی همین محدودیت گذاشته است و قصد دارد که نمایشگرهای قابل انعطاف خود بر مبنای پنل‌های ال سی دی تولید کند؛ این موضوع به طور رسمی اعلام شده و مهندسان این کارخانه در حال حاضر بر روی توسعه‌ی تکنولوژی مورد نیاز برای این بخش فعالیت می‌کنند.

نمایشگر کریستال مایع که اختصارا به آن LCD می‌گویند، دارای یک لایه‌ی شیشه‌ای است و این همان دلیلی است که باعث می‌شود تمام گوشی‌های دارای نمایشگرهای ال سی دی، یک تاچ اسکرین صفحه تخت دارند. شوجی آرگوا (Shuji Aruga)، مدیر عامل جپن دیسپلی ، اعلام کرده است که آنها طی یک اقدام مهم تصمیم گرفته‌اند که یک لایه‌ی پلاستیکی را جایگزین این شیشه‌ها نمایند. البته نکته‌ی مهم اینجاست که شاید نمایشگرهای ال سی دی قابل انعطاف، نتوانند به اندازه‌ی پنل‌های OLED تا شوند و در واقع قابل انعطاف بودن آنها تا حدی است که بتوانند به‌کارگیری یک طراحی مشابه گلکسی اس ۷ اج را برای کمپانی‌های سازنده‌ی تلفن‌های همراه هوشمند امکان‌پذیر کنند.

جپن دیسپلی به زودی نمایشگرهای ال سی دی قابل انعطاف را وارد بازار می‌کند

اپل از مشتریان بالقوه‌ی پنل های قابل انعطاف جپن دیسپلی محسوب می‌شود

مسئولان این کمپانی ژاپنی البته اعلام نکرده‌اند که کدام‌یک از تولیدکنندگان گوشی‌‌های هوشمند، علاقه‌مند و یا مشتری استفاده از پنل‌های ال سی دی تاشو آنها در محصولات خود هستند، اما این موضوع را می‌دانیم که جپن دیسپلی در حال حاضر جزو تامین‌کنندگان سخت افزاری اصلی اپل و هواوی محسوب می‌شود و احتمالا این دو برند از اولین مشتریان بالقوه‌ی آنها در این زمینه نیز خواهند بود.

البته زمزمه‌هایی نیز شنیده می‌شود مبنی بر این که جپن دیسپلی قصد دارد این فناوری جدید را در دنیای خودروهای الکتریکی و حتی لپ تاپ‌ها نیز به کار بگیرد و بنابراین دایره‌ی مشتریان پنل‌های ال سی دی جدید آن تنها به سازندگان موبایل محدود نخواهد بود. در انتها نیز آقای آرگوا خاطرنشان کرده است که تولید گسترده‌ی این پنل‌ها از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد و بنابراین امسال خبری از به‌کارگیری آنها در محصولات جدید نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*