ترافیک اینترنت داخلی

تعرفه ترافیک اینترنت داخلی به نصف قیمت ترافیک اینترنت خارجی رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حاشیه رونمایی از پروژه‌های پستی، صحبت‌هایی را در خصوص نرخ ترافیک اینترنت داخلی عنوان کرد. به گفته‌ی محمود واعظی، فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و امکانات مختلفی برای کاربران رونمایی می‌شود. همچنین بر این اساس، تعرفه استفاده از شبکه ملی اطلاعات نصف قیمت اینترنت خارجی شده است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد که تعرفه ترافیک اینترنت داخلی نصف قیمت ترافیک اینترنت خارجی شده است. وی در ادامه افزود:

از این پس کاربران برای هر آن چه که به عنوان ترافیک اینترنت داخلی و بر بستر شبکه ملی اطلاعات استفاده می‌کنند، نصف قیمت گذشته را پرداخت خواهند کرد. بنابراین تمامی اپراتورها، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای ارتباطات ثابت موظف هستند از اواسط ماه جاری، ترافیک داخلی و خارجی اینترنت را از هم جدا کنند و ترافیک داخلی اینترنت نیز باید با نصف قیمت اینترنت برای کاربران ارائه شود.

اپراتورها باید ترافیک اینترنت داخلی و خارجی را از هم جدا کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که حقوق مردم در این مصوبه کاملا شفاف است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز بر روی این موضوع نظارت خواهد کرد. به این ترتیب تمامی سایت‌هایی که در داخل کشور قرار دارند و همین‌طور تمام محتواهای داخلی و خدماتی که بر بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه می‌شوند با نصف قیمت ترافیک اینترنت خارجی محاسبه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*