گلکسی اس 8 سامسونگ

با ویژگی های احتمالی گلکسی اس 8 سامسونگ آشنا شوید

گلکسی اس 8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود و ما می‌دانیم که نباید در کنگره جهانی موبایل ماه آینده منتظر رونمایی از آن باشیم. شایعات خبر از رونمایی این گوشی در تاریخ 29 مارس (9 فروردین ماه) می‌دهند، این درحالیست که فروش آن نیز سه هفته پس از مراسم معرفی آغاز خواهد شد. مسلما تا زمانی که کره‌ای ها از تازه‌ترین پرچمدار خود رسما رونمایی نکنند نمی‌توان در مورد آن به قضاوت نشست؛ اما به تازگی گواردین اطلاعاتی را از منابع نزدیک به سامسونگ به دست آورده است که به چند مورد از قابلیت های گلکسی اس 8 اشاره می‌کند.

اول از هر چیزی، سامسونگ قصد دارد گلکسی اس 8 را در دو مدل مختلف مجهز به نمایشگرهای 5 الی 6 اینچی روانه بازار کند. نمایشگر هر دو این مدل ها نیز خمیده (به سبک گلکسی اس 7 اج) است. علاوه بر این با توجه به اینکه سایز گوشی جدید سامسونگ تقریبا مشابه Galaxy S7 است، اما نمایشگر آن بزرگ‌تر شده و ناهنجاری‌ها نیز کاهش پیدا کرده‌اند. این طراحی همراه با حداقل ناهنجاری باعث شده تا سامسونگ دیگر قادر به ثبت لوگو خود یا هر لوگو دیگر بر روی قاب جلویی این محصول نباشد. این تکنولوژی طراحی که نمایشگر بی نهایت (Infinity Display) نامیده می‌شود، اکثر فضای قاب جلویی گوشی را به خود اختصاص می‌دهد.

گلکسی اس 8 سامسونگ

مشخصات سخت افزاری گلکسی اس 8 سامسونگ

در بخش سخت افزار داخلی گلکسی اس 8، سامسونگ یک اسکنر اثر عنبیه چشم مشابه تکنولوژی بیومتریک استفاده شده در گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) را به کار برده است. اسکنر اثر انگشت به بخش پشتی نقل مکان کرده و حتی برخی شایعات ادعا می‌کنند که این اسکنر همراه با نمایشگر این گوشی ادغام شده است.

آنطور که انتظار می‌رود، سامسونگ از دوربین دوگانه در پشت قاب پرچمدار آینده خود استفاده نخواهد کرد. با این اوصاف دوربین گلکسی اس 8 همانند آخرین نسل از پرچمدار این شرکت کره‌ای، از تکنولوژی Dual Pixel بهره می‌برد. ما شنیده‌ایم که نوعی از قابلیت تشخیص اجسام مشابه عینک هوشمند گوگل نیز به این دوربین اضافه شده است که کاربران می‌توانند به کمک آن به ترجمه همزمان بپردازند. با این حال دوربین جدید گلکسی اس 8 قادر به ارائه کیفیت تصویر بالاتر، عملکرد و همچنین سرعت بهتر در شرایط نوری کم است.

گلکسی اس 8 سامسونگ

شکی نیست که چیپست اسنپدراگون 835 کمپانی کوالکام در زیر قاب این گوشی قدرتنمایی خواهد کرد و حافظه 64 گیگابایتی (قابل ارتقا به 256 گیگابایت همراه کارت میکرو اس دی) نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، هرچند جک 3.5 میلی‌متری هدفون همچنان با این گوشی ارائه خواهد شد، اما یک درگاه مدرن USB نوع C نیز بخش اصلی ارتباط کابلی پرچمدار سامسونگ را بر عهده خواهد داشت.

در بخش نرم افزاری، سامسونگ یک دستیار صوتی هوشمند را برای کاربرانش توسعه داده است، اما منابع هنوز نام اصلی آن را تایید نکرده‌اند. گفته می‌شود که دستیار هوشمند سامسونگ قادر به ارائه کارهای مختلفی نظیر شناسایی اشیا از طریق اپلیکیشن دوربین گوشی است. در انتها باید به یک قابلیت جذاب در این گوشی اشاره کرد که می‌تواند گوشی اندرویدی شما را توسط یک داک به یک دسکتاپ کامپیوتر اندرویدی تبدیل کند. این داک و سرویس جدید به کاربران Galaxy S8 اجازه می‌دهد تا گوشیتان را به یک مانیتور متصل کرده و سپس با استفاده از یک کیبورد و ماوس از آن ذت ببرید. کارایی این داک دقیقا مشابه داک کانتینیوم مایکروسافت (Microsoft Continuum) است که همراه با ویندوز 10 موبایل به کاربران ارائه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*